Auteur |
Bericht |
tuurtje
|
Geplaatst: zo jun 03, 2012 8:32 pm |
|
|
Ik heb het artikel gelezen, maar kan hier enkel uit op maken dat er een lichte verbetering is en dat de response slechts een fractie beter is als de 8.5 Maar toch bedankt, goed om dit alles te weten. Het inhouden van meer dan een seconde is een groter gebrek aan benzine...
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: zo jun 03, 2012 9:40 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Dat zal het inderdaad niet zijn, een max hoort normaal te kunnen lopen met beide types carburateur.
Carburateur wel netjes recht? Stekkertjes van de accu goed vast? Accu nog goed? Brandstofpomp en carburateur zelf waren al aan bod gekomen.
|
|
Omhoog |
|
 |
Basjuh
|
Geplaatst: zo jun 03, 2012 9:51 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Wat is de stand van de gasnaald? Wat voor een type tank heb je op de kart?
|
|
Omhoog |
|
 |
tuurtje
|
Geplaatst: zo jun 03, 2012 10:01 pm |
|
|
David, ja de carburateur staat mooi recht op en de accu volledig opgeladen. Heb s'middags de accu vervangen voor een volle. Ik heb een hekel aan stil vallen.
Basjuh, het is een 2010 sodi kart met dito tank, de stand van de gasnaald is me onbekent, maar ook bij de stand van de naald kan ik me niet voorstellen dat bij gasgeven uit een bocht meer dan een seconde reactie verlies optreed.
|
|
Omhoog |
|
 |
Vincent
|
Geplaatst: ma jun 04, 2012 12:12 am |
|
Geregistreerd: do maart 22, 2007 1:03 am Berichten: 706 Woonplaats: Eindhoven / Cadier en Keer
|
Ik had ooit het zelfde probleem al hier, Dit had te maken met de tank, in de bochten werd al het brandstof tegen 1 kant op gedrukt waardoor er lucht werd aangezogen. Sinds het plaatsen van een anti-shake tank heb ik hier nooit meer last van gehad 
_________________  Jungleboy no more 
|
|
Omhoog |
|
 |
Philipper
|
Geplaatst: ma jun 04, 2012 6:45 am |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Citaat: Was gaan kijken, die verdomde ogen bij slecht licht,  je hebt gelijk.  Een ander tandwiel zal ook al erg veel doen. Zeker als je 100 kilo weegt, probeer die 78 al maar eens. Het zal je een 500-600 toeren voordeel op leveren, dat merk je dan ook meteen bij het uitkomen van de bocht 
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
Clercqske
|
Geplaatst: ma jun 04, 2012 8:50 am |
|
Geregistreerd: do aug 10, 2006 5:40 pm Berichten: 1130 Woonplaats: Torhout
|
5500 RPM laagste toeren vind ik wel heel laag, als je dan gelijk vol gas geeft dan verzuipt hij. Rustig op het gas gaan en de motor aanvoelen is al een grote stap vooruit. En minder hard remmen om meer minimumtoeren te halen. Die van mij liggen rond de 6800 a 7000 RPM.. (wat zelf nog iets te laag is)
_________________ Webshop Vici Motorsports!Facebook Vici Motorsports Like! Verdeler van: FA Kart - OTK - Fuchs Silkolene - AIM Mychron - Freem - Alpinestar - Arai
|
|
Omhoog |
|
 |
tuurtje
|
Geplaatst: ma jun 04, 2012 8:54 pm |
|
|
De nieuwe brandstof pomp is onderweg, ik zal bij mij thuis eens een keer voor de deur moeten gassen als ie geplaatst is. Ik hoop dat daarmee dat probleem verholpen is en weer zo snel mogelijknaar het circuit kan.
|
|
Omhoog |
|
 |
Paulo27
|
Geplaatst: ma jun 04, 2012 9:55 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
ik heb dit ook gehad en toen had ik per ongeluk een hele verkeerde onderuit sproeier gemonteerd, dan krijgt hij te veel benzine bij lage toeren en dan verzuipt ie een beetje en dat duurt effe voordat de motor weer oppakt....
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
tuurtje
|
Geplaatst: zo jun 10, 2012 8:02 pm |
|
|
Wat ik nog niet verteld had, is dat ik profesioneel aspen 2 takt gebruik. Ik ben direkt met mijn kart overgestapt naar deze brandstof om dat deze veel beter is voor het lichamelijke gestel. Maar na van alles proberen en het probleem dat ik had niet heb kunnen oplossen, heb ik een keer normale pompbenzine met mengsmering gebruikt, wat denk je ??? problem gone...
|
|
Omhoog |
|
 |
Joost
|
Geplaatst: zo jun 10, 2012 8:17 pm |
|
Geregistreerd: do dec 09, 2010 8:51 pm Berichten: 1071 Woonplaats: Alphen Noord-Brabant
|
Ik heb veel gehoord over aspen maar hoeveel betaal je daar voor? Had gehoord dat het het dubbele kosten als gewone benzine.
_________________ Crg badboy 2009 - Rotax max senior
|
|
Omhoog |
|
 |
tuurtje
|
Geplaatst: ma jun 11, 2012 8:18 pm |
|
|
Ja hij is een stuk duurder, maar het MON getal is een stuk hoger, wat inhoud dat je bij hogere toeren minder kans op spontane ontbranding hebt. (pingelen). Helaas reageert mijn kart niet zoals ik verwacht had, en ga nu defnitief terug naar een brandstof rechtstreeks van de pomp...
|
|
Omhoog |
|
 |