Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za sep 12, 2009 8:01 pm 

Geregistreerd: di apr 28, 2009 5:17 pm
Berichten: 86
mijn zoontje rijd nu een tijdje (op parkeerplaatsen) met een Topkart met 60CC Comer blokje. het Comer blokje is door kartparts in cuijk gereviseerd, en loopt nu redelijk goed.(motorje houd nog wat in)

Vandaag uit verveling eens marktplaats zitten afte stromen naar een bandenpers en een pitkarretje.
Ik zag opeens een advertentie staan van een z.g.a.n. techno kart met een Komet Iame 125 cc 2 takt motor (automaat).
ik was niet echt op zoek naar zwaardere kart, maar de kart stond c.a 5 km van ons af, dus eens een mailtje aan gewaagd wat zoiets moest opbrengen.

kreeg een mailtje terug met een super prijsvoorstel waarvan ik dacht dat het nooit niets kon wezen. maar ik ben toch eens met mijn zoontje gaan kijken.


Afbeelding


het is echt een z.g.a.n. kart, en het ding heeft meer geleden van het staan, dan van het rijden.
de achtervelgen zijn wat geoxideerd, maar verder is die in nieuw staat.

alleen de verkoopster vertelde me dat de kart aangeduwd moet worden, en zij dat niet kon.
ik heb hem dus gekocht zonder dat ik hem heb horen lopen, maar als ik alleen al naar het blokje en cilinder kijk, dan kan ik niet anders concluderen dat ik er rustig mijn boterham op kan leggen, en kan oppakken en opeten zonder een enge ziekte op te lopen.

alleen nu komt het……. We krijgen hem amper door de compressie geduwd. ding heeft me toch een berg compressie, dat we hem niet krijgen aangeduwd
Ik heb de bougie er eens uitgepakt, omdat ik dacht dat er misschien iets anders aan de hand is, maar dan krijgen we hem makkelijk aan het rollen, (zuiger blinkt aan de bovenkant) maar zodra de bougie er weer in zit, dan heb ik weer een berg compressie.

Nu is mijn vraag. Hoe start je zoiets normaal…. En heeft zo’n Komet Iame 125 cc geen koppeling??

Ik dacht al aan een elektrische starter te kopen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 12, 2009 8:06 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do aug 23, 2007 9:44 pm
Berichten: 752
Woonplaats: Rijswijk
aller eerst is het geen 125cc maar een 100cc.
En die hebben geen koppeling.
Er valt ook geen koppeling op te zetten.
De normale manier van starten is toch echt door hem aan te duwen.
Maar daarvoor kan je het beste met 2 man zijn.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 12, 2009 8:14 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm
Berichten: 1624
Woonplaats: cuijk
een spanband om het achterwiel en trekken en inderdaad iemand moet de kart goed vast houden
even laten lopen op de bok en dan[eerst uitzetten ] op de grond achterkant optillen ...neergooien en er inspringen ..even oefenen maar dan gaat t ook als de brandweer...ps DIT IS NIET IETS VOOR KINDEREN!!!!!!

_________________
www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 12, 2009 8:21 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do aug 23, 2007 9:44 pm
Berichten: 752
Woonplaats: Rijswijk
Ik wilde ook al vragen hoe oud uw zoontje is.
Maar als deze 100cc goed loopt dan gaat het heeel erg hard.

Je zou hem eventueel ook nog met een starter kunnen starten.
( wielen van de grond d.m.v plank hout o.i.d, starter erop, gas erop houden, en dan de houten plank weg trekken.)

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 12, 2009 8:28 pm 

Geregistreerd: di apr 28, 2009 5:17 pm
Berichten: 86
Citaat:
ps DIT IS NIET IETS VOOR KINDEREN!!!!!!
maar wel voor pappa :mrgreen:

hoi bas. sinds je die andere carburateur op het comer 60 cc hebt gezet gaat het allemaal goed. start heel snel =D)
ik merk wel dat de kart c.q 60 cc comertje vanuit een bocht moeite heeft om op toeren te komen (net alsof die verzuipt) om dan in 1 keer op gang te komen en door te spurten. waar zou dit aan kunnen liggen??
ik kom overigens naar de kart dag op 4 oktober


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 12, 2009 8:33 pm 

Geregistreerd: di apr 28, 2009 5:17 pm
Berichten: 86
mijn zoontje is 9 jaar. ik heb de kart absoluut niet voor hem gekocht, maar ik kon hem voor de verkoop prijs gewoon weg niet laten staan.
ik heb nog een stevige dochter van 16 jaar, die op indoorkarts het gaspedaal ook goed weet te vinden, en hoewel ik last van mijn rug heb, trek ik er toch ook wel naar om wat met deze kart te gaan rijden.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 12, 2009 8:37 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm
Berichten: 1624
Woonplaats: cuijk
hoi,
je dochter kun je er wel mee weg sturen ..al zou ik eerst zelf even proberen!!
comer 60 cc....ik denk dat de lage toeren sproeier te rijk staat
bel me maandag meer dan leg ik je uit wat te doen
de grote kartdag.. meld je aan bij de ankv dan kun je meedoen met de wedtrijdjes... :idea:

_________________
www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 12, 2009 8:40 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do aug 23, 2007 9:44 pm
Berichten: 752
Woonplaats: Rijswijk
dochter van 16 mag altijd naar de kartbaan komen natuurlijk :lol:

Overigens is het aanduwen sowieso al geen pretje. Maar zeker niet als je last hebt van je rug. een starter zou dus wel een mooie oplossing zijn. Maar je vind bijna geen 2de hands starters. eventueel zelf iets knutselen met een boormachine is ook nog een oplossing.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 12, 2009 8:55 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
Even ter info, er zijn ook duw karrtjes.
Daarmee til je de kart aan de achter kant op, maak je vaart knijp je en hendel in en dan valt de kart op de grond.
En als het goed is scheurt de coureur dan weg. Uiteraard zijn ze er ook zonder val techniek uiterst handig.
Maat van mij heeft een 125cc watergekoeld, direct aan gedreven :/ pff dat kost me rug ;)

Het is in feite geen "automaat" er zit geen slipkoppeling op ;) dit noemen ze direct aangedreven.
Let wel even op met dit type motor dat je moet "choken" als je de top toeren heb geraakt.
d.w.z. op de langere rechte stukken, voor de bocht, terwijl je inremd, hand op de luchtinlaat even gas geven (zegmaar verzuipen) en dan de bocht in. Dit voorkomt het vastlopen bij de hogere toeren.

Leuk beginners bakkie! als 16 jarige daar in te rijden :) nice!

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 13, 2009 2:46 pm 

Geregistreerd: di apr 28, 2009 5:17 pm
Berichten: 86
ik heb hem dus nog niet gestart, maar nu rees mij de volgende vraag :roll: hoe zet je zoiets uit?? door de bougiekap eraf te trekken??


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 13, 2009 3:44 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
hand op de inlaat van je carb.. dan verzuip je em.. en uitlaten rollen en remmen.. dan stop je vanzelf..

Als je de kart start met spanband, niet een ruk geven maar een constante lange ruk.
motor tegen de compressie aan zetten, en dan in 1 ruk 2 slagen spanband van het achterwiel trekken.
Dat werkt beter.. oh en naar beneden trekken ook, kun je lichaams gewicht gebruiken..

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 13, 2009 4:05 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Mocht het dan nog steeds niet lukken, kun je hem nog altijd proberen aan te duwen met een ander soort vorm van voertuig (golfkarretje bv.)

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 15, 2009 11:24 am 

Geregistreerd: di apr 28, 2009 5:17 pm
Berichten: 86
Citaat:
aller eerst is het geen 125cc maar een 100cc.

hoe kun je van de buitenkant zien wat de cilinderinhoud is?? het enigste wat eropstaat is Komet Iame R21 99 (ik denk dat de 99 staat voor het bouwjaar)

bij google kom ik bij Komet iame uit op 120 & 125 cc motoren. als ik komet iame 100 cc google, dan kom ik uit op parilla 100 cc motoren


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 15, 2009 1:04 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do aug 23, 2007 9:44 pm
Berichten: 752
Woonplaats: Rijswijk
Dat is eigenlijk een algemeen feit.
Bijna alle 125cc's zijn watergekoeld ( zeldzame uitzonderingen daar gelaten.)
de 125cc's hebben ook bijna altijd een koppeling.
Je kan aan de koelvinnen zien dat het een 100cc is.
Je hebt ook watergekoelde 100cc's maar die hebben ook koppeling.
Je hebt ook nog 100cc's met koppeling maar die zijn niet watergekoeld ( de zogenaamde ''juniors'')

Waarschijnlijk is dit een wat oudere iame komet 23 ? ( k23 ?)

_________________
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door DH-karting op di sep 15, 2009 1:14 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 15, 2009 1:07 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
euh, de rotax hezemans van rooligan is een 125cc (100cc onderblok dan) maar heeft géén koppeling.
Maar goed hezemans heeft dan ook de 100cc gepakt en die ff 125cc gemaakt en opgekieteld.

Dus het is een uitzondering op de regel, maar de stelling/regel ALLE 125cc's hebben een koppeling is daarom ook weer niet waar ;).

En over de 125cc's ik meen hier wel ergens gelezen te hebben over 1 van de oudere 125cc lucht gekoeld.

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David