Auteur |
Bericht |
Fart
|
Geplaatst: ma jun 12, 2006 6:09 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am Berichten: 2239 Woonplaats: Wijchen City
|
Een bougie kan na 1 keer lopen/starten alweer kapot zijn.
_________________ Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: ma jun 12, 2006 9:14 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
beter aan de vuilnisman geven
|
|
Omhoog |
|
|
xx colin xx
|
Geplaatst: ma jun 12, 2006 9:47 pm |
|
Geregistreerd: di feb 07, 2006 8:13 pm Berichten: 364
|
ja ik zit te slapen
hoe zit dat met die bougie"s
warme en koude ?
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: ma jun 12, 2006 10:03 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
heb ik het met david op de forum meeting nog over gehad maar ik geloof dat we het allebij niet wisten
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: ma jun 12, 2006 10:22 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Beire schreef: Een koude bougie is en bougie die zo geconstrueerd is dat de bougie zijn opgenomen warmte beter zal afvoeren naar de omgeving (cilinderkop) dan een warme. Om het gemakkelijker te onhouden: een koude bougie is slechter geisoleerd tussen het vonkgedeelte en de mantel dan een warme.
Waarom nu deze verschillen? Een bougie heeft een temperatuur waarop hij zichzelf het beste zal reinigen, na elke onsteking kan er wat verbrand mengsel achterblijven op de bougie waardoor deze na verloop van tijd minder goed zal werken. Door ervoor te zorgen dat je bougie altijd zijn juiste temperatuur heeft zal deze niet zo snel of helemaal niet vervuilen en hierdoor zal ook je motor beter (blijven) werken. Omdat elke motor zijn verbrandingskamer wel iets anders geconstrueerd is en ook de ruimte errond (nabijheid van koelvinnen/kanalen) zal de temperatuur in elk type anders zijn. Ook het tijdstip van (voor) onsteking enz. beinvloeden de temp. Om er nu voor te zorgen dat de bougie zeker op de juiste bedrijfstemperatuur zit hebben ze bougies ontworpen met verschillende warmtegraad, zoals hoger al vermeld zal je door een ander type bougie te steken ook een betere slechtere verbranding kunnen bewerkstelligen. Een te koude bougie zorgt er dus voor dat je mengsel eigenlijk niet helemaal of te laat verbrand, een te warme kan er voor zorgen dat je mengsel té vroeg uit zichzelf zal ontsteken.
|
|
Omhoog |
|
|
fastshadow
|
Geplaatst: ma jun 12, 2006 10:24 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 22, 2006 2:48 pm Berichten: 582 Woonplaats: Eindhoven
|
met andere woorden wel of geen onstekeing geen onsteking nieuwe bougie
_________________ burn rubber not your soul
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: ma jun 12, 2006 10:26 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Het slaat op de vraag van Colin, betreffende een warme of een koude bougie. Kon dat zelf nooit goed uitleggen, maar vind dat Beire het best duidelijk omschreven had, vandaar de quote uit een ander topic.
|
|
Omhoog |
|
|
xx colin xx
|
Geplaatst: ma jun 12, 2006 11:58 pm |
|
Geregistreerd: di feb 07, 2006 8:13 pm Berichten: 364
|
ja bedankt ik vergeet het nu nooit meer
_________________ [img]
|
|
Omhoog |
|
|
RSpeed
|
Geplaatst: ma aug 14, 2006 6:41 pm |
|
Geregistreerd: za aug 12, 2006 3:10 pm Berichten: 22
|
ik heb volgens mij ook zon motor hoe hard lopen die dingen eigelijk?
|
|
Omhoog |
|
|
xx colin xx
|
Geplaatst: ma aug 14, 2006 7:38 pm |
|
Geregistreerd: di feb 07, 2006 8:13 pm Berichten: 364
|
|
Omhoog |
|
|