Ga naar pagina Vorige  1 ... 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118 ... 137  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2046 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: weer wat gesleuteld
BerichtGeplaatst: ma mei 26, 2014 9:29 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 10, 2013 9:19 pm
Berichten: 104
Woonplaats: den Bosch
Rara wat is dit (Nee geen Turbo =D) ) ...van diegene die t weet hoor ik graag of dit op de juiste plaats zit ...gezien de lengte van de slang en de beperkte ruimte zit ik hier aardig goed.

Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer wat gesleuteld
BerichtGeplaatst: di mei 27, 2014 7:24 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm
Berichten: 3566
Woonplaats: klaaswaal
Extra gewicht op je kart!!! :mrgreen:

_________________
Afbeelding
===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN===
MS KART '11-----VM ICC '11


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer wat gesleuteld
BerichtGeplaatst: di mei 27, 2014 7:48 am 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
Leuke Pavesi gadget al ziet ie er wat weinig sierlijk uit voor iets uit Italië :mrgreen: .
Lijkt mij ook geen geval van lage druk vulling maar mogelijk iets om je remschijf geforceerd te koelen, wat overbodig als je toch al 3 remschijven hebt.
De montagerichting is goed, mocht het idd remkoeling zijn dan is de plek gezien de lengte van de slang mogelijk verkeerd, neemt met de slang slechts flow weg.
Toch heb je 'm vast niet voor niets zo gemonteerd en de foto's zo geschoten dus ook ik ben benieuwd.
Het betreft een waterkoeling cilinder met kop, mogelijk dan om je carter geforceerd te koelen?
Slurf in je pak of aan je helm op warme dagen :lol: .
Denk overigens dat je er verbaasd van staat hoeveel massatraagheid en wat voor extra weerstand zo'n blowertje inclusief overbrenging heeft en wat een nuttig vermogen ie opsnoept, vast meetbaar op een rondje :wink: .
Nog nooit tegengekomen op de baan, wat ie ook doet, ik vind 'm leuk :LL , zeker ook omdat het van Pavesi zelf is


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer wat gesleuteld
BerichtGeplaatst: di mei 27, 2014 7:56 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 10, 2013 9:19 pm
Berichten: 104
Woonplaats: den Bosch
Juist petrolhead jij zit bijna goed ...het is om de krukas en onderin het blok te geforceerd te koelen =D) :D

Ja echt italiaans design is het niet maar ik ga m nog even parelen zal ie vast iets van opknappen .


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer wat gesleuteld
BerichtGeplaatst: di mei 27, 2014 2:43 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm
Berichten: 2385
Heeft wel wat inderdaad. Nice.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer wat gesleuteld
BerichtGeplaatst: di mei 27, 2014 8:08 pm 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
Hihi COOL :mrgreen: .
Betere cartervulling is meer mengsel om te verbranden, is powerrr dus een vermogenstoename.
Dat met als bonus minder lagerslijtage, nice idd!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer wat gesleuteld
BerichtGeplaatst: di mei 27, 2014 8:32 pm 

Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm
Berichten: 657
@petrolhead , als het zo gemakkelijk is, zo als jij schetst, waarom heeft dan niet iedereen zo'n apparaat op z'n kart ?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer wat gesleuteld
BerichtGeplaatst: di mei 27, 2014 9:20 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 10, 2013 9:19 pm
Berichten: 104
Woonplaats: den Bosch
Goeie vraag Maarten

Maar Petrolhead heeft zeker gelijk

elk blok heeft daar geen mogelijkheid voor deze pavesi heeft dat wel er gaat een pijp onder het blok in om de krukaslagers extra te koelen dus bij dit blok is dat waarschijnlijk dan ook zeker niet voor niets en voor behoud.

daarnaast is het zo dat hoe kouder hoe meer brandstof je kan vullen dat betekent idd meer vermogen.

de stelregel is ook dan ook niet voor niets.... hoe warmer hoe armer !!

maar elke verbrandingsmotor geeft meer vermogen op een testbank als je met een plantenspuit water voor het luchtfilter heel fijn vernevelt ( zuurstof)

waarom heeft een turbomotor dan een intercooler nodig ? dat extra gewicht nemen ze voor lief door de bergen vermogen die ze extra krijgen door koudere lucht en meer benzine naar binnen kunnen brengen.

elke graad dat een tweetakt warmer word dan 52 graden gaat het vermogen met 1 tot anderhalf pk naar beneden en we willen juist winst.
alleen moet je je afvragen of het soms opweegt tegen het extra gewicht dat is de afweging in elke motorische sport geldt.
maar aan een kapotte motor heb je ook niets of dat elke 8 of tien uur de lagers eruit vliegen .

deze Pavesi smeerden de fabrieks teams ook 1 op 24 en 104 Ron elf race benzine,... daar heb ik van de week tijdens Ek autocross in Seelow ook gelijk 180 liter van meegenomen.


op foto zie je de air cooled pijp onder de ontsteking uitkomen

Afbeelding
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Cooleymen op di mei 27, 2014 9:39 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer wat gesleuteld
BerichtGeplaatst: di mei 27, 2014 9:27 pm 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
Het vergt een investering en alleen de getalenteerde en zeer veeleisende rijder zal het potentieel kunnen benutten.
Zoals al gezegd weegt het ding nogal wat en kost ie nuttig vermogen dat op z'n minst in verhouding moet staan tot de winst die het oplevert.
Gezien de weinige toepassing en vervolg is dat waarschijnlijk wat mager uitgevallen en dan nog eens afhankelijk van vele omgevingsfactoren.
Ik denk dat deze fabrikant de winst meer zocht in het oppeppen van de betrouwbaarheid van de motoren onder zware wedstrijdomstandigheden om DNF's te voorkomen. Tenslotte was de Formule C klasse in de race naar steeds hogere topvermogens steeds dichter bij de technische beperkingen van het al jaren gebezigde ontwerp gekomen. Bij de invoer van de ICC kwam hier door de andere aanvoer van mengsel, de lagere vermogens icm de betere rendementen ook weer wat marge in.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer wat gesleuteld
BerichtGeplaatst: di mei 27, 2014 9:40 pm 

Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm
Berichten: 657
Als koeling het probleem is , http://www.evanscoolant.co.uk


Laatst bijgewerkt door gewoon maarten op di mei 27, 2014 9:41 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer wat gesleuteld
BerichtGeplaatst: di mei 27, 2014 9:40 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 20, 2011 7:47 pm
Berichten: 611
Woonplaats: Belgie
Citaat:
Betere cartervulling is meer mengsel om te verbranden, is powerrr dus een vermogenstoename.
Dat met als bonus minder lagerslijtage, nice idd!

Citaat:
@petrolhead , als het zo gemakkelijk is, zo als jij schetst, waarom heeft dan niet iedereen zo'n apparaat op z'n kart ?

Ten eerste omdat het verboden is volgens zeer veel alle reglementen. Ten tweede, als je het in de carburateur inblaast dan werkt het venturi effect niet meer, => mengsel problemen... Je moet dus de tank ook onder druk zetten.
Drukvulling zou mooi zijn, maar vergeet niet dat je uitlaat ook zorgt voor een drukvulling, en dat bij een te grote druk het mengsel gewoon weer uit de uitlaat blaast.
Wat veel mensen niet weten is dat het niet het carter is, maar de uitlaat die de cilinder vult (in de powerband toch).

_________________
http://kartinfo.webs.com/
Birel 2008 - Gx390


Laatst bijgewerkt door The-Stig op wo mei 28, 2014 7:29 am, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer wat gesleuteld
BerichtGeplaatst: di mei 27, 2014 9:43 pm 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
Edit:
Goed onderbouwde verklaring Cooleyman :!:

Kan gelukkig m'n reserve Pavesi ICC gewoon op zijn speciaal voor het Mach1 chassis gemaakte houten( :!: ) mountingbracket blijven staan, bij een roterende Pavesi zou ik dat om thermische redenen niet aandurven.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer wat gesleuteld
BerichtGeplaatst: di mei 27, 2014 9:43 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 10, 2013 9:19 pm
Berichten: 104
Woonplaats: den Bosch
Het ding op zich zelf weegt helemaal niets ..maar idd de aandrijving zal meer kosten ..maar dat valt me nog niet tegen moet ik zeggen als ik achteras zo draai ik had veel meer verwacht.

maar het is voor mij meer voor de lol en het zo compleet mogelijk neer te zetten.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer wat gesleuteld
BerichtGeplaatst: di mei 27, 2014 9:47 pm 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
Idd, supergadget!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: weer wat gesleuteld
BerichtGeplaatst: di mei 27, 2014 9:48 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 10, 2013 9:19 pm
Berichten: 104
Woonplaats: den Bosch
koeling is voor mij het probleem niet want aan mijn benzine zit extra zuurstof toegevoegd... deze blower is puur omdat de fabrieks teams de krukas extra wouden koelen


Laatst bijgewerkt door Cooleymen op di mei 27, 2014 10:00 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2046 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1 ... 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118 ... 137  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David