Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Einde rechte stuk
BerichtGeplaatst: wo aug 15, 2007 10:47 am 

Geregistreerd: zo aug 12, 2007 11:12 am
Berichten: 30
Woonplaats: Arnhem
Ik heb 2 weken een kart gekocht (100cc met luchtfilter) en nu las ik ergens dat je aan het eind van het rechte stuk, je hand even voor het luchtfilter moet plaatsen.

Waarom is dat??? Stond namelijk niet bij wat het doel hiervan is.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 15, 2007 10:54 am 

Geregistreerd: wo aug 09, 2006 3:17 pm
Berichten: 177
Woonplaats: Haarlem
Dit is voor de smering van de zuiger. Als je aan het einde van het recht van je gas gaat, loopt (als het goed is) je kart een maximale hoeveelheid toeren. Doordat je van het gas gaat komt er echter geen brandstof meer in de cylinder. De zuiger dreigt dan te weinig smering te krijgen. Door nu je hand voor het luchtfilter te houden creeer je een vacuum waardoor er toch brondstof (en dus mering) in de cylinder wordt getrokken. Tenminste, dit is wat ik ervan heb begrepen. Ikzelf rijdt een 4-takt, en zoals je wellicht weet rijden die op gewone benzine en olie in een apart karter.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 15, 2007 12:59 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 14, 2006 3:24 pm
Berichten: 252
ja idd race kabouter ff choke voor goede smering als je idd gaat remme dan krijg je dus je benzine toevoer die je stationair ook krijgt. als je dus choked krijg je meer brandstof en dus smerinf wat bij ong. 18000 toeren erg belangrijk is :)

_________________
Vortex Vl125 ICC/ MBA-2002


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 15, 2007 4:24 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
je moet wel niet vergeten om tijden het choken volgas te geven anders choked ie niks

dus op het moment dat je gaat remmen moet je gas erop houden en je hand voor de inlaat doen niet al te lang gewoon ff dan gas los en je hand van het filter halen

als het goed is krijg je bij het uitacceleren van de bocht een mooi rook pluim

ik had er bij mijn kartje zelfs een speciaale klep voor op zitten die met een handel aan het stuur zat ik dach alleen dat die dingen niet meer gemaakt worden


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 15, 2007 6:23 pm 

Geregistreerd: wo aug 09, 2006 3:17 pm
Berichten: 177
Woonplaats: Haarlem
dat van het vol gas geven wist ik ook niet. (ben maar een suffe 4-takter) (grapje natuurlijk) Leer ik hier ook nog wat niieuws voor het geval dat ik ooit nog een keer over ga.

_________________
The Racekabouter Jnr. drives:
Arrow AX8 CIK - TKM K4S 200cc


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 15, 2007 7:12 pm 

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:16 pm
Berichten: 129
Woonplaats: Limburg
moet je dat dan bij elk rondje doen :?:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 15, 2007 7:24 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jun 02, 2007 2:06 pm
Berichten: 168
Woonplaats: Baarlo
Voor elke bocht is het beste, des te langer de levensduur van je cilinder/zuiger is.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 15, 2007 8:16 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
je moet het in principe doen als je veel toeren maakt dus op/na de rechte stukken waar die hard gaat

meestal pakt ie ook wat lekkerder op als je choked


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 15, 2007 8:20 pm 

Geregistreerd: wo aug 09, 2006 3:17 pm
Berichten: 177
Woonplaats: Haarlem
Is niet ooit iets verzonnen om dit automatisch te doen? Zoiets van gas los en dan dat er vanzelf gechoked (schrjf ik het zo goed?) wordt of zoiets. Lijkt me best lastig als je bv aan het racen bent. Of doe je het dan niet en rij je gewoon je blokje op in een race?

Geldt dit overigens voor alle 2-takt karts, of alleen voor bepaalde typen?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 15, 2007 8:24 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
niet dat ik weet zoals ik al zij heb ik er ooit een klep voor gehad die je met een vinger op je stuur bediende werkte best aardig

nee het geld alleen voor 100cc aangezien die zoveel toeren draaien


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 15, 2007 8:40 pm 

Geregistreerd: do nov 02, 2006 6:42 pm
Berichten: 919
Woonplaats: roermond
ik had voorheen wel eens het probleem gehad dat mn membramen naar de ***** gingen door dat choken.
toen zijden ze dat als je waterkoeling hebt dat niet noodzakelijk nodig is.
maar ben geen exper dus :wink:

_________________
intrepid serius 2009 rotax DD2 2009


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 15, 2007 9:00 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
De membramen slijten wel sneller, maar choken blijft noodzakelijk, ook met waterkoeling.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 15, 2007 9:41 pm 

Geregistreerd: zo aug 12, 2007 11:12 am
Berichten: 30
Woonplaats: Arnhem
Bedankt voor de reacties, ik ga het over twee weken uit proberen op circuit Emmen (waar je nog niet met milieu-demper hoeft te rijden :lol: )


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 15, 2007 10:09 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 04, 2005 7:49 pm
Berichten: 248
Woonplaats: Haarlem
En in Emmen moet je zeker choken eind rechte stuk. Mijn blok is daar vastgelopen (maxter 100cc ica) Maar dat kwam ook dat deze iets te arm stond. Let daar ook goed op! Zorg voor een goede afstelling van je carb!

_________________
CRG Road rebel (2005)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 16, 2007 5:00 pm 

Geregistreerd: do nov 02, 2006 6:42 pm
Berichten: 919
Woonplaats: roermond
dat is iets wat ik echt nog steeds moeilijk vind .
de grote sproer krijg ik wel in orde alleen die onderuit niet echt.
en wanneer weet je of die kleine nou echt goed staat?
mag hij veel armer staan dan de standaart instelling of niet.
worstel er nog steeds wel eens mee.

tips zijn altijd welkom

_________________
intrepid serius 2009 rotax DD2 2009


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David