Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo sep 16, 2007 4:15 pm 

Geregistreerd: zo aug 12, 2007 11:12 am
Berichten: 30
Woonplaats: Arnhem
Ik wordt gek van mijn remmen. Pas geleden heb ik een topic geopend waarmee ik advies kreeg hoe de remmen te ontluchten. De adviezen die ik heb ontvangen, super!!! Maar nu loop ik tegen een ander probleem aan.

Als ik de remmen ontlucht heb en dan het rempedaal heen en weer beweeg, hoor ik uit de hoofdcillinder een harde tik komen wanneer de druk wordt opgebouwd. Daarnaast lekt de imbus-bout die in de hoofdcillinder zit waar het onluchtingsapparaat op wordt gezet. Die bout draai ik super vast erin (met het ringetje eronder) maar er komt nog vloeistof uitzetten en je hoort dat er lucht in wordt gezogen.

Ik hoop echt dat iemand een tip heeft, want tot op heden rem de kart nog steeds niet.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 16, 2007 4:29 pm 

Geregistreerd: do nov 02, 2006 6:42 pm
Berichten: 919
Woonplaats: roermond
doe wat teflon tape om het boutje.
draai de tape wel in de goede richting om het boutje.
dan moet ie afgedicht zijn

_________________
intrepid serius 2009 rotax DD2 2009


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 16, 2007 4:33 pm 

Geregistreerd: zo aug 12, 2007 11:12 am
Berichten: 30
Woonplaats: Arnhem
Bedankt voor de tip, dat zal ik gaan proberen. Wat ik me afvraag is waarom er een harde tik uit de hoofdcilinder komt wanneer je het pedaal heen en weer beweegt. Lijkt er op of de druk dan te groot wordt? Ik heb er geen verstand van, maar hier zat ik aan te denken?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 16, 2007 6:32 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
Hebben wij ook gehad, die tik dan.
Bleek dat de zuiger van de hoofremcylinder niet helemaal terugkwam, en dan blijft de conische pen aan de hevel net achter de rand van de zuiger zitten.
Als je dan remt schiet hij weer goed op z'n plaats, en dat was bij ons met een vrij harde tik.
P.S. wat voor ringetje zit onder de vulschroef ?????
Toch wel koper mag ik hopen, met staal krijg je hem nooit dicht.

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 16, 2007 8:12 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Ruurlo
ik zou eens een nieuwe bout + koperring proberen in plaats van tape, als je er tape om doet dan heb je toch kans dat er tape in je remsysteem komt.

groeten Roeland


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 16, 2007 8:16 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
hij hoor inderdaad zonder tape of zoiets te sluiten


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 16, 2007 9:49 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 14, 2006 11:41 am
Berichten: 1727
dus als ik alles zo lees zou ik als ik jou was je rempomp/cilinder eesn uit elkaar halen en goed schoon maken.
en misschien eventueel nieuwe cups plaatsen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 16, 2007 10:46 pm 

Geregistreerd: zo aug 12, 2007 11:12 am
Berichten: 30
Woonplaats: Arnhem
Onder de vulschroef zit een stalen ring. Dit is helaas niet de juiste ring. Omdat koper wellicht zachter qua materiaal is, sluit dit hem dan af of zo??? Ook zal ik de hoofdcilinder eens uit elkaar halen en deze schoonmaken. Dit heb ik al gedaan met de remklauwen achter, maar nu de hoofdcilinder, hopen dat hiermee het lek boven is. :roll:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 17, 2007 9:52 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
Kijk even wie de fabrikant is van jouw remsysteem, en bestel een orginele koperen ring, ga niet zelf prutsen met gamma materiaal uit de sanitairhoek.
Er zit nog wel eens verschil in de legering, en het zou zo maar kunnen dat de ring te hard is, en niet voldoende mee vormt met het gefreesde oppervlak van jouw remcylinder.
Succes,
Lex.

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 17, 2007 11:04 am 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
is de draad niet kapot gedraaid of scheef gedraaid ?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 17, 2007 4:16 pm 

Geregistreerd: do nov 02, 2006 6:42 pm
Berichten: 919
Woonplaats: roermond
het moet een koper ring zijn en tape kan geen kwaad hoor als je het goed doet komt er niks in je cilinder .
maar je hebt eigelijk geen tape nodig als je de juiste ring hebt

_________________
intrepid serius 2009 rotax DD2 2009


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David