Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za dec 07, 2013 8:31 pm 

Citaat:
dat wordt de toekomst dat is zeker!

De vraag is enkel nog over welk tijdsbestek

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za dec 07, 2013 8:40 pm 

De elektrische kart zal ook zijn intrede gaan doen. De accu's worden steeds beter en lichter.
http://youtu.be/whD3574H6Ls

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo dec 08, 2013 6:13 am 

ca. 5 jaar

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo dec 08, 2013 7:25 am 

@ powerspayk, waar is die 5 jaar op gebaseerd ?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo dec 08, 2013 12:38 pm 

Da's toch wel vrij overdreven hoor... 2takt zal helemaal niet zomaar verdwijnen. Kijk naar Enduro of Mx daar rijden (in de lichtere klassen vooral) nog heel wat 2takt rond, is gewoon veel leuker om mee te rijden, zeker in een kart met versnellingen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo dec 08, 2013 5:29 pm 

Het is idd maar net wat je wil zien en geloven, ik denk dat de tweetakt zeker nog bestaansrecht heeft naar de 4 takten. Termijnen roepen? De nwe generatie heeft zich nog niet aangediend maar ik zie nog niet snel Prius achtige constructies in een race-concept of een Twizy, Ampera/Volt als wat voor voorbeeld dan ook (al stond er vorig weekend wel een Tesla op Berghem :mrgreen: ), eea is mi nog veel te lomp en karakterloos voor de kart.
Overigens vind ik de aanleiding van deze discussie buitengewoon vrijpostig richting een bepaalde groep bezitters/rijders, denk dat er zeker voor de Promo 95's geen enkele noodzaak is, en idd what's next en wie krijgt daar de rekening voor gepresenteerd, je mag toch verwachten dat men idd een langetermijn beleid uitstippelt daar.
Ik heb eea kort doorgesproken met een bekende die de gemotoriseerde sport een warm hart toedraagt en het moet toch op z'n minst mogelijk zijn om een wisselwerking op gebied van beleid en regelgeving te hebben zodat de visie niet geschaad wordt. Het is -zeker zonder adequate inhoudelijke reactie op het nu weer voorgenomene- misschien de hoogste dat ook tijd ook een belangenbehartigingsstichting in het leven te roepen. Hij wil dat evt wel opzetten, afhankelijk van de opzet zal een paar honderd euro gesponsord kapitaal voor te maken onkosten en een klein bedragje van iets van hoogstens 10 euro pp per jaar voldoende zijn om een start te maken. Als eea loopt dan is het wel de bedoeling dat een ander die kar voorttrekt met hoogstens op de achtergrond wat sturing en advies.
Er moet voldoende draagvlak voor zijn anders is het zinloos, 40 a 50 personen landelijk -liefst een stuk meer- is volgens hem wel een minimum om wat te kunnen doen.
Kijk maar eens wat er ingeperkt is (bumpers/filters, dempers en nu dit weer)op gebied van regels en beschikbare banen (nooit meer iets teruggekregen voor banen als -wie kent ze nog!- Uitgeest en Amsterdam) Laat maar eens horen wat jullie er van vinden. Of je een speelbal wil blijven of toch wat invloed op de toekomst van het karten wil hebben zal er vanaf hangen. Misschien kan er zelfs tzt weer wat bijgebouwd worden of zaken in perspectief gezien worden.
Zo heeft Berghem een omgeving met nauwelijks bebouwing de natuurlijke omgeving is al een pracht demper en even verderop hoor je nauwelijks tot geen tweetaktkarts, hoogstens een dikke brom van een SA en niet te vergeten de zeker gehoriger motorcrossers met uitlaatgeluid met meer dynamiek.
Ook op Eefde is op een klein afstandje het gepiep van de banden mi beter hoorbaar dan het motorgeluid, dan nog, die banen liggen er al zo lang, vaak veel langer dan de de "buren" die er wonen, was eind oktober -net als ca 20 geparkeerde auto's aan het bospad nabij de ingang- wel slachtoffer van een karnemelk/drinkyoghurt bekladdingsactie, in 1 woord belachelijk, hoop dat de personen aan de hand van de beschrijving van de getuigen gepakt zijn.
Misschien is er op plaatsen na wat juiste lobby en begripvorming naast beoogde handhaving van wat er nog over is nog wel wat uitbreiding mogelijk, wie zal het zeggen.
Als diverse mensen maar bereid zijn om eerst wat samen te gaan doen.
Ik wil voor de goede zaak evt wel een inventarisatie doen. Wie o wie...

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo dec 08, 2013 8:17 pm 

die vereniging is der al alleen is die in slaap gevallen

ik ben overigens denk ik dat de 2 takt blijft bestaan zeker als de direkt ingespoten motor opkomen ik verwacht een beetje dat rotax er binnenkort mee komt gezien zij die techniek al in huis hebben met de outboard boot motoren en de sneeuw scooters

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo dec 08, 2013 9:33 pm 

Inmiddels de eerste positieve reacties mogen ontvangen.
Ik kan me ook voorstellen dat retailers van kartspullen er belang bij hebben om een vinger aan de pols te houden met het oog op hun boterham in de toekomst...

@ Joris: Welke vereniging hebben we het dan over?

Idd zijn dat langer bestaande technieken die wellicht zeker in deze toepassing een toekomst kunnen hebben. Daar moet dan wel financieel draagvlak voor zijn.
Momenteel rijdt er nog veel ander materiaal rond wat zoveel mogelijk bestaansrecht zou moeten blijven houden zonder nwe technieken in de weg te staan.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo dec 08, 2013 9:40 pm 

Erhmm houdt dat in dat ik met mijn 100cc hezemans met mulieudemper niet meer welkom ben op Berghem?
Eerst verplichten ze de milieudemper, en ff later verbieden ze de motoren. Stelletje ratten!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo dec 08, 2013 10:27 pm 

Ankv hete dat toen

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo dec 08, 2013 10:44 pm 

Ankv was me geheel onbekend, dank voor je tip.

Heb ff op de site -in ruste- gekeken en eventuele doelstellingen hebben op het eerste gezicht slechts op een zeer klein gedeelte overlap met onze prille ideeën.

@ Backlash, ook aanhaken?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma dec 09, 2013 7:53 am 

Begrijp me niet verkeerd, ik vind absoluut dat we iets moeten doen, maar we moeten ook realistisch blijven. We zijn gewoon met te weinig om echt eisen te gaan stellen. Wat misschien wel kan is samen met de buurtbewoners naar een oplossing zoeken die voor beide leefbaar is. Neem nu dat we in plaats van dat demper gedoe bijvoorbeeld de baanhuur met 5eur verhogen. Dan zou men met die extra winst bijvoorbeeld een geluidsmeter kunnen kopen, en daarvoor een sticker laten drukken, waardoor iemand die bijvoorbeeld een dure demper heeft (maar niet de juiste) toch kan rijden, en aan een goedkoper tarief. Of ipv de verhoging in baanhuur, gewoon geld vragen voor de meting. Het is maar een voorbeeld, maar als we gewoon gaan roepen dat onze karts helemaal niet zoveel geluid maken dan worden de buurtbewoners (vrees ik) enkel vijandiger.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma dec 09, 2013 9:52 am 

Citaat:
Erhmm houdt dat in dat ik met mijn 100cc hezemans met mulieudemper niet meer welkom ben op Berghem?
Eerst verplichten ze de milieudemper, en ff later verbieden ze de motoren. Stelletje ratten!

Zit wel een periode tussen van een paar jaar hoor, maar snap je punt Tim.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma dec 09, 2013 11:06 am 

Gisteren een gemiddelde dag op berghem. Aantal 100cc: 0 aantal promo: 0.
Deze klasses komen sowieso al minder op berghem.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma dec 09, 2013 11:50 am 

Citaat:
Erhmm houdt dat in dat ik met mijn 100cc hezemans met mulieudemper niet meer welkom ben op Berghem?Eerst verplichten ze de milieudemper, en ff later verbieden ze de motoren. Stelletje ratten!

De verplichte regel van een MD-demper voor 100cc motoren en bv promo's bestaat al veel langer.

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende