Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do apr 09, 2009 7:58 am 

In onze klasse is het gewoon verplicht, dus ontkom je er niet aan.
Of je het daadwerkelijk in de race gebruikt, of alleen met achter remt is aan de coureur m/v op de baan.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 09, 2009 10:39 am 

Verplicht? Dat zal dan ietwat met veiligheidsoverwegingen te maken hebben vermoed ik? Anders lijkt dit maar extra aankoop aanzwengelen...

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 09, 2009 10:41 am 

als je een motor hebt met veel vermogen is het wel veiliger om wat meer remmen te hebben dan alleen op je achteras he!? :roll:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 09, 2009 11:39 am 

Ik mag toch aannemen dat gewoon voetbediende voorremmen ook toegestaan zijn? Anders dan is het inderdaad alleen maar extra aankoop aanzwengelen...

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 09, 2009 2:05 pm 

yep voet mag ook. Rijden jullie nog een keer mee met het NK? Leuk om een keer een gezellig vol veld te hebben

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 09, 2009 8:49 pm 

@ Sander: Waar slaat dit weer op???
Citaat:
als je een motor hebt met veel vermogen is het wel veiliger om wat meer remmen te hebben dan alleen op je achteras he!? :roll:

Bedoel je dat een andere kart niks vermogen of snelheid in zich heeft??? :^o

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za apr 11, 2009 9:46 pm 

@beire: nee niet verkeerd bedoeld ofzo hoor, maar als je zo'n krachtige motor als een vt250 hebt is het toch wel veiliger om ook voorremmen erop te hebben. dan lijkt me dat toch ook uit veiligheidsoverwegingen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo apr 12, 2009 1:49 pm 

Okay Sander, maar met die :roll: er achter bleek het alsof mijn opmerking nogal dom was.

Er wordt al jaren gekart met enkel voorremmen op een schakelkart, al de anderen deden het probleemloos zonder dus vond het gek dat ze het in een bepaalde klasse zouden verplichten.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di apr 14, 2009 11:05 am 

@beire kon jij ook niet weten, maar als je weet dat de VT250 met een minimumgewicht van 175kg rijdt en nog steeds harder gaat dan de KF2 in Duitsland begrijp je dat deze klasse meer onder de DD2 en ICC klassen valt.

Dat de ICA (langzamer dan de KF2) zonder voorrem reed heeft ook te maken met het feit dat het minimum gewicht in deze klasse ook veel lager ligt. Deze zijn dus veel eenvoudiger af te remmen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 15, 2009 9:04 pm 

heerlijk, als het over snelle viertakten gaat dan is beire meteen gepikeerd :D

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 16, 2009 12:08 pm 

Hey Energy,
Hoe bedoel je dat ik als het over snelle 4-takters gaat meteen gepikeerd ben? Nogal rare uitleg hoor. Maar ben wel blij dat je hier ff geantwoord hebt want heb de opmerking van RJ blijkbaar gemist en door je posting stond deze topic terug bij de nieuwe berichten. Bedankt.

Laat me ook eens zien waaruit blijkt dat ik (volgens jou toch) een probleem zou hebben met snelle 4-takten. Ik moet dus wel ergens een verkeerd signaal gegeven. Is dat echt zo dan zal ik mijn 4-takt blokje maar ineens weg doen want het is echt te gek als ik er niets van moet weten maar er wel zelf 1tje in gebruik heb. :shock:

Om er dan toch ff op terug te komen: Ik wou enkel zeggen dat er een groot verschil is tussen "moeten" en "toegelaten". Als een systeem verplicht wordt kan je gewoon niet anders dan dit ook monteren. Het is dan aan de piloot de keuze of hij het gebruikt of niet. Als het toegelaten wordt is het een ander verhaal.
Als het dan zoals Sander en RJ zeggen dat het in verband met de veligheid gaat kan ik dat best begrijpen. Maar de uitleg dat het het bij zo'n karts wél vereist is en bij de andere klasses (waaronder 2-takt jawel) niet omdat die lichter zijn gaat er bij mij niet helemaal in.

Als het enkel over beter afstoppen gaat ben ik wel akkoord. Maar zoals gezegd kan je dan een lichter type kart ook wel beter doen vertragen met voorremmen.

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2