Auteur |
Bericht |
LauwtJ
|
Geplaatst: di jul 28, 2009 2:43 pm |
|
Geregistreerd: za mei 23, 2009 10:45 am Berichten: 296
|
Hallo Mensen,
Kan iemand mij vertellen wanneer de bandjes op zijn?
Mijn achterbandjes gingen erg glibberen. Alleen zitten er nog redelijke putjes in mijn banden.
Het was merkbaar bij mijn laatste 10 rondjes daarna ben ik ook de grindbak in gegaan.
Kan iemand mij vertellen of deze bandjes gewoon op zijn. Of dat iets anders meer is. Heb namelijk ook gehoord dat ik ze anders even om moest draaien. bandjes staan op 0.6
Alvast bedankt
_________________ Gillard Charlotte / MRC XTR X1 KF3www.veldhuisenracing.tk
|
|
Omhoog |
|
|
Washandje
|
Geplaatst: di jul 28, 2009 3:02 pm |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
Mojo D2 moet iig op 0.8 ik weet niet waar je mee rijd? Maar bandjes worden door het rijden zowiezo slechter. Ze zijn pas echt op als je op het canvas zit.
|
|
Omhoog |
|
|
jeffrey1991
|
Geplaatst: di jul 28, 2009 3:03 pm |
|
Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm Berichten: 1749 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Er zitten indicatoren op de banden de zowelgehete putje/gatjes in de banden. Dat kan een indicatie geven hoelang de band nog mee kan gaan.
Echter luid het ook zo dat als je weinig rijd en je de banden aan de buitenlucht laat proeven het rubber snel hard wordt en niet meer optimaal prestreert. Hiervoor kan je dan bijv. Keukenplastic ( of hoe je dat noemt ) om de banden heen doen, je zult merken wanneer je dat na een tijd eraf haalt de rubbergeur er gewoon in is blijven zitten.
ook licht het eraan wanneer je wel of niet grip hebt.. Wat voor compound band je hebt, wat voor weer het is ( tempratuur/vochtigheid/wind ). Met die factoren moet je rekening houden als je je banden op spanning zet.
Ook kan het zijn dat je achter breder moet zetten of voor smaller als je achter geen grip krijgt...
|
|
Omhoog |
|
|
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: di jul 28, 2009 4:00 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
De banden zijn écht op, als het canvas er doorheen komt Normaal word aangehouden dat de banden op zijn als ze zo ver gesleten zijn dat de putjes niet meer zichtbaar zijn. Ik zelf rijd ze overigens meestal tot het canvas op...
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: di jul 28, 2009 4:09 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Mijn ervaring is dat het nogal verschilt per type band. Maxxis bandjes kon ik altijd helemaal oprijden tot het canvas zonder dat ze opeens bijzonder veel grip verloren. Bij Heidenau en Mojo heb ik steeds dat ze toch merkbaar minder grip hebben in de allerlaatste levensfase, de putjes zijn dan nog net zichtbaar en er valt ook nog wel mee te rijden maar ze hebben gewoon minder grip. Overigens hadden de bandjes er op dat moment wel al flink wat rondjes op zitten.
|
|
Omhoog |
|
|
LauwtJ
|
Geplaatst: di jul 28, 2009 4:12 pm |
|
Geregistreerd: za mei 23, 2009 10:45 am Berichten: 296
|
putjes zijn nog duidelijk zichtbaar dus eigenlijk zouden ze nog wel even mee moeten kunnen, zal het niet zijn dat er totaal geen grip meer is, banden stonden 0.6 koud dus ongeveer 0.8 warm, daar ligt het niet aan.. dus denk dat ze door het opwarmen en afkoelen steeds opnieuw toch hun grip verloren hebben?? het zijn overigens dunlop banden, en hebben toch echt wel behoorlijk wat grip (zelfs teveel grip in het begin )
_________________ Gillard Charlotte / MRC XTR X1 KF3www.veldhuisenracing.tk
|
|
Omhoog |
|
|
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: di jul 28, 2009 4:14 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Hoeveel grip je nog hebt ligt inderdaad ook aan de band zelf, er zijn banden die tot op het eind constant blijven en er zijn banden die na 20 rondjes al hun grip kwijt zijn...
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
|
LauwtJ
|
Geplaatst: di jul 28, 2009 4:43 pm |
|
Geregistreerd: za mei 23, 2009 10:45 am Berichten: 296
|
denk dat er gewoon "nieuwe" bandjes omgaan voor het weekend, heb ook nog ff voor de zekerheid gevraagd hoe het zit met tandwielen etc, aangezien we zondag rond de 13.000 toeren zaten, zaterdag ochtend(/middag) dus eerst maar even een beetje sleutelen en testen niet te veel natuurlijk want het moet wel leuk blijven edit; heb net even gekeken en et zijn dunlop dch bandjes 11x7.1x5 en 11x4.5x5 met wat zijn die een beetje te vergelijken??
_________________ Gillard Charlotte / MRC XTR X1 KF3www.veldhuisenracing.tk
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: di jul 28, 2009 8:34 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Reken er maar op, dat als je wegligging zo verslechterd, dan zijn ze echt op ! Zondag op Veldhoven wezen rijden. putjes nog goed zichtbaar, maar ook de koordlagen aan de binnenkant van de band. Gevolg hij liep langzaam leeg, en er viel volgens Simone niet meer mee te rijden. @ washandje, de bandenspanning verschilt van baan tot baan en van dag tot dag. afgelopen zondag reden wij warm 0.55 (Vega Nord-Am), op een koudere dag is dit weer anders.
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: di jul 28, 2009 10:10 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
alex64 schreef: Reken er maar op, dat als je wegligging zo verslechterd, dan zijn ze echt op ! In de regel wel, er zijn echter wel uitzonderingen. (Mijn 20 rondjes voorbeeld is helaas werkelijkheid bij sommige banden)
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: di jul 28, 2009 11:04 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Omdraaien heeft alleen zin, als je binnenkant van je band het meest geraakt is. En de buitenkant nog vol zit met compound. Zeg maar een iets vroeger stadium wat alex64 had (het niet leeg lopen dus). Dan zou je ze om kunnen draaien, nadeel het eerste loopvlak is super small en heb je verschrikkelijk veel verlies van grip. Dit word na mate van afslijten wel weer meer (je loopvlak wordt dan weer breder), ik raad deze actie dan ook echt alleen aan voor hobby/budget rijders. trainen kun je er eigenlijk niet mee, aangezien je niet echt een goed vergelijkbare grip kan creeëren.
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: wo jul 29, 2009 3:35 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Ik heb ze een keer omgedraaid om de genoemde reden, echter had ik ineens zoveel trillingen in m'n stuur dat de bout waarmee het stuur vast zit afbrak. Wat bij betreft dus niet echt een aanrader...
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
|
Tom
|
Geplaatst: wo jul 29, 2009 3:41 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Misschien gebalanceerd op de manier waar ze stonden dat die balans weer weg was omdat je ze omdraaide? Met als gevolg de zware trillingen...
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
Laatst bijgewerkt door Tom op wo jul 29, 2009 3:42 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: wo jul 29, 2009 3:42 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Kartwielen worden überhaupt niet gebalanceerd... (tenminste, bij mijn weten niet)
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
|
Tom
|
Geplaatst: wo jul 29, 2009 3:44 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Whoops Men kart staat in Genk gestald, en ze hebben die daar wel uitgebalanceerd, loodjes tegen geplakt en ze hadden het nog specifiek gezegd... EDIT: even gekeken in een kartboek, daar staat ook in dat ze wel degelijk kunnen gebalanceerd worden;) Even zinnetje uitschrijven uit dat boek (sorry voor piraterij (a) "Het kan voorkomen dat tijdens het rijden trillingen in het stuur worden gevoeld, er zit dan waarschijnlijk een onbalans in een van de voorwielen. ... draai het wiel iets in de rondte en hou het dan stil. laat het wiel dan los en kijk of het wiel begin te draaien. Kijk dan waar het zwaarste punt zit en plak tegenover dat punt een stukje plaklood in de voorvelg."
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
|