Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jun 29, 2011 1:41 pm 

Ten eerste vind ik de brief wat overdreven, aangezien de beste man nooit contact met je hebt opgenomen over de problemen met de kart. En ja what to do..... ik denk dat ik persoonlijk in dit geval toch de hakken in het zand zou zetten, laat hem maar bewijzen dat de problemen/schade niet door hem zelf zijn aangebracht. Maar ja het blijft vervelend allemaal

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jun 29, 2011 1:45 pm 

het gaat om shampo ja

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jun 29, 2011 1:55 pm 

Verzamel zijn posts even, misschien ga je ze nog nodig hebben:

Citaat:
Ik had het je idd kunnen vertellen via pb of telefoon maar omdat er een kart bedrijf bij mij om de hoek zit vond ik dat niet nodig om dat hun ook vele jaren ervaring hebben in de kart wereld.

Mocht het echter uit de hand lopen en het tot een rechtzaak komt dan zal deze uitspraak van hem niet zo slim zijn. Hij had in eerste instantie contact met jou moeten opnemen, en hij heeft dat niet gedaan. Ook niet na jou antwoord op het forum.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jun 29, 2011 2:02 pm 

ik heb helemaal niks van hem gehoord ik weet wel waar hij heen is geweest en ik vermoedt dat ze daar eens even een offerte hebben gemaakt...zo van zo das binnen[zou niet de eerste keer zijn!]

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jun 29, 2011 2:49 pm 

Het is een bijzonder belachelijke brief, waarin hij een zo goed als gereviseerde motor uit wil slepen.
Of hij heeft een andere aanbieding gezien, en probeert zo het geld van deze terug te krijgen (incl wat extra's voor de geleden schade?). De andere kart die hij heeft gezien zal wel iets duurder zijn.

Het is bijzonder lomp van deze jongen, had hij maar gewoon langsgekomen op het probleem te verhelpen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jun 29, 2011 2:55 pm 

Dat hij post in het forum (incl foto's) dat hij alles uit elkaar haalt om zelf het probleem op te lossen is ook niet zo slim voordat je met de verkoper contact opneemt. Zou het even moeten na zoeken, maar volgens mij verspil je hiermee letterlijk je beroep op garantie.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jun 29, 2011 3:02 pm 

Zoals ik het lees is het heel simpel. Als je iets koopt waar geen garantie bij zit vanwege de goedkope prijs moet je achteraf niet zeuren.
Als je al een probleem hebt, (wat altijd kan) dan ga je éérst terug naar de verkoper en overlegt wat de mogelijkheden zijn. Indien de verkoper lomp doet of zeer onredelijk is kun je altijd verder kijken.

Nu is hij eerst naar een ander gegaan en heeft daar in mijn ogen alle hulp mee verspeeld omdat de verkoper niet weet wat er echt aan de hand was met de motor/kart. Ik vindt het verhaal van de koper niet echt jofel, aangezien er in de brief steeds meer wordt bijgehaald. Een slechte afstelling lijkt me nog geen complete revisie waard/nodig.

Dus Bas, ik persoonlijk zou in dit geval er vol tegen in gaan, desnoods met advocaat.
En zoals Backlash al zei, dossier op gaan bouwen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jun 29, 2011 3:44 pm 

ik heb nota bene in dit topic ook al gevraagt waarom hij niet terug was geweest,zelfs daarna niets van hem vernomen.
wij hebben nog nooit gebruikte karts verkocht met garantie dit omdat het simpelweg niet mogenlijk is om dit aan te bieden en zeker niet bij beginnende rijders.
ik zeg er altijd wel bij dat als er iets is dat ze altijd terug kunnen komen.
jammer dat er mensen zijn die denken dat ze op deze manier winst denken te kunnen boeken.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jun 29, 2011 6:04 pm 

Wat hij in de brief stelt heeft ook helemaal niets te maken met het probleem waarmee deze thread begon.
In de brief staat (niet letterlijk) dat hij een complete revisie eist van de motor. Mits kart-parts hem de kart heeft verkocht met de zeggenschap dat die motor compleet nieuw gereviseerd is (lijkt me sterk voor die prijs) kan hij dat niet eisen. Hij koopt een 2e hands kart met 2e hands motor dat er goed uit ziet, voor een redelijke prijs.

Het is wel redelijk om hulp aan de verkoper te vragen als de motor tijdens de eerste dag karten problemen oplevert en de verkoper zou zijn best moeten doen dit probleem te verhelpen.

Maar eerst zelf de motor/carburateur uit elkaar sleutelen, de boel proberen af te stellen en als dat niet lukt de verkoper in gebreke stellen????
daar trapt natuurlijk niemand in, ik denk zelfs geen rechter. Het is natuurlijk altijd vervelend als je iets aanschaft en het gaat kapot, maar zeker bij race spullen kan je dat verwachten. Ik kocht mijn kart (yamaha) met de wetenschap dat de verkoper er geen verstand van had (was een inruiler) maar dat hij wel draaide. Hij zei er zelfs bij dat ik hem even moest nakijken. afijn ik knikkerde goede benzine in, olie en ben gaat racen... meteen flink op z'n donder gegeven en viola! vastloper.

Eigenschuld dikke bult... ik ga ook niet bij de verkoper lopen huilen dat ie het niet goed doet.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jun 29, 2011 6:24 pm 

Ben er nooit zo van gecharmeerd als dergelijke zaken op een forum uitgeplozen moeten worden, en de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat de koper geen namen heeft genoemd.
Citaat:
Ik heb expres niet de naam genoemd van het bedrijf omdat ik dat niet vind kunnen.

Maar goed, ik ga er vanuit dat de brief gepubliceerd is om advies in te kunnen winnen hoe de klacht van de koper op een zo goed mogelijke manier te kunnen behandelen met een voor alle betrokken partijen tevredenstellend resultaat.
In dat geval denk ik dat je je weinig zorgen hoeft te maken.
Als hij wil dat je binnen 14 dagen de veronderstelde problemen oplost, zal hij binnen 14 dagen de kart bij jou langs moeten brengen.
Reparatie door een derde partij valt buiten eventueel geldende wettelijke garantie, als de verkoper niet eerst de mogelijkheid gekregen heeft het probleem te verhelpen.
Dusss binnen nu en 2 weken zal je zelf even naar de kart kunnen kijken :)

Had hij inderdaad ook even telefonisch een afspraakje voor kunnen maken, brief is volledig overbodig.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jun 29, 2011 6:31 pm 

ook na dat er door derden aan de kart gesleuteld?
en het verhaal van nieuwe lagers keeringen en een zuiger?
ik heb de kart niet verkocht als zijnde compleet gereviseerd dus ik was niet van plan om even onder garantie[wat er al niet bij hoort] dit te gaan vervangen,verder vind ik het zeer ongepast om zaken op deze manier proberen af te dwingen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jun 29, 2011 6:37 pm 

Ik denk dat de eventuele wettelijke geldende garantie al vervallen was toen hij zelf de carburateur demonteerde en de electronisch contacten opvijlde.
Overigens stelt de koper dat de kart (weliswaar stotterend) reed op het circuit, maar nadat hij thuis naar de carburateur had gekeken helemaal niet meer wilde starten.
Maar goed, als hij binnen twee weken langskomt (en ik betwijfel of hij dat nog doet) zou ik op een houtje bijten en de "klant" alsnog helpen.

Maar ik kan me voorstellen dat Bas zich ontzettend kwaad maakte na het ontvangen van deze hopeloze in gebreke stelling.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jun 29, 2011 6:45 pm 

ik wil de kart nog wel nakijken,dat wil zeggen:
kijken waarom hij stottert
stekkers van de ontsteking nakijken en evt vervangen[dit was denk ik het hele euvel
en de remmen even nakijken
ik ga alleen niet mee doen aan zielige brieven wisseling dus koper bij deze je kunt er alsnog mee langs komen om bovenstaande zaken na te laten kijken.
complete revisie is niet aan de orde.
gemaakte kosten? ga ik zeker niet vergoeden.
mochten er zaken aan het licht komen die door jullie zelf veroorzaakt zijn[denk aan de carburateur e.d.] breng ik deze werkzaamheden ook gewoon in rekening!ik zal ook de termijn van 14 dagen voor je verlengen met 7 dagen dus als je binnen 21 dagen terug komt [en dit keer tijdens normale openingstijden]
zullen wij bovenstaande uitvoeren!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jun 29, 2011 6:53 pm 

Hoi Bas, Dit lijkt me meer dan redelijk. Echter zou ik dit wel op papier zetten en aangetekend terug sturen naar de koper.
Hiermee heeft kart-parts dan alles gedaan om de koper op de hoogte te stellen en dat jullie bereid zijn de kart na te kijken dan wel te repareren mits het aan de voorwaarde voldoet die je hierboven stelt.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jun 29, 2011 7:02 pm 

ik denk dat de koper bij jou langs gaat komen om onder het genot van een lekker bakje koffie zijn problemen met jou komt bespreken.
samen komen jullie er dan natuurlijk uit en dan gaan jullie tevreden uit elkaar. :^o

oh ik zie net dat ik tijdens het slapen een berichtje heb getypt. sorry.
nu ik wakker geworden ben vraag ik me af:
waarom er nog steeds een bepaald type volk hier rondloopt die denken dat je op een bepaalde manier met elkaar om moet gaan,
en bepaalde dingen af moet kunnen gaan dwingen middels aangetekende brieven.
zijn mensen nou gewoon echt zo dom???
als iemand een probleem heeft met een gekocht product ga dan praten met de verkoper.
er kan altijd iets misgaan met produkten die je gekocht hebt, of ze kunnen niet aan een bepaalde verwachting voldoen.
vraag je eerst eens af wat je gekocht hebt en met wat voor voorwaarden.
als iets niet in orde is met je product, of er is mischien iets aan de hand waar je zelf geen voldoende kennis van hebt zorg dan dat je eerst de verkoper de kans geeft om een probleem op te lossen.
te lezen in dit topic heeft de koper dit dus niet gedaan erger nog, hij heeft eerst zelf zonder voldoende kennis van zaken allerhande "reparaties/kunstgrepen" uitgehaald om een en ander op te lossen.
hij heeft te lezen hier diverse dingen uit elkaar gehad.
in dit topic was nog niks te lezen dat een blokje bij aankoop vuil was of er rare dingen aan leken te mankeren, buiten het stotteren van de motor.

nou word er dus verteld dat het blokje vies is :shock: :shock:
moet je een gemiddelde kart eens bekijken als hij een dagje gereden heeft, die moet gepoetst worden!
vervelende kant van onze hobby, maar het hoort erbij.
ook blijkt dat koper bij een derde partij aan zijn kartmotor heeft laten werken.
in mijn ogen verspeel je dan alle rechten op aanspraak van garantie, daar je ten alle tijden de tegenpartij de kans moet geven om het probleem op te lossen.
als laatste blijkt dat je dus geen recht had op garantie daar dit dus niet ter sprake is gekomen in een onderhandeling bij de koop.
ik hoop dat personen als de koper in dit verhaal nooit bij mij spullen komen halen, omdat je het voor dit soort mensen toch nooit goed kunt doen.

ik zelf zal door persoonlijke ervaringen uit het verleden gewoon mijn spullen bij onder andere kart-parts blijven halen.

bas succes met het wapenen tegen dit soort figuren, ik hoop dat je goede service niet afneemt door onvrede over deze figuren.
er zijn ook heel veel mensen die respect hebben voor de behulpzaamheid die je altijd hebt laten zien op het forum, op de baan en natuurlijk in je shop =D)

ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was!!

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende