Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr jun 12, 2009 4:38 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 31, 2009 8:13 pm
Berichten: 333
Woonplaats: geertruidenberg
hey allemaal.
ik heb een probleem er lekt olie op mijn koppeling.
dus is de keering van de reductiebak versleten.
maar ik zou niet weten hoe ik eraan moet beginnen.
ik heb de keering al binnen mensen met ervaring.
vertel het me want er lekt olie op mijn koppeling
tijdens het rijden dus gaat hij roken

alvast bedankt

mvg maurice peters

_________________
Kombikart Rotax Max Senior uit 2006


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jun 12, 2009 4:48 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Ruurlo
een foto zou makkelijk zijn, maar volgens mij kun je de motor op z'n kant leggen en dan de koppeling eraf. Daarna kun je de keerring er zo met een schroevendraaier uitsteken. (met een hamer voorzichtig midden door de keerring slaan, niet langs de as of de lagerkamer.)

groeten Roeland


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jun 12, 2009 10:21 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
De oude keering gewoon ff eruit peuteren..
De nieuw kun je het beste met een pvc buisje op zijn plek tikken (dmv met een hamer op het eind te slaan).

Nog makkelijk werken? --> Reductie bak even uit elkaar, dan heb je geen ge-eikel met je assen...

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jun 13, 2009 12:24 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Ruurlo
zou de bak niet openen, dan heb je ook nieuwe pakkingen nodig!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jun 13, 2009 3:38 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Volgens mij gaat er iets niet goed...

ferrari91 heeft het erover dat er olie uit zijn reductiebak op zijn koppeling lekt, volgens mij zit de koppeling in de reductiebak en is dit een "natte" koppeling toch?(correct me if I'm wrong) Ik vermoed dat het om de krukaskeerring gaat, in dat geval gewoon een nieuwe pakking bestellen voor het carter en losmaken, werkt mijn inziens veel prettiger...

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 14, 2009 4:36 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 31, 2009 8:13 pm
Berichten: 333
Woonplaats: geertruidenberg
nee dit is een droge koppeling dat er op mijn gx 160 zit

_________________
Kombikart Rotax Max Senior uit 2006


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 14, 2009 5:53 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Als het een droge koppeling is, weet je zeker dat er dan een reductiebak op zit? Ik heb namelijk het vermoeden dat je het carter voor de reductiebak aanziet...

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 14, 2009 6:25 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
Me 2..
Dan wordt het wel wat lastiger.. althans, de kant waar de krukas uitsteekt heb je volgens mij er zo af...
Alleen dan is het wel verstandiger idd om ff een nieuwe pakking ertussen te drukken.
ff blokje op zijn kant leggen, bij onze bridge en stratton was ie zo los..(carter dan).

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 14, 2009 7:10 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Stelt ook niets voor, gewoon de carterhelft eraf halen, zorgen dat je een nieuwe carterpakking hebt, oude keerring eruit wippen, nieuwe erin doen en ff een beetje olie over de keerring heen voordat je hem weer terug over de krukas schuift, de boutjes weer netjes aandraaien en dat was het... (wel even de olie aftappen voordat je het carter openmaakt, anders krijg je zo'n zooitje)

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 14, 2009 7:32 pm 

Geregistreerd: di jul 15, 2008 7:37 pm
Berichten: 614
Ik denk ook dat ferrari91 het over zijn carter heeft, aangezien een reductiebak vrij groot is, en er bij een prokart niet erg veel ruimte is om 2 van deze bakken te plaatsen..

Over het vervangen van de keerring kan ik je niks vertellen, sorry!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 14, 2009 7:47 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Ruurlo
als het de krukaskeerring is, dan gewoon de koppeling eraf trekken, daarna de keerring eruit steken. De boel goed schoonmaken daarna de binnen rand van de keerring inolien en erin kloppen met een buis de dezelfde diameter heeft als de keerring. Carterhelft verwijderen heeft geen enkele zin mits je de binnenzijde van het blok wilt inspecteren of het carter wilt schoonmaken.

succes.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 14, 2009 7:53 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
is wel makkelijker werken.. 1 carter helft in je handen hebben

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 14, 2009 8:06 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Ruurlo
het is wel makkelijker werken, inderdaad. Maar het kost je wel meer tijd en een xtra pakking! En het gezegde: hoe vaker men een blok opent, hoe vaker.......
Ik zou zo min mogelijk los maken van heb blok, om zo onnodige schade tijdens montage of demontage te voorkomen.
Wel zou ik heb blok openen als het toch tijd is om je blok te inspecteren.

groeten


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 16, 2009 9:13 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 31, 2009 8:13 pm
Berichten: 333
Woonplaats: geertruidenberg
sorry was de keering niet me koppeling slipt teveel door en is verbrand moet nieuwe denk ik

_________________
Kombikart Rotax Max Senior uit 2006


Laatst bijgewerkt door ferrari91 op wo jun 17, 2009 10:42 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 17, 2009 7:08 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 08, 2008 5:21 pm
Berichten: 869
Woonplaats: Almere-Buiten
uhhhmmm topic trainen:P

_________________
Een ongeluk zit in een klein hoekje, het geluk zit in de rest



Birel 2014 met Rotax Max Senior


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David