Het is idd maar net wat je wil zien en geloven, ik denk dat de tweetakt zeker nog bestaansrecht heeft naar de 4 takten. Termijnen roepen? De nwe generatie heeft zich nog niet aangediend maar ik zie nog niet snel Prius achtige constructies in een race-concept of een Twizy, Ampera/Volt als wat voor voorbeeld dan ook (al stond er vorig weekend wel een Tesla op Berghem
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
), eea is mi nog veel te lomp en karakterloos voor de kart.
Overigens vind ik de aanleiding van deze discussie buitengewoon vrijpostig richting een bepaalde groep bezitters/rijders, denk dat er zeker voor de Promo 95's geen enkele noodzaak is, en idd what's next en wie krijgt daar de rekening voor gepresenteerd, je mag toch verwachten dat men idd een langetermijn beleid uitstippelt daar.
Ik heb eea kort doorgesproken met een bekende die de gemotoriseerde sport een warm hart toedraagt en het moet toch op z'n minst mogelijk zijn om een wisselwerking op gebied van beleid en regelgeving te hebben zodat de visie niet geschaad wordt. Het is -zeker zonder adequate inhoudelijke reactie op het nu weer voorgenomene- misschien de hoogste dat ook tijd ook een belangenbehartigingsstichting in het leven te roepen. Hij wil dat evt wel opzetten, afhankelijk van de opzet zal een paar honderd euro gesponsord kapitaal voor te maken onkosten en een klein bedragje van iets van hoogstens 10 euro pp per jaar voldoende zijn om een start te maken. Als eea loopt dan is het wel de bedoeling dat een ander die kar voorttrekt met hoogstens op de achtergrond wat sturing en advies.
Er moet voldoende draagvlak voor zijn anders is het zinloos, 40 a 50 personen landelijk -liefst een stuk meer- is volgens hem wel een minimum om wat te kunnen doen.
Kijk maar eens wat er ingeperkt is (bumpers/filters, dempers en nu dit weer)op gebied van regels en beschikbare banen (nooit meer iets teruggekregen voor banen als -wie kent ze nog!- Uitgeest en Amsterdam) Laat maar eens horen wat jullie er van vinden. Of je een speelbal wil blijven of toch wat invloed op de toekomst van het karten wil hebben zal er vanaf hangen. Misschien kan er zelfs tzt weer wat bijgebouwd worden of zaken in perspectief gezien worden.
Zo heeft Berghem een omgeving met nauwelijks bebouwing de natuurlijke omgeving is al een pracht demper en even verderop hoor je nauwelijks tot geen tweetaktkarts, hoogstens een dikke brom van een SA en niet te vergeten de zeker gehoriger motorcrossers met uitlaatgeluid met meer dynamiek.
Ook op Eefde is op een klein afstandje het gepiep van de banden mi beter hoorbaar dan het motorgeluid, dan nog, die banen liggen er al zo lang, vaak veel langer dan de de "buren" die er wonen, was eind oktober -net als ca 20 geparkeerde auto's aan het bospad nabij de ingang- wel slachtoffer van een karnemelk/drinkyoghurt bekladdingsactie, in 1 woord belachelijk, hoop dat de personen aan de hand van de beschrijving van de getuigen gepakt zijn.
Misschien is er op plaatsen na wat juiste lobby en begripvorming naast beoogde handhaving van wat er nog over is nog wel wat uitbreiding mogelijk, wie zal het zeggen.
Als diverse mensen maar bereid zijn om eerst wat samen te gaan doen.
Ik wil voor de goede zaak evt wel een inventarisatie doen. Wie o wie...