Auteur |
Bericht |
Basjuh
|
Geplaatst: wo jan 21, 2009 10:45 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Ik zou je het zelfde als Hendrik aanraden
|
|
Omhoog |
|
 |
Samuel
|
Geplaatst: wo jan 21, 2009 11:47 am |
|
Geregistreerd: wo sep 05, 2007 3:07 pm Berichten: 447 Woonplaats: Nijmegen
|
Als je op Eindhoven wilt gaan rijden zou ik toch voor iets snellers gaan dan een honda 390. Ik heb ruim een jaar met een 390 gereden op driebergen en heb daar heel veel lol in gehad, maar als ik naar Berghem ging wenste ik toch wat meer vermogen. Het hoeft overigens geen 2-takt te zijn maar dat is wel het goedkoopste in aanschaf. Houd er wel rekening mee dat een 2-takt een stuk duurder is in onderhoud, maar volgens mij had je dat al wel door. Succes met de juiste keus maken!
_________________ Frame: Tony kart Motor: TM Cross
|
|
Omhoog |
|
 |
hvb83
|
Geplaatst: wo jan 21, 2009 12:27 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 09, 2008 9:58 am Berichten: 209
|
Rijdend obstakel vind ik wel meevallen met een Prokart, ik ken ook genoeg gasten op een schakel waar ik met m'n Prokart last van heb. Gewoon omdat ze ruim ná de bocht eens gas gaan geven, meestal uitbreken omdat ze te ruw doen, vervolgens wat snelheid maken en dan weer ruim vóór de bocht in de ankers te gaan. Als iemand kan rijden heb je er vrijwel nooit last van (als je zelf ook kunt rijden...), om te beginnen omdat die de juiste lijnen rijdt en je er vanuit mag gaan dat hij goed reageert als je hem ernaast zet. Zo heeft iedereen wel last van elkaar, maar als je goed wilt leren sturen, moet je gewoon zoveel mogelijk rijden, rijden, rijden. Aan jou de afweging hoe je dat zo makkelijk mogelijk kunt realiseren. De grootspraak van degene die jou dit kennelijk heeft aangepraat kan je dan het beste pareren door hem uiteindelijk in z'n eigen kart om de oren te rijden. 
_________________ #4 Kings of Karting & TM cross voor de fun
www.c2n-telematchracing.nl
|
|
Omhoog |
|
 |
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: wo jan 21, 2009 12:56 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Honda 390's zijn ook redelijk makkelijk gewoon wat sneller te maken hoor, ander carburateurtje doet wonderen.
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
 |
niels aben
|
Geplaatst: wo jan 21, 2009 3:33 pm |
|
Geregistreerd: za mei 31, 2008 9:08 pm Berichten: 10 Woonplaats: montfort
|
eens even kijken of ik het goed heb begrepen
4 takt, duurder in aanschaf, goedkoper in onderhoud. 2 takt, goedkoper in aanschaf , duurder in onderhoud. is wel sneller als een 4 takt.
als een 4 takt langzamer is in hoevere maten dan. ik heb geen idee van snelheid over deze motor. scheelt dat maar een beetje of valt dat mee. (over welke snelheden praten we dan)?
ik ga binnekort een naar een kart shop om daar advies te halen...
|
|
Omhoog |
|
 |
bas
|
Geplaatst: wo jan 21, 2009 3:54 pm |
|
Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm Berichten: 1624 Woonplaats: cuijk
|
hoi niels, het verschil tussen een 100 cc 2 takt lucht gekoeld en een 390 cc 4-takt 25 -26 pk voor de 100 cc en 13 pk voor de 390
_________________ www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER
|
|
Omhoog |
|
 |
vincenzo
|
Geplaatst: wo jan 21, 2009 6:33 pm |
|
Geregistreerd: di apr 08, 2008 5:21 pm Berichten: 869 Woonplaats: Almere-Buiten
|
zoek gewoon rod en show het aan het forum dan helpen ze je wel verder (doe ik ook soms) en ze hebben altijd wel goeie info
_________________ Een ongeluk zit in een klein hoekje, het geluk zit in de rest
Birel 2014 met Rotax Max Senior
|
|
Omhoog |
|
 |
niels aben
|
Geplaatst: wo jan 21, 2009 7:44 pm |
|
Geregistreerd: za mei 31, 2008 9:08 pm Berichten: 10 Woonplaats: montfort
|
|
Omhoog |
|
 |
marcsnak3y
|
Geplaatst: wo jan 21, 2009 9:01 pm |
|
Geregistreerd: zo jan 18, 2009 1:46 pm Berichten: 15
|
die eerste is gewoon lelijk 
|
|
Omhoog |
|
 |
marcsnak3y
|
Geplaatst: wo jan 21, 2009 9:03 pm |
|
Geregistreerd: zo jan 18, 2009 1:46 pm Berichten: 15
|
ey Niels wanneer kom je weer karten in echt ?? mag je de achterkant van me kart zien 
|
|
Omhoog |
|
 |
Hendrik1985
|
Geplaatst: wo jan 21, 2009 10:48 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
eerste niet doen! dan heb je de zelfde snelheid als een huurkart. 2e ziet er wel goed uit! hier zou ik voor gaan. 3e is ook al wat gedateerd.
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
 |
piking
|
Geplaatst: do jan 22, 2009 12:45 pm |
|
Geregistreerd: vr feb 29, 2008 3:49 pm Berichten: 333 Woonplaats: Emmeloord
|
Ja mee eens, als je 1 van deze 3 moet kiezen zou ik ook voor de 2de gaan.
_________________ Birel RY30, Rotax Max
|
|
Omhoog |
|
 |
Paul
|
Geplaatst: do jan 22, 2009 2:08 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 21, 2007 9:11 am Berichten: 985 Woonplaats: blerick
|
|
Omhoog |
|
 |
Philipper
|
Geplaatst: do jan 22, 2009 8:20 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Super mooie kart vind ik had deze eerst geen rode bakkenset ? grtzz
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
niels aben
|
Geplaatst: za jan 24, 2009 7:38 pm |
|
Geregistreerd: za mei 31, 2008 9:08 pm Berichten: 10 Woonplaats: montfort
|
voor sommige motoren heb je toch zo'n starter nodig.
maar ik heb begrepen dat sommigen die ook maken van een startmotor van een auto, wie heeft hier meer info over. bijv. een link waar staat wat je nog meer nodig heb en er allemaal aan moet gebeuren.
|
|
Omhoog |
|
 |