Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Hallo
BerichtGeplaatst: do aug 02, 2012 9:49 pm 

Geregistreerd: do aug 02, 2012 9:35 pm
Berichten: 5
Hallo Kartend Nederland.

Ik ben Peter, een pech karter uit Nederland, haha. Ik heb nu 2 jaar outdoor gekart. Mijn eerste kart was een single Honda GX160, werkte prima maar wou toch iets snellers. Ik kocht in mijn tweede jaar een Briggs & Stratton motor (Op een nieuw chassis natuurlijk). Ik had er vanaf de eerste keer problemen mee o.a ketting, tandwielen, motorblok enz. Vorige week ging ik weer karten met het goed gevoel dat hij het prima ging doen. Helaas na 88 rondjes hield hij ermee op, er zat een grote scheur in het motorblok en was zelf niet zo technisch om dit te maken. Daarom heb ik handeltje verkocht. Nu mis het het circuit leven wel een beetje en ben dus weer op zoek naar een nieuwe. Ik heb er nu twee gevonden:

- Kombikart Honda GX160 en een PTM 160 (op het zelfde chassis
- RK1 kart 14pk

Wat is nu wijsheid? Ik hoorde van een aantal mensen dat de Honda motoren goedkoop in onderhoud zijn en vertrouwbaar zijn maar de RK1 beter in prestatie. En maakt het veel uit dat er 2 verschillende motoren op de kart zitten? (Komikart)

En nog iets, zit er een groot snelheidsverschil tussen deze 2 motoren? de ene is natuurlijk 3pk's hoger en de Honda's zijn met ze tweeën natuurlijk zwaarder.


Ik hoor graag van jullie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Hallo
BerichtGeplaatst: do aug 02, 2012 10:43 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 19, 2009 6:00 pm
Berichten: 848
Woonplaats: denderhoutem (belgië)
Welkom op dit forum Peter!

Ik heb er 1,5 jaar competitie mee gereden maar eerlyk gezegd, vind ik de rk1 niet zo betrouwbaar...
Ofwel scheurde het blok (wel te lassen), ofwel problemen met de carbu ofwel faalt de electronica...
Hy presteert wel leuk voor een hobbyist en je kan er tegenwoordig meer races mee ryden.

Eenmaal dat de hondas goed lopen heb je er geen werk meer aan, tanken, banden en ryden

Ik zou toch, aangezien je al met 15pk hebt gereden, eens overwegen om de stap naar rotax max te maken...
Ik wil je niet pushen, gewoon even aanhalen

_________________
Afbeelding

Gillard Daytona (FBS) - Rotax Max Snr - nr: 35
Gillard T-rex - nr: 35


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Hallo
BerichtGeplaatst: vr aug 03, 2012 5:32 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 10, 2012 4:37 pm
Berichten: 1754
Mijn vader heeft eens een PTM gehad en hij vond ze niet echt zo betrouwbaar. Honda is wel betrouwbaar.

_________________
"if you have everything under control you're not moving fast enough"

CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR
CRG ROADREBEL 2012 - TM K9C


Afbeelding
Facebook.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Hallo
BerichtGeplaatst: vr aug 03, 2012 9:46 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 09, 2008 12:04 pm
Berichten: 411
Woonplaats: Amersfoort
Qua vermogen zit er niet heel veel verschil tussen een Rk1 en een prokart. Wel is een prokart zwaarder en rijdt vaak op hardere banden. Daarom zijn de rondetijden soms seconden langzamer. Van alle wedstrijdkarts is een prokart wel de traagste kart ja, maar ik heb er altijd met heel veel plezier mee gereden. Wel adviseer ik je te gaan voor de RK1 (mits de prijs goed is). Als je ooit wedstrijden wilt rijden, kan je met een gecombineerde prokart nergens terecht.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Hallo
BerichtGeplaatst: vr aug 03, 2012 10:18 am 

Geregistreerd: vr maart 04, 2011 8:43 pm
Berichten: 188
Woonplaats: Sint-michielsgestel
Hallo Peter, ik heb zowel de pro kart , als de rk1 gehad. De rk1 is voor mijn gevoel nogal lastig om goed af te stellen , problemen met de bedrading heb ik er eigenlijk niet mee gehad. De pro kart daarin tegen loopt zoals hier al eerder werd gezegd altijd. Op het moment rijd ik een rotax max, dit bevalt me nog steeds het beste. Het is wel zo dat je de rotax wel goed bij moet houden na iedere keer rijden. Met de pro kart en rk1 heb je veel minder onderhoud. Maar... alles is te leren, ik wist ook niks van motoren. Daar is dit forum een uitstekend hulpmiddel bij. Veel succes met je keuze

_________________
een bocht ga je pas te hard in als er 2 wielen van de grond komen....

MS met TM cross


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Hallo
BerichtGeplaatst: vr aug 03, 2012 8:27 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Hallo Peter,

Op welke baan/banen ben je van plan om te gaan rijden.
Dan kan de optie voor een 2 takt evt al weggestreept worden.

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David