Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 16, 2008 8:12 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Dat word dan veel auto's poetsen.

Hou ook rekening ermee dat je naast aankoop van kart mischien nog meer moet inversteren. (ketingsmeer, benzine, helm, overal, maar dat staat al in ander topic beschreven)

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 16, 2008 12:23 pm 

Geregistreerd: di jul 15, 2008 7:37 pm
Berichten: 614
Ik hou idd rekening met onderhoud, benzine krijg ik met korting van m´n opa en m´n vader en ik rijden nog wel eens motor dus ik heb al een helm + kleren ;)
Auto's poetsen begin ik niet aan, werk bij me pa in de winkel en help m'n opa met de computer, dan heb ik aan het eind van de vakantie waarschijnlijk de kart er wel uit, met zakgeld en m'n spaarrekening red ik de rest wel ;)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 16, 2008 2:06 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do aug 23, 2007 9:44 pm
Berichten: 752
Woonplaats: Rijswijk
Een motor pak is niet het zelfde als een kartpak.
Volgens mij is het niet verplicht om met een pak te rijden.
Een pak kan dus altijd nog. Maar het is wel aan te raden.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 16, 2008 2:25 pm 

Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm
Berichten: 3158
Woonplaats: Hasselt
Zeker en op veel circuits is het wel verplicht hoor
Denk ook aan VEILIGHEID.
MVG

_________________
Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 16, 2008 3:24 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
@Philipper: waar is dat allemaal verplicht dan? naar mijn weten alleen op genk namelijk. En op oldenzaal hebben ze liever van wel maar daar is het niet verplicht.

Met een motorpak ga je jezelf denk ik niet in het kartstoeltje weten te proppen, dus mocht je met een overall willen rijden (wel enigsins aan te raden) dan kun je beter gewoon een kart-overall kopen.

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 16, 2008 3:25 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
P.S.: Nee ik heb nog nooit op eefde gereden, wij gingen altijd naar driebergen met de honda...

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 17, 2008 2:12 pm 

Geregistreerd: di jul 15, 2008 7:37 pm
Berichten: 614
Ben gister weer naar Eefde geweest en zag daar in de shop dat een pak maar 60 euro kost, zodra ik een kart heb koop ik daar dus wel een overall ;)

We hebben het gister met de zetbaas van Eefde ook nog even over de aanschaf van een kart gehad en hij zei dat ik het beste voor Eefde een Honda 390 (waar ik nu naar op zoek ben) of een World Formula kon kopen, alleen ik heb nog nooit van een World Formula gehoord? Welke prijsklasse moet ik dan aan denken? En waar kan ik zoiets kopen want ik zie ze op marktplaats nergens staan

Ook nog even een andere vraag: Met wat voor bandenspanning moet je ongeveer rijden? Dat verschilt natuurlijk per situatie maar over het algemeen ongeveer? Moet ik aan 1, 2, 3 of 4 bar denken?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 17, 2008 2:52 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Hallo Scarto,

World Formula (WF) is een soort verzamelnaam voor motoren zoals Briggs&Stratton (B&S) en RK1. Als ik het goed heb zijn dit 150cc 4-takt motoren met circa 15pk.

Het voordeel van de WF motoren t.o.v. de Honda GX390 is dat ze veel lichter zijn en standaard meer vermogen hebben dan de Honda's. De betrouwbaarheid van de Honda is daarentegen beter, wat overigens niet wil zeggen dat de WF motoren slecht zijn. Ik geloof dat de RK1 te prefereren is boven de B&S, maar dat weet ik niet zeker. Ik heb zelf nooit met een WF gereden, maar ik denk dat het wel leuke motoren zijn. Dan de prijzen; nieuw kost een RK1 geloof ik circa 1.500 euro. Dit betekent dat tweede hands deze iets meer kosten dan een GX390, ook omdat er veel meer Honda's worden aangeboden t.o.v. de WF motoren die ook minder lang op de markt zijn.

Een Honda GX390 is goed te tunen (standaard 13pk, maar tot boven de 20pk is ook mogelijk) en ze blijven ook dan vaak betrouwbaar. Wat de tuning mogelijkheden van de WF betreft - geen idee ? Trouwens is tuning alleen interessant als je geen officiele wedstrijden rijdt, daar je anders meestal buiten de homolegatie zal vallen.

Mocht je geen wedstrijden willen gaan rijden, dan kun je ook een TKM overwegen. Dit is een leuk blok van 200cc met circa 20pk en die hebben ook veel op Eefde gereden. Mocht je over de TKM meer willen weten, stuur even een pb en ik kan je vanalles vertellen. Ik denk alleen dat een goede TKM iets boven je budget uit zal komen, maar deze is dan ook een klasse sneller.

Succes met de keuze.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 17, 2008 3:12 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Om je vraag rondom de bandenspaning te beantwoorden.

Ik rij meestel tussen de 0,45 en de 0,8 bar

Hang grotendeels van band en weer af

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 17, 2008 3:13 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
Wilfred schreef:
World Formula (WF) is een soort verzamelnaam voor motoren zoals Briggs&Stratton (B&S) en RK1. Als ik het goed heb zijn dit 150cc 4-takt motoren met circa 15pk.


Beste Wilfred en Scarto, de term W(orld)F(ormula) gaat alleen op voor de 200cc Briggs & Stratton motor, omdat dit de enige door de Fia gehomologeerde motor is.
Om mee te rijden, heel leuk, en als je wedstrijden wil rijden is er een behoorlijk veld voor bij de KNAF.
de motoren zijn bij goed onderhoud redelijk onderhoudsvrij, als je er een koopt, vraag er dan wel de motorkaart bij, zodat je altijd kan zien of het blok regulier onderhoud heeft gehad.
Wij (Simone en ik) hebben met de WF de laatste twee jaar redelijk probleemloos met de Chrono en KNAF wedstrijden meegereden.

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 17, 2008 3:39 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
He Alex,

Bedankt voor de correctie :oops: ! Klopt het wel dat de RK1 een 150cc motor heeft of ben ik verkeerd geinformeerd ??

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 17, 2008 4:34 pm 

Geregistreerd: di jul 15, 2008 7:37 pm
Berichten: 614
http://link.marktplaats.nl/181604932

Wat denken jullie hier dan van? Volgens mij is het wel netjes.
Heb de eigenaar een mailtje gestuurd over de vraagprijs en verdere conditie van de kart


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 17, 2008 4:44 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Ziet er wel netjes uit...

Alleen een 45mm achteras? Zou kunnen dat je deze origineel crg zal moeten kopen wanneer deze kromraakt of stukgaat, heb ze nog nooit van een ander merk gezien. Maar misschien dat iemand anders op het forum hier meer kijk op heeft, ik kan dit namelijk niet met zekerheid zeggen...

Maar verder ziet hij er wel redelijk goed uit van de foto's...

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jul 18, 2008 8:01 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
Hoi Wilfred,
De rest van de info klopt best wel hoor :LL
Bij de KNAF hebben de klassen een tijdje door elkaar gereden, vandaar de verwarring misschien.
De RK1 is 150cc (bedankt Seb voor de verbetering :oops: ) maakt 10.000 toeren, de Briggs is 200cc en maakt maximaal 7100 toeren.
Tot dezelfde klasse worden ook wel eens gerekend: Yamaha YF200R1 (200cc toeren nnb), JVC Honda (200cc 7000 toeren) en de Piaggio (200cc toeren nnb)
Maar de enige echte gehomologeerde World Formula motor, komt alleen uit de fabriek van Briggs & Stratton.

Groeten Lex.

_________________
kartloos


Laatst bijgewerkt door Lex op vr jul 18, 2008 2:05 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jul 18, 2008 12:20 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 08, 2006 8:29 pm
Berichten: 954
Woonplaats: Coevorden
De RK1 heeft 150cc, 15 pk en maakt maximaal 11.000 toeren. Ook deze klasse heeft bij de KNAF een groot deelnemersveld, en het aantal RK1-rijders neemt naar mijn weten steeds verder toe.

Ook deze motoren zijn redelijk betrouwbaar, mits je ze goed onderhoud. De Carburateur is het wel het zwakke punt van deze motoren, maar als alle filters nog goed zijn en je een juiste carb. steun hebt moet dit ook geen probleem zijn. Het onderhoud van het blok is zeer belangrijk evenals het inrijden op elke trainingsdag.

Nieuw kost een motor 1200 euro, hierbij zit alles wat bij het blok hoort. Ik heb geen idee wat de prijzen van een 2ehands zijn. Maar ik denk dat je een goede kart hebt inclusief motor voor 2000 euro.

Ik denk zoiezo dat je het met 1000 euro niet gaat redden, gezien alles wat er bij komt kijken, maar veel succes!

Gr, Seb

_________________
http://www.sebracing.nl

2007: Kampioen KBO KCT
2008: NK RK1 Junior
2009: NK RK1 Senior 4e
2010: Rotax rec


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David