Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za jan 17, 2009 4:21 pm 

Zoals de topic titel al zegt ben ik van plan een andere icc motor te kopen, ik wil wat recenters gaan rijden en twijfel nu heel erg tussen een 2007 Maxter icc en een 2007 TM k9c Special...

Ik hoop eigenlijk dat er hier jongens op het forum mij van wat ervaringen kunnen voorzien van beide motoren....... Ervaringen over betrouwbaarheid, "makkelijkheid" van het rijden met beide motoren, heb gelezen dat de bak een zwak punt is bij Maxter, is dit echt zo'n groot probleem.. etc..

Ik hoop dat er hier een soort van discussie kan komen zodat ik daar een hoop ervaringen uit kan halen...

PS ik neig trouwens op het moment meer naar de Maxter toe..

Alvast bedankt

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za jan 17, 2009 4:28 pm 

Ik weet dat de TKM een ingebouwde start motor heeft en je deze dus niet moet ana lopen
Of de maxter dat ook heeft weet ik niet
groetjes

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za jan 17, 2009 5:05 pm 

Even goed lezen wat er staat voordat je gaat posten. Er wordt helemaal niet naar een TKM gevraagd, maar een TM das heel wat anders.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za jan 17, 2009 5:20 pm 

HOWHOW sorry david
was met rap zijn
Bedankt voor de tip :D

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za jan 17, 2009 6:16 pm 

Ik rijd nu al sinds de zomer van 2007 met een Maxter ICC (is overigens wel het 2005 model, men zegt dat het 2007 model een aantal aanpassingen heeft welke hem sneller zou maken en de problematiek met de versnellingsbak op zou moeten lossen), en heb er eigenlijk weinig problemen mee gehad.

Heb het afgelopen half jaar inderdaad met een haperende versnellingsbak gezeten, maar dat bleek een asje te zijn wat iets krom is geraakt.(waarschijnlijk ooit eens iets verkeerd gemonteerd geweest) Mijn ervaring is dat de maxter niet overdreven gevoelig is o.i.d. Ik heb weinig tot geen problemen met carburateurafstelling, en ik ben zelf zo af en toe nog wel eens iets té enthousiast met terugschakelen maar ook daar heb ik nog nooit ellende mee gehad.

Het enige wat je misschien als nadeel zou kunnen zien is dat je ze niet zo heel veel tegenkomt, waar je de tm motoren wel ontzettend veel tegenkomt.

Ik heb zelf geen ervaring met de tm, maar ben wel zeer te spreken over mijn maxter en ik kan je deze motor ook zeker aanraden als je zonder al teveel zorgen rond wil rijden.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za jan 17, 2009 7:53 pm 

Okay, das info waar ik wat mee kan...

De motoren die ik op het oog heb zijn beide 2007 motoren, zowel de TM als de Maxter, dus wie weet zal de maxter de bakproblemen niet kennen.

Ik heb ook ergens gelezen dat een standard Maxter onderin absoluut niet sterk zou zijn tov een K9c Special, hoe is jou ervaring als je naast een TM staat?? Ik ben namelijk niet echt vederlicht en denk dat ik veel gebruik zal maken van het middengebied van de motor....

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za jan 17, 2009 11:48 pm 

als je veel in het midden gebied wil hebben zou ik ook de seven l3 overwegen die heeft ook veel onderin zitten de k9b had veel vermogen bovenin maar dit hebben ze bij de k9c aangepast deze zou in het midden gebied ook beter moeten zijn

je kunt ook met tuning nog wel meer vermogen onderin krijgen

ps als je echt veel vermogen onderin wilt moet je een crosser kopen die zijn daar veel beter in door het gebruik van een powervalve en de variabele ontsteking

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jan 18, 2009 11:16 am 

Ik wil sowieso een icc motor, hebben, crosser heb ik geen hoge pet van op...
En ik wil eigenlijk kiezen tussen de twee eerder genoemde merken....... Maar in ieder geval hartelijk dank voor je info, ik ga toch ook even verdiepen in de Seven

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jan 18, 2009 11:51 am 

De maxter is onderin inderdaad niet sterk, onder de 9000 rpm doet hij vrijwel niets. Ik ben zelf ook 95 kg, het vereist wel enige oefening maar als je het eenmaal onder de knie hebt dan is het best wel te doen om hem boven de 9000 rpm te houden. Een TM k9 special (of het een b of c is kan ik nooit zien :oops: ) loopt bij mij in de regel iets weg, maar dit zal ook te maken hebben met dat ik altijd iets aan de rijke kant rijd.

Het enige probleem wat je wel hebt met de maxter is als je in gaat halen dat je nog wel eens onder de 9000 rpm zou kunnen komen, en dan ben je gewoon gezien omdat die dan niets meer doet. Maar je kunt je afvragen of je dit op de motor af moet schuiven of op de eigen rijcapaciteiten.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jan 18, 2009 4:52 pm 

Okay dus een Maxter is inderdaad meer een toerenmotor, misschien komt daar ook gedeeltelijk het bakprobleem vandaan...??

Als ik dan naar mijn eigen rijstijl kijk denk ik dat een TM misschien beter is voor me, echter net wat je zegt het is een kwestie van wennen om met een Maxter te rijden.
Ik rijd nu met een pavesi van 2001, welke je eigenlijk ook wel aardig op toeren moet houden wil je beschikking hebben over het volle vermogen

Ik hoop dat er nog iemand komt die eea kan vertellen over de TM......

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jan 18, 2009 6:15 pm 

Nou volgens mij beginnen alle ICC motoren pas vermogen te leveren bij 9000 rpm.
Alleen heeft de éne motor een bredere powerband dan de andere motor.
En verschillen gewoon de prestaties per motor merk.

Je zou eens kunnen kijken of je testbankgegevens van deze motoren kan vinden (vermogens curve).
En dan eens kijken wat je wilt.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jan 18, 2009 6:29 pm 

testbank resultaten zijn inderdaad slim om te vergelijken, die zijn misschien wel op de wbesites van de bepaalde merken te downloaden niet???

Bedankt voor je reactie..

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jan 18, 2009 7:06 pm 

Waar kun je nou trouwesn aan zien of het een K9c is of een K9c special :?:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jan 19, 2009 12:21 pm 

Ik denk dat hier precies staat wat je zoekt: http://www.kartingzone.com/docs/Maxter_vs_TM.pdf De nieuwe Maxter is makkelijker te rijden, als je je eens verschakelt enz. TM is sneller en moeilijker te rijden schrijft men.

Ik zou zeker voor een TM K9C gaan.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jan 19, 2009 5:10 pm 

ik zou bijna zeggen een duidelijker antwoord op deze vraag kon je niet krijgen (mits je engels goed is natuurlijk :wink: )
mooi artikel =D)

ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was!!

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende