Auteur |
Bericht |
Jean
|
Geplaatst: ma apr 06, 2015 10:53 am |
|
Geregistreerd: zo apr 14, 2013 5:03 pm Berichten: 270 Woonplaats: België
|
Als een leek zijnde in de wereld van de VHSH30 (ik kom van een motor met membraancarbu). Gister voor de 2de keer met de KZ gereden, al bij al ging alles goed. Al heb ik last van schokken(zeg maar springen) van de kart bij 1/4 tot 1/2 gas. Geef je volgas, of laat je volledig los doet hij alles perfect. Voor zover ik zelf weet komt dit waarschijnlijk voornamelijk door de gasnaald (of stand).. Ik heb wat verschillende manieren geprobeerd maar echt weg kreeg ik het nooit. Het betreft een TM KZ10 170 hoofdsproeier K21 naald (verschillende posities geprobeerd, clip op bovenste stand & rondsel onder de clip gaf beste resultaat maar niet genoeg) 9 gr vlotters 60 startsproeier B48 DQ270 55° schuif En een filmpje ter info! https://www.youtube.com/watch?v=fQwPm6s0vNcOp dit filmpje was het nog doenbaar, sommige bochten viel er niet mee te rijden..
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: ma apr 06, 2015 5:13 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Ik ben geen echte 2takt kenner maar als ik het zo hoor op het filmpje klinkt het alsof hij veel te rijk loopt. Als ik je uitleg goed begrepen heb liep hij ook het beste met de naald zo laag/arm mogelijk?
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
DieTinus
|
Geplaatst: ma apr 06, 2015 7:51 pm |
|
Geregistreerd: zo jan 18, 2015 10:31 pm Berichten: 72 Woonplaats: Brielle
|
Een ding is zeker,te rijk is goed voor de smering maar bij het liften van je gaspedaal gaat de motor bokken en stoten omdat hij eigenlijk verzuipt onder het rijden Ook ik weet niet alles , maar is je hoofdsproeier niet te groot in combinatie met de buitentemperatuur op dit moment? Ook voor jou motor zal er wel een lijstje zijn van de beste sproeier bezetting in relatie tot de temperatuur buiten Check eens je bougie aan de kleur kun je aflezen hoe de verbranding is..............
|
|
Omhoog |
|
|
Jean
|
Geplaatst: ma apr 06, 2015 7:58 pm |
|
Geregistreerd: zo apr 14, 2013 5:03 pm Berichten: 270 Woonplaats: België
|
@ SVV hij liep idd het best met de armste naaldbezetting, maar nog altijd niet ideaal. @ DieTinus Sproeierbezetting heb ik gedaan door naar bougiekleur te kijken, volgens mij was die behoorlijk.. Anders neem ik morgen wel eens een fototje van de elektrode
|
|
Omhoog |
|
|
Jean
|
Geplaatst: ma apr 06, 2015 8:06 pm |
|
Geregistreerd: zo apr 14, 2013 5:03 pm Berichten: 270 Woonplaats: België
|
Ik ben wel nog wat voorzichtig in het armer gaan met de hoofdsproeiers tot ik de carbu wat onder de knie heb (en het rijden). Punt is wel dat zo'n KZ wel degelijk gevoeliger is qua bezetting dan z'n TaG broertjes
|
|
Omhoog |
|
|
DieTinus
|
Geplaatst: ma apr 06, 2015 8:54 pm |
|
Geregistreerd: zo jan 18, 2015 10:31 pm Berichten: 72 Woonplaats: Brielle
|
Ook weer niet te bang zijn voor te arm,als je benzine verstookt gemengd met een goede Tweetaktolie en de juiste verhouding is het een hele kunst om de carburateur zo schraal (dialect voor arm)af te stellen dat je direct schade oploopt Er gaat nog altijd meer lucht door je motor dan benzine.......maar zoals ik al zei kijk naar de bougie een bruine kleur is goed maar er is ook verschil tussen licht en donker bruin........
|
|
Omhoog |
|
|
Max
|
Geplaatst: ma apr 06, 2015 9:56 pm |
|
Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm Berichten: 2385
|
Koffiebruin dus.
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
DieTinus
|
Geplaatst: di apr 07, 2015 6:39 am |
|
Geregistreerd: zo jan 18, 2015 10:31 pm Berichten: 72 Woonplaats: Brielle
|
@Max...inderdaad de kleur van koffie met een wolkje melk Met te veel melk is aan de arme kant proef je ook geen koffie meer
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: di apr 07, 2015 3:37 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Hey Jean,
ik heb exact hetzelfde probleem gehad met mijn TM K9, tot voor kort. Vooral bij de mickey mouse gedeelte op (Eind-)Veldhoven. Sinds ik een nieuwe naald (oude was krom), nieuwe buis (waarschijnlijk uitgesleten) en set sproeiers heb, gaat het een stuk beter. Ik kwam er ook achter dat mijn stationair te groot was t.o.v. de standaard (ik had een 60 ipv 54). Stuiteren op het tussengas betekend inderdaad te rijk op het midden gebied, dit regel je me alle onderdelen in je carburateur.... ik heb een stukje software van dellortho voor de setup van je carburateur.
Aan de hand van die gegevens heb ik mij nieuwe onderdelen besteld, zodat ik ten alle tijde op gelijk aan de oude waarden op volgas zou uit komen. Zodat ik niet te arm zou kunnen rijden.
Wat ik heel goed merkte dat bij een juiste verhouding, wat ik persoonlijk aan de "scherpe" kant vond als recreant, dat de machine kilo's meer vermogen afgeeft.
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
Jean
|
Geplaatst: di apr 07, 2015 6:50 pm |
|
Geregistreerd: zo apr 14, 2013 5:03 pm Berichten: 270 Woonplaats: België
|
Anders koop ik volgend weekend een nieuwe naald & naaldbuis om te testen. Kost ook de wereld niet Hierbij nog een (wazige) foto van de bougie!
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: di apr 07, 2015 8:35 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
|
Omhoog |
|
|
Jean
|
Geplaatst: wo apr 08, 2015 2:56 pm |
|
Geregistreerd: zo apr 14, 2013 5:03 pm Berichten: 270 Woonplaats: België
|
En wordt het middengebied sowieso beter met een andere hoofdsproeier? Omdat ik overal lees dat de HS voornamelijk invloed heeft op volgas. Terwijl de naald & buis eerder 1/4-1/2 zijn..
|
|
Omhoog |
|
|
DieTinus
|
Geplaatst: wo apr 08, 2015 7:07 pm |
|
Geregistreerd: zo jan 18, 2015 10:31 pm Berichten: 72 Woonplaats: Brielle
|
Het begint met de stationair sproeier , gasschuif is dan dicht dus weinig vacuüm in de venturi doet naald en buis nog niets bij ongeveer 20 % gas begint er meer vacuüm in de venturi te komen en krijg je extra benzine via de buis en naald , naald is conisch dus zal tot 80% gas de hoeveelheid regelen Bij 100% gas staat naald en buis zover open zodat de hoofdsproeier de maximale hoeveelheid benzine doorlaat Zo werk een delortho....dus naald verder de buis in met het clipje is minder benzine en dat was al wat beter bij je TM en ook aan de bougie te zien aan de rijke kant Problemen in het middendeel van je gas is iets met naald en buis en bij volgas een te grote hoofdsproeier Meschien heeft iemand de jet-tech (Google)informatie daar kom je verder mee ............succes met afstellen
|
|
Omhoog |
|
|
Jean
|
Geplaatst: wo apr 08, 2015 8:38 pm |
|
Geregistreerd: zo apr 14, 2013 5:03 pm Berichten: 270 Woonplaats: België
|
Dan begin ik volgende keer al met een 168 HS ipv 170... En evt het rondsel op de naald leggen ipv eronder & DQ268 ipv 270
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: do apr 09, 2015 2:04 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Afgelopen Oktober 2014, gereden met DP266 sproeierbuis, 152 sproeier en k22 naald en 48 onderuit sproeier werken perfect. De machine trok mooi uit onderuit geen gehaper, gestotter en gerook meer, gewoon nette reactie richting de powerband.
Ik heb zelfs de hoofdsproeier vergroot naar 155 ivm het inrijden van de nicasyl wand en zuiger, de bougie kleurde mij net iets te bleek. (naald 1 laten zakken, om het toch het mengsel onderin wat armer te laten.)
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|