Auteur |
Bericht |
Tibi33
|
Geplaatst: do apr 04, 2013 9:08 am |
|
Geregistreerd: zo mei 20, 2012 9:35 pm Berichten: 135
|
Nadat ik mijn cilinder heb gedemonteerd wil ik mijn 2 carter delen van elkaar halen. Ik weet dat de motorsteun gedemonteerd moet worden en dat de rotor van de ontsteking met een poelie trekker los gehaald moet worden.
Ik wil kijken of de motor van binnen goed schoon is. Bij het demonteren wil ik voorkomen dat de versnellingsbak uit elkaar valt, zodat ik de motor weer redelijk eenvoudig in elkaar kan zetten na de controle.
Kunnn jullie mij vertellen waar ik rekening mee moet houden?
Groeten Thomas
_________________ Formula K chassis (2012) TM K9C (2010)
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: do apr 04, 2013 9:20 am |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
olie aftappen anders licht dat allemaal op je werkbank meestal zitten de carters met vloeibare pakking in elkaar waar door ze wat vast geplakt zitten ik zet meestal 2 houten balkjes in de membraam huis en breek hem dan voorzichtig open maar het kan zijn dat er 2 lippen op je motor zitten die daar speciaal voor zijn de bak in elkaar zetten is overigens niet zo moeilijk ik bouw hem altijd in elkaar vanuit de vrij wel moet je niet de koppeling pinnetjes niet vergeten wel goed kijken of er shims in zitten en die dan weer op de zelfde plaats terug zetten
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: do apr 04, 2013 9:32 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
thomas alles op een kant leggen, de koppelingskant. ik ben bang dat je echt alles eruit gaat laten vallen... het stelt niet zo veel voor... Zoals joas zegt zorg ervoor dat je in de vrij begint en eindigt ^^
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
Tibi33
|
Geplaatst: do apr 04, 2013 11:50 am |
|
Geregistreerd: zo mei 20, 2012 9:35 pm Berichten: 135
|
Bedankt voor jullie info! Iemand vertelde mij ook dat ik niet alle boutjes die je ziet vanaf de buitenkant moet losmaken om ervoor te zorgen dat de versnellingsbak in orde blijft, klopt dit? Beginnen in de vrije stand (tussen versnl. 1 en 2) en daar dan ook mee eindigen is dus belangrijk? Moet hier maar even goed naar kijken.
_________________ Formula K chassis (2012) TM K9C (2010)
|
|
Omhoog |
|
|
Henri
|
Geplaatst: do apr 04, 2013 4:39 pm |
|
Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am Berichten: 431 Woonplaats: Ter Apel
|
Het lijkt me verstandig om dit samen te doen met een vakman als je dit voor het eerst doet.
|
|
Omhoog |
|
|
Tibi33
|
Geplaatst: do apr 04, 2013 5:06 pm |
|
Geregistreerd: zo mei 20, 2012 9:35 pm Berichten: 135
|
Ja dat is altijd handig. Ken behalve een kart winkel zo snel niemand, ga het zelf dus proberen.
_________________ Formula K chassis (2012) TM K9C (2010)
|
|
Omhoog |
|
|
LuukSchreuder
|
Geplaatst: do apr 04, 2013 10:28 pm |
|
Geregistreerd: do dec 27, 2012 4:33 pm Berichten: 78 Woonplaats: Albergen
|
Laat me even weten hoe het gegaan is. Ben namelijk ook een crs s88 aan het doen
|
|
Omhoog |
|
|
red_bull
|
Geplaatst: do apr 04, 2013 11:16 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 10, 2010 11:11 pm Berichten: 275
|
Maakt niet alles vet vrij anders kun je vliegroest krijgen wat je later problemen geeft. In het bak deel dan
|
|
Omhoog |
|
|
Tibi33
|
Geplaatst: vr apr 05, 2013 6:07 pm |
|
Geregistreerd: zo mei 20, 2012 9:35 pm Berichten: 135
|
Hoe krijg ik mijn krukas uit het rechter carter? Als je de koppelingsplaten weghaald zit daar een grote moer achter, hoe krijg ik deze los? Heb niks om te zorgen dat de as niet meedraait.
_________________ Formula K chassis (2012) TM K9C (2010)
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: vr apr 05, 2013 7:24 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
de binnenste koppelings trommel vast houden met speciale houder
|
|
Omhoog |
|
|
red_bull
|
Geplaatst: vr apr 05, 2013 11:59 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 10, 2010 11:11 pm Berichten: 275
|
volgens mij heb ik bij mijn TM toen een schroevendraaier gezet tussen de binnenste koppelingstrommel en het rechter carter deel.
|
|
Omhoog |
|
|
petrolhead
|
Geplaatst: za apr 06, 2013 9:12 am |
|
Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm Berichten: 836
|
Brrrr, bepaald niet zoals het bedoeld is! Goed afgelopen daarmee ?
|
|
Omhoog |
|
|
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: za apr 06, 2013 10:50 am |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Als je hem met de luchtsleutel losmaakt kun je het koppelingshuis met de hand tegenhouden.
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: za apr 06, 2013 7:26 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
zit daar niet een borgshim onder? even plat drukken heb je em zo los. Luchtsleutel voor de win idd.
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
Tibi33
|
Geplaatst: zo apr 07, 2013 1:04 pm |
|
Geregistreerd: zo mei 20, 2012 9:35 pm Berichten: 135
|
Ik krijg deze moet met geen mogelijkheid los. Ik breng de motor wel naar een kartshop. Bedankt voor jullie hulp!
_________________ Formula K chassis (2012) TM K9C (2010)
|
|
Omhoog |
|
|