Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: hulp met afstellen kart
BerichtGeplaatst: zo maart 22, 2009 5:58 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 01, 2009 5:54 pm
Berichten: 52
he hallo mannen

nou heb het kartje lopend
heb op een industrie terrein even lekker kunnen rijden
nu heb ik nog een paar vragen
is er iemand die mij kan komen helpen met het afstellen van het blokje
krijg hem met een spanbandje vrij makkelijk aan maar aanduwen wil hij niet echt aanslaan
ik denk dat dat gewoon een kwestie van afstellen is of zie ik dat verkeerd
ook heb ik er nieuwe benzine in gedaan heb op 9 liter benzine een half flesje olie gedaan dus ongeveer 1op 18
maar na ff gereden te hebben gooit hij aan alle kanten de olie uit de uitlaat is dat normaal of doe ik iets helemaal verkeerd
en nog ff een vraag je over de ketting ,hoe strak moet die staan????????
graag hoor ik van jullie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 22, 2009 6:06 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 12, 2008 5:57 pm
Berichten: 488
Het is vrij normaal dat er olie uit de uitlaat komt als hij wat te rijk staat.
De ketting moet niet strak staan, maar ook niet bungelen zeg maar. :wink:

_________________
Merlin - Rotax Max sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 22, 2009 6:45 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 01, 2009 5:54 pm
Berichten: 52
ok maar wanneer staat ie nou armer of rijker
is dat het stelschroefje indraaien of uitdraaien en dan mag ik aannemen dat dat bij de lucht ook zo is


groeten ron


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 22, 2009 7:06 pm 

Geregistreerd: do jan 29, 2009 7:43 pm
Berichten: 188
Wij draaien hem in , Ketting kan je het best zetten dat je hem iets heen en weer kan tikken

_________________
Intrepid Cruiser/ 125CC ICC CRS


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 22, 2009 7:11 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm
Berichten: 1749
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
de ketting moet je ong. een cm tot anderhalf heen en weer kunnen bewegen..
Als je teveel mengt ( teveel olie ) lijkt het me logische aangezien hij de olie niet volledig ontbrand (A)

Succes ermee


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 22, 2009 7:23 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 01, 2009 5:54 pm
Berichten: 52
oke als je hem te veel smeert
maar heb dus net gezegd dat ik op 9 liter benzine een halve liter olie hebt gegooid dus ongeveer 1op 18
is dat dan te vet of juist niet
en als je de schroefjes indraaid staat ie dan juist rijker of armer


groeten ron


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 22, 2009 10:53 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Als je de schroefjes indraait, dus met de klok mee, dan staat ie armer.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 22, 2009 11:16 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 01, 2009 5:54 pm
Berichten: 52
hehe dank je dat wou ik ff weten bedankt


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 23, 2009 9:50 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 14, 2006 3:24 pm
Berichten: 252
Je kan ook even proberen tijdens het rijden, als je volgas rijdt het gas iets terug te nemen en kijken of hij dan nog even blijft doortrekken dan staat hij ook te rijk.

_________________
Vortex Vl125 ICC/ MBA-2002


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 23, 2009 8:44 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 01, 2009 5:54 pm
Berichten: 52
oke bedankt mannen voor de antwoorden
ben in een korte tijd al een stuk wijzer geworden dankzij het forum
nu alleen nog een raceoveral schoenen en handschoenen en een witte voorbumper(spoiler) en het kapje voor voor het stuur en dan een eerste dagje naar strijen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 24, 2009 10:22 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma dec 08, 2008 12:02 pm
Berichten: 22
Woonplaats: Nieuw-Vennep
volgens mij is het beter om 1 op 25/30 te mengen,beetje afhankelijk van welk type motor.
kan het verkeerd hebben hoor maar hier zijn meerdere topics over,suc6


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 24, 2009 2:14 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do aug 23, 2007 9:44 pm
Berichten: 752
Woonplaats: Rijswijk
Als je snel van je motor af wilt misschien.
Maar een 100cc moet je gewoon 1:18 / 1:20 smeren

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 24, 2009 5:53 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 13, 2007 10:59 pm
Berichten: 481
Woonplaats: geesbrug
1:18 altyd goed :D

_________________
---Rotax Max Senior 125cc Mach-1 2003---

Rijd nooit harder dan je bescherm engel vliegen kan ;)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 24, 2009 6:14 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
wel zorgen voor de juiste olie bij een volle syntheet wil die niet goed lopen als je hem 1 op 20 smeert


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David