Ben net terug, even een kort verslagje want ben toch wel een beetje moe
Vrijdagmiddag flink mijn best gedaan om op tijd te kunnen vertrekken, en nadat ik alle spulletjes ingepakt had om 1 uur vertrokken.
Onderweg ergens afgesproken met Paulo en samen richting Emsbüren gereden.
Helaas hadden we heel erg veel file onderweg, waardoor we pas 5 uur op Emsbüren aankwamen!
Bask, Rudi, Paul en Kevin (en Agnes en Collin) waren er toen al, en na het één en ander uitgepakt te hebben kon er begonnen worden met het opzetten met de eerste tent.
Toen de tent zo'n beetje stond hebben we even tegen Kevin gezegd dat ie zo lief mogelijk naar de baanbeheerder moest kijken, en dat is em goed gelukt want hij mocht nog even de baan op zonder te betalen
Ik heb zelf ook nog een paar rondjes gereden, maar dan in de kart van Bas. Dat schakelen met een crossblokje is toch wel leuk eerlijk gezegd
Daarna zijn Bas en ik even de BBQ spullen en een tafel en wat stoelen gaan halen, en toen we terug kwamen waren inmiddels ook de heren van DH-Karting gearriveerd en hadden ze al een beginnetje gemaakt met het opzetten van tent nummer 2. Met wat klimwerk op mijn aanhangertje stond die tent ook best vlot. We hebben toen nog wat aan de karts gesleuteld en daarna hadden we allemaal honger dus ging de BBQ aan.
Bas had overal voor gezorgd, allerlei soorten vlees, salades en sauzen! Vaak is Rudi de grilchef maar dit keer heeft Paulo flink zijn best gedaan
Het heeft in ieder geval uitstekend gesmaakt.
De snelste rondetijden hebben we allemaal wel op de zaterdag gereden, maar op de vrijdag kwamen in ieder geval de langzaamste rondetijden tot stand. Na het eten hebben we maar even een wandelingetje gemaakt over het circuit (baan was inmiddels dicht en wij waren de enige aanwezigen). Is best wel leuk om eens een keertje te doen op zo'n baan.
Toen we eenmaal ons rondje afgemaakt hadden hebben we nog lang buiten gezeten onder het genot van een hapje en een drankje verzorgd door Paul en Paulo om uiteindelijk toch maar de luchtbedden op te pompen en rond een uur of 2 te gaan slapen.
Na een korte nachtrust (kan niet zeggen dat ik goed geslapen heb op dat luchtbed, en het was nieteens lek
), om 7 uur al weer opgestaan. Nog maar een keertje een rondje gelopen over de baan. De rest was inmiddels ook wakker en Paulo had koffie gezet. Even later kwam Bask ook aan met het ontbijt. Broodjes, beleg, melk, sinasappelsap alles zat erop en eraan dus we hebben prima ontbeten!
Het duurde niet lang voordat Bob (Bob77), Arthur (Art) en Edwin (Kartje) ons kwamen vergezellen. De baan zou bijna open gaan dus ik ging me maar omkleden. Ik had pas 1 schoen uitgetrokken toen ik geroepen werd door de heren Kartforumleden, en voor ik het wist stonden ze allemaal om me heen
Na een korte speech van Paulo volgden er vele felicitaties met het vijfjarige bestaan van het Kartforum, en kreeg ik zelfs een cadeau overhandigd! Natuurlijk snel uitgepakt, en het bleek een nieuwe bandenspanningsmeter te zijn! Echt een hele leuke verrassing!
Nu zal niet iedereen het weten, maar al sinds het begin van het forum heb ik geen bandenspanningsmeter (en daarvoor ook niet trouwens
), en was ik die dus steeds van iedereen aan het lenen. Vorig jaar had ik er zelf eentje gemaakt, maar het voelde toch een beetje als breken met een traditie, en toen het ding begon te lekken (vloeistofgevulde meter) nam ik em dus niet meer mee
Maar goed, dit is natuurlijk een prima reden om met de traditie te breken, dus ben heel blij met het cadeau!
Na de bandendruk gecontroleerd te hebben snel omgekleed en de baan op. Rijden viel behoorlijk tegen, superweinig grip, en de banden werden veel te warm. Uiteindelijk werd het wel beter na wat afstelwerk en naarmate er meer rubber op de baan kwam. Het probleem met de bandjes bleef trouwens wel, heb nog nooit zovaak gebruik moeten maken van een bandenspanningsmeter, wat een toeval he (of zou het wat te maken hebben met de aanwijzing van Paulo en Bob om het rode deel van de scala te gebruiken? )
Helaas nog vrij hard de bandenstapels in gereden nadat iemand vond naar rechts te moeten gaan terwijl ik daar al reed, en een wat minder mooie voorspoiler en een wat stijve nek opgelopen, maar uiteindelijk toch nog verder kunnen rijden. Het was wel vrij druk, dus weinig vrije rondjes gehad (in ieder geval later op de middag niet).
Na het rijden snel even de kart opgeladen en mijn spulletjes gepakt, en ondertussen stond de BBQ alweer aan en was Agnes (de vrouw van Paul) de grilchef. Na het eten nog wat zitten kletsen en uiteindelijk de tenten afgebroken en langzamerhand ging iedereen op weg naar huis.
We hadden zowel vrijdag als zaterdag droog weer, met veel zon (en errug warm), en alleen op de terugweg begon het even flink te plenzen.
We kunnen terugkijken op een zeer geslaagde Kartforummeeting die zeker voor herhaling vatbaar is! Ik zou dan ook graag iedereen willen bedanken die daarvoor gezorgd heeft, met in het bijzonder:
Bask, voor het overleg met het baanbeheer, het regelen van de erg lekkere BBQ en het zeer complete ontbijt!
Paul en familie, voor het verzorgen van een tent en het nodige drinken!
DH-Karting, eveneens voor het verzorgen van stroom en van een mooie grote tent zodat alle karts overdekt konden staan.
Paulo, voor de snacks, de koffie, en natuurlijk het mooie weer!
Er zijn foto's gemaakt, die zal ik binnekort online zetten, dus nog even geduld