Auteur |
Bericht |
IncineratorX2
|
Geplaatst: di aug 02, 2011 9:55 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Ik zou er een laser setje op zetten, een variatie met achteras lasers. Alle afstellingen in neutraal zetten, as op laagst. En dan je verschillen gaan meten t.o.v. een "geijkte" vloer. (geijkt wil zeggen, vlak en haaks) Zo op het oog kom je er niet achter.. dat je kart naar links of naar rechts trekt kan met uitlijnen/afstelling te maken hebben. Zwabberen op rechte stuk kan met je camber en je toe te maken hebben.. etc...
Bij het insturen staat altijd je binnenste wil verder naar binnen dan je buitenste...
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
Henri
|
Geplaatst: wo aug 03, 2011 6:28 am |
|
Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am Berichten: 431 Woonplaats: Ter Apel
|
Bij een kart heb je ook een ackerman angel. Dat betekent dat het binnenste wiel meer stuurt dan het buitenste wiel. Ook wel logiesch. Het binnenste wiel maakt een krappere bocht dan het buitenste wiel.
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: wo aug 03, 2011 8:01 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
@henri, ik noem dat ook wel het "mercedes" effect. die auto's hebben dat al van vroeger.. Citaat: Bij het insturen staat altijd je binnenste wil verder naar binnen dan je buitenste... hmm misschien heb ik het daar niet helemaal goed neer gezet.. Bij sturen staat je binnenste wiel scherper de bocht in.
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
flipkart
|
Geplaatst: di aug 23, 2011 10:40 pm |
|
Geregistreerd: zo jan 20, 2008 4:48 pm Berichten: 36 Woonplaats: lutjebroek
|
ik zou zeggen zet de kart op een vlakke vloer. (niet in de kart gaan zitten) stuur naar rechts dan komt het linkerwiel omhoog. kijk hoeveel ruimte er onder het linker wiel zit. onhou dit . stuur dan naar links en komt het rechterwiel omhoog. is deze ruimte gelijk aan elkaar dan is er weinig met het frame aan de hand. je kunt het ook meten. kart op de bok. alle wielen eraf. ook miss de bakken als je vanaf het uitstertse van je fusee niet recht naar het buitenste punt van de achteras kunt meten. zet het stuur in het midden en meet vanaf binnenste van je achteras naar het midden van het uiterste puntje van je fusee. meet het verschil met de andere kant. dit is tegelijkertijd je spooring. je kunt ook nog naar je fuseebout meten. ben je nog niet zeker ga dan naar een kart expert met een richtbank.
|
|
Omhoog |
|
|
Sylvester
|
Geplaatst: za aug 27, 2011 11:23 am |
|
Geregistreerd: vr aug 06, 2010 9:17 am Berichten: 124
|
Wat je ook kan doen is je hele frame los halen, banden eraf, motor eraf, bodemplaat en dan het kale frame op een vlakke plaat leggen. Dan kun je heel goed zien of je frame krom is of niet! als je je frame diagonaal heen en weer kan bewegen en er ongeveer een cm speling is kun je zeggen dat je frame krom is!
_________________ MS-Kart RC20 '02 Swissauto SA250 CRG Road rebel '02 Honda 390 PCR Jaguar 100cc (Te koop)
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: za aug 27, 2011 11:27 am |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
FOUT! Er zitten lassen aan het frame. Dus hij zal altijd heen en weer wiggen. Doet ie dat niet, dan is je frame zo vlak dat er niks meer van de lassen over is.
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: za aug 27, 2011 1:31 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Een frame met laswerk dat 1cm speling veroorzaakt op een vlakplaat?
|
|
Omhoog |
|
|
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: za aug 27, 2011 1:55 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Ik zou persoonlijk gewoon van de winter het frame kaal trekken en op een richtbank zetten. Heb je direct uitsluitsel en mocht die krom zijn kan die direct gericht worden.
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: za aug 27, 2011 1:59 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Geen cm, maar stel hij is een cm krom, dat zie je toch vanzelf al?
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: za aug 27, 2011 2:35 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Ah dus zo fout is de opmerking van Sylvester dus niet. Nee verschil zie je vermoedelijk niet vanzelf al.
De richtbank en de vlakke plaat (bijvoorbeeld icm een hoogtemeter) zijn prima methodes, alleen heeft lang niet iedereen één van die dingen ter beschikking die geschikt is voor karts.
|
|
Omhoog |
|
|
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: za aug 27, 2011 4:17 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Nee niet iedereen heeft een richtbank, maar er zijn wel bedrijven die een richtbank hebben. Volgens mij hoeft het, als je een kaal frame aanlevert, ook niet de wereld te kosten om het framepje even te laten richten. Het is alleen wel even werk.
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
|
Jurgen#21
|
Geplaatst: za aug 27, 2011 5:05 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 09, 2009 6:01 pm Berichten: 336 Woonplaats: Oudenbosch
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: za aug 27, 2011 5:10 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Nou Jurgen, vorige keer hadden we meer mensen nodig, weet je nog?
|
|
Omhoog |
|
|
Jurgen#21
|
Geplaatst: za aug 27, 2011 5:12 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 09, 2009 6:01 pm Berichten: 336 Woonplaats: Oudenbosch
|
|
Omhoog |
|
|