Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2009 12:59 am 

Geregistreerd: vr feb 20, 2009 12:04 am
Berichten: 8
Hallo allemaal,

Ik heb een zoontje van 10 jaar en hij heeft al aardig wat gereden op Silverstone(binnenbaan). Hij is er helemaal wild van dus nu zoek ik een kart voor hem. Dan krijg je zoiets van waar moet ik beginnen. Na wat rondbellen via advertenties op Marktplaats en diverse adviezen van verschillende handelaren heb ik nu de volgende twijfels. Toen ik aan de speurtocht begon ging ik voor een Honda 4takt. 4takt is het enige dat toegestaan is op Silverstone dus die keus was snel gemaakt. Nu was ik op zoek naar 5 of 6 pk kart maar dan krijg ik de kreten dat als je op een buitenbaan gaat rijden je daar te kort aan komt. Het schijnt dat een buitenbaan veel leuker is dan een binnenbaan dus ik wil de optie hebben om dat te kunnen doen met hem. Het liefst koop ik een Honda390cc (veel goeds over gelezen) maar de overgang van zo’n huur kart van 5 a 6 pk naar 13 pk is wel groot. Kan deze makkelijk geknepen worden zodat hij er in kan groeien of moet ik toch naar iets lichters zoeken. Nu kan hij al aardig uit de voeten op zo’n kart en ik heb ook geen zin dat ik na een paar maanden een zwaardere te gaan kopen. Ik zit dus echt in dubio en weet niet zeker welke de juiste keuze is. Hij is 138 en hij gaat hard de lucht in op dit moment en hij weegt rond de 30 kg.

Dus al jullie input is welkom :D .

Gr Marco


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2009 7:46 am 

Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm
Berichten: 3158
Woonplaats: Hasselt
volgens mij is het de moeite om een Honda 390cc te kopen zoals je zelf zegt is dat een goed motortje wat gebruiksvriendelijk is ( weinig onderhoud )
Je kan met die kart op een buitenbaan rijden maar je zal wel bij de " tragere " horen maar dat moet je erbij nemen het gaat toch om het plezier.
Grtz

_________________
Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2009 7:59 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 12, 2008 5:57 pm
Berichten: 488
Wat misschien iets voor je zoon is; een rotax minimax, heeft meen ik wel 13pk, die overstap zal hij zeker merken, maar ik ben van een huurkart naar 30pk gegaan (ik was toen wel 14).
En bij een minimax kun je ook de begrenzer eraf halen dan heeft ie ~20pk(kostenloos), zo kan je zoon een tijdje vooruit, het is wel een 2t, dus op indoorbanen/4t only buiten banen mag je er niet mee rijden.
Mocht je zoon dan ook uit die 20pk zijn gegroeid, kun je dmv een andere cilinder en een powervalve te monteren er een rotax max senior van maken (28pk)(moet je natuurlijk wel die andere onderdelen kopen, maar dat is veel goedkoper dan een hele nieuwe senior motor kopen)

_________________
Merlin - Rotax Max sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2009 8:55 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm
Berichten: 1624
Woonplaats: cuijk
hoi,
http://link.marktplaats.nl/230949019
deze staat op marktplaats

_________________
www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER


Laatst bijgewerkt door David op vr feb 20, 2009 6:22 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Veelste lange link van Marktplaats gebruikt


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2009 8:58 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
Buiten rijden is zo anders als binnen, jouw zoontje krijgt ineens heel veel meer te verwerken, en hij moet ook beter gaan opletten.
Als hij evt wedstrijden wil gaan rijden, is een Honda Cadet een hele leuke optie, maar daar zal hij redelijk snel uitgegroeid zijn, dus ga ook eens kijken voor een Vampire bijvoorbeeld (nee, grapje.....) waarschijnlijk is een RK1 of World Formula een logische stap, maar of je hiermee ook binnen mag rijden bij Silverstone, ik weet het niet, dat zou ik eerst eens navragen.
P.S. laat je niet te snel ompraten door de Rotax-maffia hier op het forum.n :wink:

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2009 9:05 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 12, 2008 5:57 pm
Berichten: 488
Wat is dit nou weer voor een antwoord? ik geef hem alleen een andere optie, ..ik rij zelf niet eens rotax max...
:roll:
Ik zeg niet dat hij beter een rotax minimax kan kopen, ik zeg, denk daar eens over na, is misschien ook nog een optie omdat hij niet na een jaartje een nieuwe motor wilt kopen.........

_________________
Merlin - Rotax Max sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2009 9:10 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
Marco schreef:
Toen ik aan de speurtocht begon ging ik voor een Honda 4takt. 4takt is het enige dat toegestaan is op Silverstone dus die keus was snel gemaakt.


Vandaar Nick, maar het gaat niet om jouw post, ongeacht welke motor een forummer om vraagt, het "Rotax advies" komt ALTIJD voorbij.

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2009 9:11 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm
Berichten: 1624
Woonplaats: cuijk
hij vroeg om 4-takt.....ook niet mijn ding maar hij wil er mee BINNEN rijden en dat mag niet met 2-takt.
die link hierboven is een 340 honda misschien een leuke start.

_________________
www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2009 9:35 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm
Berichten: 1749
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Laat hem eens buiten karten op een huurkart.
Een aantal keer en kijk eens wa die daar aan vind.

Dan zou ik idd een 390 kopen, is wel makkelijk te knijpen!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2009 10:32 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 12, 2008 5:57 pm
Berichten: 488
Hebben jullie helemaal gelijk in!
Als hij binnen wilt rijden moet je mijn 'advies' gewoon negeren, maar, als hij 1x buiten heeft gereden gok ik zo dat hij nooit meer binnen wilt.
En dat in elk advies topic een rotax max wordt genoemd heeft misschien wel een reden...
Maar ik kan blijkbaar beter niks zeggen, want ik ben in het gebied van de 4t mannen gekomen, had ik beter niet kunnen doen #-o
Als je binnen wilt blijven rijden zou ik trouwens voor een rk1 gaan, ook handig als je wedstrijden wilt gaan rijden

_________________
Merlin - Rotax Max sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2009 11:29 am 

Geregistreerd: vr feb 20, 2009 12:04 am
Berichten: 8
Hallo heren, wat zijn jullie snel :) . Als ik alles zo lees hier en ook wat verder in dit forum denk ik dat het buiten rijden inderdaad leuker is. Aangezien Siverstone bij mij om de hoek is wil ik daar ook kunnen rijden dus ik zit echt wel aan een 4 takt vast. Zeker op de koude en natte dagen is zo'n binnenbaan een leuke optie. Of ik hem echt wedstrijden laat rijden weet ik nog niet. Bas...ik heb die man gebeld van het motortje op marktplaats en hij beld me vanavond terug wat hij ervoor wil hebben. Ik twijfel ook nog over die komplete kart met die getunde Honda390cc waar ik het met je over had. Ik heb de eigenaar nog gesproken en heb er wel vertrouwen in dat deze 100% in orde is. Nu vraag ik me alleen af, hoe knijp je zo'n ding. Het lijkt me als je het gas gaat knijpen dat je dan ook kracht onderin gaat missen. Kun je de toeren begrensen met zo'n motor?. Moet hier veel voor worden verbouwd. Ik ga zo en zo nog even bij je langskomen.

Gr Marco


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2009 11:40 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
-Nick- schreef:
Maar ik kan blijkbaar beter niks zeggen, want ik ben in het gebied van de 4t mannen gekomen, had ik beter niet kunnen doen #-o


Mag best hoor, vooralsnog zijn we allemaal liefhebbers van de o zo mooie kartsport :LL

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2009 11:47 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm
Berichten: 1749
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Je kan hem begrensen dmv de gaskabel ( zodat de gasschuif minder ver open gaat ) aanrader;),

Je kan ook weer een toeren begrenzer erop doen ( die er origineel op zit ) maar das niks.

ook kan je met de tandwielen knoeien al heeft dat niet veel zin.

Het makkelijkste is dmv de gaskabel.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2009 11:59 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Ruurlo
Ik zou gewoon in een klasse instappen die bij de leeftijd van je zoon past. Dit zal waarschijnlijk de cadet klassen zijn, daar rijden ze met miniframe's en honda160 motoren. Rijden met leeftijdsgenoten is heel leuk voor kinderen plus dat het een leuke competitie is.

groeten Roeland


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2009 12:31 pm 

Geregistreerd: vr feb 20, 2009 12:04 am
Berichten: 8
Dat was ook mijn eerste optie de cadet klassen maar dan krijg ik de kreten dat het op een buitenbaan te ligt is. Dus vandaar mijn twijfels. Wordt er bijvoorbeeld op de baan in driebergen veel met cadet klassen gereden ? Ik krijg ook een beetje het gevoel dat een kart op een binnenbaan meer te verduren krijgt. Moet ik er ook op gaan letten wat voor merk ik koop of zijn ze qua sterkte wel allemaal gelijk.

Gr Marco


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David