Auteur |
Bericht |
pieter
|
Geplaatst: wo mei 27, 2009 4:14 pm |
|
Geregistreerd: ma apr 06, 2009 11:07 am Berichten: 228 Woonplaats: Wageningen-Zwolle
|
Blok is weer thuis, nieuwe zuiger,lagers,kering,koppeling Carb een nieuw revisie setje(tillotson) plus goed gekeurd luchtfilter. Koste wat €'s loopt weer en heb een fris blok maar zal hem verder op de baan moeten afstellen rookt nog een beetje.Heb lopen pieren met een xxx bougie vet verzopen, loopt even vet, verzopen zit nu een B10 ngk loopt meteen en blijft lopen. hoe ga ik deze verder afstellen ???. Zal de hulp van iemand nodig hebben die me er bij kan helpen,hoop deze maand nog naar Berghem tegaan.
_________________ Italcorse Italsistem 125cc http://www.depaauwkartracing.com
Laatst bijgewerkt door pieter op di jun 09, 2009 5:24 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: wo mei 27, 2009 4:22 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Je text is erg warrig, misschien volgende keer iets systematiser Maar vet slaan van je bougie? Meestal staat je machine dan te rijk, of krijgt de machine niet genoeg mogelijkheid om het materiaal weg te werken (op de bok staan of op de straat rijden). Kreeg je je blok wel mooi warm? Als ik jou was zou ik je machine eigenlijk zo vet mogelijk laten lopen voor de smering, bougie vet slaan dat is natuurlijk te! Kun je aangeven wanneer de bougie vet slaat, bij het uitkomen van de bocht (lage toeren segment?). Kun je ook aangeven wat je standen zijn van je L en H stelschroeven? (op het forum staat wel ergens de std start positie iets van L - 1 3/4 en H - 1 1/2??)
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
DH-karting
|
Geplaatst: wo mei 27, 2009 4:32 pm |
|
Geregistreerd: do aug 23, 2007 9:44 pm Berichten: 752 Woonplaats: Rijswijk
|
pff alweer een nieuw topic Afstelling kun je het beste tijdens het rijden doen. en dan vooral de hoofdsproeier ( die het verst van het blok af ) Die draai je op het rechte stuk een flink eind open ( zodat hij begint in te houden ( Het zogenaamde ''4 takten '')) En dan draai je hem steeds een klein stukje verder dicht totdat hij mooi doorloopt. Hierna nog een klein stukje opendraaien zodat je iniedergeval veilig zit. Een ngk b10 is prima voor dit weer. Als het wat kouder is zou je een b9 moeten nemen. ( b9 word ook wel aangeraden voor het inrijden ) Succes.
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
Philipper
|
Geplaatst: wo mei 27, 2009 4:55 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Je kon dit topic toch even goed bij je ander topic zetten ? ( blok is bij de dokter )
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
|
pieter
|
Geplaatst: wo mei 27, 2009 7:27 pm |
|
Geregistreerd: ma apr 06, 2009 11:07 am Berichten: 228 Woonplaats: Wageningen-Zwolle
|
@ IncineratorX2 zal het proberen systematiser en minder warrig Staan hier topic met post ??? Heb hem op de bock laten lopen zeker 20 min en op temp, L - 1 1/4 van 1 1/2 uitgegaan H 1 1/2 heb voornamelijk aan L zitten draaien staat nu op +- 1 3/4 maar als ik verder ga gaat hij harder stationair lopen ?? Wat de bougie betreft het vet slaan was een oude bougie is dus niet met deze B10 Nou hoop het nu een beetje systematiser en mider warrig voor je is, en iedereen. @DH-karting sorry @Philipper even niet aangedacht
_________________ Italcorse Italsistem 125cc http://www.depaauwkartracing.com
Laatst bijgewerkt door pieter op wo mei 27, 2009 7:42 pm, in totaal 2 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
Philipper
|
Geplaatst: wo mei 27, 2009 7:33 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Hey, Heb je je motor dan gerodeerd op de pitkar ? Het beste is om de carburataur aftestellen op het circuit. Zo kan je regelen hoe hij uit de bocht accelereert en hoe hij door loopt op het rechte stuk. Ik heb met mijn vroegere 100cc de carburateur altijd op 1.5 slag open ( zowel hoog en laag ) en hier heb ik altijd mee gereden. Groeten
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
|
pieter
|
Geplaatst: wo mei 27, 2009 7:40 pm |
|
Geregistreerd: ma apr 06, 2009 11:07 am Berichten: 228 Woonplaats: Wageningen-Zwolle
|
Philipper idd stond op de pitkar, maar had ook al het vermoeden dat ik dit beter op het circuit kan doen met eventueel iemand er bij die weet hoe ver ik kan gaan. heb verder ook geen mogelijkheid om hem stationar te laten lopen dan het op draaien van de nippel van het gas, dus moet ik dit eerst doen zodat hij stationair loopt en dan pas met de L verder ??
_________________ Italcorse Italsistem 125cc http://www.depaauwkartracing.com
Laatst bijgewerkt door pieter op wo mei 27, 2009 7:45 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
rudi
|
Geplaatst: wo mei 27, 2009 7:44 pm |
|
Geregistreerd: vr jul 20, 2007 10:37 am Berichten: 636 Woonplaats: helmond
|
sorry philipper, maar dan heb je nooit echt optimaal gereden, een en ander is namelijk ook erg van weersomstandigheden afhankelijk, en het is onmogelijk dat je bij 1,5 slag altijd goed stond.
_________________ ____________________________________________________________________________
ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was!!
|
|
Omhoog |
|
|
Philipper
|
Geplaatst: wo mei 27, 2009 8:07 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
hey rudi je carbu afstelling is inderdaad afhankelijk van het weer maar mijn kartje reed goed rond op die manier Je bent niet de eerste die me dit verteld heeft GRtzz
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
|
Beire
|
Geplaatst: do mei 28, 2009 11:05 am |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
Pieter,
Normaal gezien is er geen stationar lopen voorzien op de meeste kartmotoren. Welk type heb je juist?
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: do mei 28, 2009 12:53 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
stationair --> aanblijven op de vrijloop.. Dat is het schroefje bij de gashendel met het veertje erom heen...
Maar als je de L TE ver gaat losdraaien, dan krijgt de machine uiteraard veelste veel benzine van te voren.. Dan wil ie wel gaan klimmen..
Op het circuit afstellen is de oplossing, std positie als uitgangs punt gebruiken. Is het goed koud (meer zuurstof) dan mag je je top iets vetter (verder open zetten) bij het begin.
Zoals DH-K als aangaf, rijden, open draaien totdat ie begint te sputteren (4 takten), en dan stapsgewijs dicht draaien dat ie net niet meer 4takt. Dan zit je redelijk veilig.
De L.. hoef je niets aan te veranderen, tenzij met uitgaan vd bochten de motor erg inhoud en sputtert.. Of smoort (te veel lucht klinkt als mooohap geluid)... maar dat zal niet zo snel voorkomen vanuit std instelling...
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
pieter
|
Geplaatst: do mei 28, 2009 1:12 pm |
|
Geregistreerd: ma apr 06, 2009 11:07 am Berichten: 228 Woonplaats: Wageningen-Zwolle
|
@Beire, italsistem 125 cc tillotson ?? volgens mij hl 360 staat verder niets op Aan de andere Carb Alleen L en H @IncineratorX2 Kan geen schroefje bij de gashendel met het veertje erom heen vinden, wat ik wel heb op het chassis is een opstel schroef waar de buiten en binnenkabel door lopen die kan ik wel opstellen. kan deze gebruiken om hem stationair telaten lopen,Op het circuit afstellen is idd de oplossing bedankt zover allemaal ,tips, oplossingen verder even kijken waneer ik naar berghem kan. Zal eerder volgende maand worden €'s zijn op voor deze maand.
_________________ Italcorse Italsistem 125cc http://www.depaauwkartracing.com
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: do mei 28, 2009 2:01 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Ik zie het.. "normaliter" zit er een stel schroef aan de "kabel houder" welke tegen het lipje van je gasklep hendel komt.. dat kleine lipje links boven je gasklep as.. de jouwe: de gene MET stel schroef: Dit is trwns niet helemaal correct, precies aan de andere kant van de pijl, zit de stationair, mijn pijl wijst naar de maximale uitslag schroef (die bepaalt de max opening van je gasklep) hier kan je em mooi zien zitten (linksboven en op de expl. vieuw) Het gaat erom dat je de rust stand van de gasklep iets aan moet kunnen passen, en niet door de kabel op te spannen dat is niet zo verstandig..
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
pieter
|
Geplaatst: do mei 28, 2009 2:52 pm |
|
Geregistreerd: ma apr 06, 2009 11:07 am Berichten: 228 Woonplaats: Wageningen-Zwolle
|
Hoe los ik dit op stel schroef aan de "kabel houder, kan je die los bestellen Of ik moet er een stelschroef voor vinden ( jou foto onder de pijl bij je wijsvinger maar ,, het zelfde wat nu op het chassis zit) Vraag me af wat voor type carb.. ik heb is dit wel de HL 360
_________________ Italcorse Italsistem 125cc http://www.depaauwkartracing.com
|
|
Omhoog |
|
|
DH-karting
|
Geplaatst: do mei 28, 2009 3:09 pm |
|
Geregistreerd: do aug 23, 2007 9:44 pm Berichten: 752 Woonplaats: Rijswijk
|
Je zou ook nog je gaskabel normaal kunnen zeten en dan je gaspedaal een heel klein stukje naar voren zetten ( zodat je een heel klein beetje gas geeft. )
Of niet te veel waarde hechten aan je stationair en als je echt stil wil staan gewoon je rempedaal indrukken en een heel klein beetje gas geven ( niet te veel want dat vind je koppeling niet leuk )
_________________
|
|
Omhoog |
|
|