Auteur |
Bericht |
David
|
Geplaatst: ma jul 12, 2010 5:03 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Uit mijn hoofd gezegd is het bij CRG 90mm ipv de 92mm die gebruikelijk is bij de meeste andere merken.
|
|
Omhoog |
|
|
Tom
|
Geplaatst: ma jul 12, 2010 7:48 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Zoek je echt de steunen voor onder de motor, de clips, of beide?
Wat is de diameter van de buizen, kan je een foto maken van de onderkant van het blok (dus om de afstand te zien tussen de gaten waar de bouten door moeten om steunen te monteren) en als het kan er een meter bij houden, zodat we de afstand netjes kunnen aflezen (ook afstand tussen buizen dan). Ik kan dan ns horen of iemand ze liggen heeft die ik ken.
Edit: David was je dus al voor. In de loop van de week ns rondvragen
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: ma jul 12, 2010 9:39 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
Bedankt voor jullie hulp jongens alleen heb ik nog weer even hulp nodig bij totaal iets anders.. ik was net bezig het remsysteem te ontluchten en volgieten met remvloeistof. alleen doet het systeem helemaal niets...!? deze volgorde heb ik aangehouden: -vulpot of de hoofdremcilinder. - volgieten met remvloeistof. - dop er op gedraaid zodat het systeem weer luchtdicht is. - vloeistofnippel rechterkant losgedraaid en door te knijpen in de fles druk opgebouwd en net gewacht tot er een vloeiende straal remvloeistof uit kwam. - linkerkant precies het zelfde gedaan. - daarna voor de zekerheid nog 2x de zelfde handeling. - vulpot er af en systeem dicht gemaakt. filmpje van wat ik bedoel: http://www.youtube.com/watch?v=abR0q5_y6W0nu heb ik het een en ander aan oorzaken bedacht: -hoofd rem cilinder zit binnenwerks vast omdat er verder geen druk op staat wanneer ik de hendel hen en weer duw. ik kon hem eerder ook al niet uit elkaar halen zo vast en roestig zit het. - er zit nog lucht in de remleiding omdat deze in een boog omhoog loopt. ( foto te zien in een aantal posts hiervoor ) - de originele remcupjes zijn 1.1/4 en de nieuwe 1.1/8. verder als je ze naast elkaar houdt zit er eigenlijk minimaal tot geen verschil in. - remcupjes verkeerd gemonteerd ( met de vlakke kant tegen de zuiger aan ) heeft iemand zo een idee? ik zit er zowiso sterk over na te denken om de hoofdremcilinder van wildkart_racer over te nemen. dat is er een van freeline.
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: ma jul 12, 2010 9:50 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
je moet eerst de pomp ontluchten door de ontluchter erop te zetten en dan te pompen met de rem zodat de lucht die in de pomp in de ontluchter bubbelt als er geen lucht meer uit komt dan ont lucht je de remmen pas
als je alles nieuw heb opgebouwd dan ont lucht je twee keer met er tussen in flink remmen dit omdat je rem cups zich moetten zetten
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: ma jul 12, 2010 10:02 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
dat heb ik ook wel gedaan. ff met de rempedaal heen en weer. alleen kwamen er toen geen bubbels omhoog. ook geen gevoel van druk of een persend geluid van vloeistof. Citaat: als je alles nieuw heb opgebouwd dan ont lucht je twee keer met er tussen in flink remmen dit omdat je rem cups zich moetten zetten ook dat gedaan maar er zit totaal geen gevoel van druk of vering op het pedaal. ik zou hem bij wijze van heen en weer kunnen blazen. dat zou wel zo moeten zijn lijkt mij omdat het systeem verder wel vol remvloeistof zit. vandaar ik ook erg neig naar de rempomp die binnenwerks vast zit. i.i.g. bedankt voor het mee denken! mocht er nog een andere mogelijkheid zijn dan hoor ik dat graag.
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: di jul 13, 2010 3:39 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Citaat: ik kon hem eerder ook al niet uit elkaar halen zo vast en roestig zit het. Heb je wel de seegerring verwijderd? Aangezien het zuigertje moeilijk naar buiten te meppen is als ie vast zit, kan je hem ook eerst een (stukje!) naar binnen slaan om em los te krijgen. Veel WD40 of Imal of iets dergelijks gebruiken Als de rempomp niet uit elkaar geweest is zal hij inderdaad best eens vast kunnen zitten, net zoals bij de remklauw het geval was.
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: di jul 13, 2010 8:12 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
oke bedankt dan weet ik zeker dat dat het is. Ik kon nog helemaal niet bij de seegerring komen, de bout die het hendeltje op zijn plaats houdt zit zo gigantisch vast dat ik hem na meerdere malen proberen nog steeds niet los heb gekregen, de bout midden/onder op de foto de de hendel op zijn plaats houdt. als je de foto vergroot is ook goed te zien hoe alles is aangetast.op welke manier dan ook geprobeerd. dan ga ik toch een andere kopen omdat het stangetje die naar binnen gaat al wat gebogen was en helemaal verroest. en zo ver ik kon zien was alles geoxideerd. bedankt voor jullie hulp. dit is echt een leerproces
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: di jul 13, 2010 8:25 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
mischien toch maar naar een andere pomp gaan kijken als die zo vast zit want je remmen zijn wel van levens belang
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: di jul 13, 2010 9:39 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
inderdaad bedankt allemaal voor jullie support! ik heb al een adres gevonden waar ze voor 31.95 ex verz kosten aangeboden worden. valt nog wel mee dus!
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
Tom
|
Geplaatst: di jul 13, 2010 9:55 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Wat je anderzijds nog kon proberen. Er bestaat iets waarmee je bouten kan invriezen (is een spray). Bout word dan ingevroren tot -42 of -43 graden celcius > ijzer zet uit bij warmte, maar dus ook omgekeerde bij koude > bout komt losser te zitten.
Natuurlijk, oor 32 euro niet sukkelen, maar moest je ooit ns bouten niet loskrijgen, is zo'n spray ideaal middel.
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: di jul 13, 2010 9:56 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
bedankt voor je tip Tom
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: vr jul 16, 2010 5:54 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
eindelijk ook een motorsteun kunnen vinden. zag er een beetje somber uit steeds geen reacties op mijn advertenties. maar nu mailde Dennis v/d spoel me toch nog terug. hij heeft er nog wel wat liggen alleen heeft hij nog vakantie. nog ff geduld dus
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: vr jul 16, 2010 6:53 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: vr jul 16, 2010 9:00 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
heb ik ook wel hoor alleen normaal reageert dennis altijd de zelfde dag nog en ditmaal niet
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
Deksel
|
Geplaatst: di aug 17, 2010 4:19 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm Berichten: 1223 Woonplaats: Terborg
|
En Hendrik... kan ie al de baan op!?
_________________ ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.
|
|
Omhoog |
|
|