Ik heb een oa Pavesi, die staan er bekend om, TM cross volgens mij minder. De TM cross die wij hebben heeft er nooit last van gehad iig.
Verder prijs ik me gelukkig met droge plaat koppelingen die wat rumoeriger en onderhouds gevoeliger zijn maar van kleven geen last hebben.
Je weet hoe het los gaat, ik zou 'n wederom demonteren. Snap dat je er niet op zit te wachten maar zoveel werk is dat ook niet.
Ook kan je dan meteen zien hoe ie verkleefd zit. Kan niet uit je verhaal opmaken of je na het uit elkaar halen van de koppeling nog gereden hebt, zo niet dan is er boven het atf niveau wellicht corrosie ontstaan al lijkt me dan niet waarschijnlijk.
Heb in m'n Suzuki cross altijd een natte platen koppeling geschikte 80W90 bakolie gehad en geen kleefproblemen ervaren, atf acht ik minder gevoelig voor kleven vanwege de lagere viscositeit. In m'n Pavesi heb ik ook gewone Dexron 2, neem aan dat je die bedoelt.
In m'n race-auto met Honda CBR1000 blok had ik geen problemen met kleven, wel moest ik alles geregeld optimaliseren om slip te voorkomen.
Dat betekende geregeld de frictieplaten en hp drukveren vervangen en de metalen platen checken op "blauwen", vervormingen en ruwheid, zo nodig werden die op een vlak fiijn waterproof schuurpapier ronddrraaiend aan beide zijden stuk voor stuk opgeruwd. Als ze te dun waren werden ze vervangen.
Als je het spul open hebt zou ik de frictieplaten gewoon vervangen door nwe, de stalen platen goed checken (vooral op dikte) en bij twijfel allemaal vervangen. Kijk ook of je veren nog binnen de toleranties vallen en vervang ze bij twijfel. Het meest belangrijk zijn een vlekkeloze bediening via handvat, kabel, hevel en evt pin. Vergeet zeker niet de koppelingstrommel te checken op ingeslagen stukken en zuiver die als dat nog kan op en als het teveel is, vervang dan ook de trommel omdat deze met ruimte steeds sneller inslaat en de bediening door slecht afschuiven steeds beroerder gaat.
Verder helpt vaker rijden natuurlijk!
Suc6!