Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo dec 17, 2008 3:03 pm 

Hey mensen. Ik ben nieuw hier en kwam toevallig op dit forum terecht via google :) . Misschien dat jullie mij verder kunnen helpen.
Sinds mijn 14e/15e ga ik een aantal keer per jaar naar indoor kartbanen om daar een paar rondjes te rijden, puur dus als hobby. Daarnaast samen met mijn broer aan het sparen om een circuit wagen over een paar maandjes te kopen voor amateur circuitdagen, zodat we daarmee komend voorjaar en zomer aan de slag kunnen. Inmiddels ook al deelgenomen aan een aantal driftdagen waar ik ook heel veel lol aan kan beleven.

Sinds een jaar ofzo ga ik om de ca. 2 maanden met een clubje autogekken karten in Maasmechelen op de donderdagavond. Het zogenaamde onbeperkt karten voor 25 euro. Is altijd heel gezellig en betaalbaar, maar de laatste tijd wordt het steeds drukker en komt het regelmatig voor dat je maar 2 x kan karten (ze plannen ook groepsarrangementen tijdens het onbeperkt karten... :? ). Langzamerhand ook wel een beetje uitgekeken op de karts en de baan daar, dus we zijn ook weleens toe aan iets nieuws.

Daarom zou ik hier willen vragen of jullie misschien iets weten waar je veel rijtijd hebt voor een mooie prijs, in de omgeving van Nederlands Limburg/Belgisch Limburg/of aangrenzende gebieden (ik woon zelf in zuid limburg NL overigens).
Voor 1 kartheat van 13 minuten en 15 euro ga ik niet naar een kartbaan, dat is het me niet waard. Daarnaast zijn de meeste kartarrangementen bijna net zo duur als een hele dag drift plezier op het RDW terrein.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 17, 2008 3:50 pm 

Hoi Spurlie, allereerst natuurlijk welkom op het forum.
Voor € 40,- kan je de hele dag rijden op Berghem of Veldhoven.
Een klein nadeel(tje)........je hebt een eigen kart nodig.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 17, 2008 4:08 pm 

Haha, tsja dat wordt op het moment heel erg lastig :lol:
Een eigen kart is misschien iets voor in de toekomst, om dat ook als hobby erbij te doen. Op het moment kan ik dat nog niet betalen, omdat we dolgraag een eigen circuit/drift wagen willen kopen.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 17, 2008 7:35 pm 

IKK, ARKC, MKS races zijn super om mee te doen! indoor wel te verstaan!

kijk maar eens op http://www.ARKC.nl

goede competitie, eerlijk, niet te duur, veel plezier en grootendeels in het zuiden van het land

m.v.g
Hendrik

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 17, 2008 8:48 pm 

Nou we willen niet echt aan een competitie meedoen. Is meer als een avondje uit van de club bedoeld.

Maar wel heel erg bedankt voor het meedenken, ook dit gaat voor mij even in de vriezer om later misschien te ontdooien :wink:

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 17, 2008 10:58 pm 

je hebt hier en daar voor rond de 250 Euro wel kart met 1 motor en wil je een prokart die heb je vanaf een 450 Euro..

Is dus goedkoper dan een paar heats karten En mischien met een paar vrienden iets te doen met zijn 3 een kart kopen

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 18, 2008 9:51 am 

Een prokart heb je vrijwel geen onderhoud aan (als je geen wedstrijden doet), dus die moet er altijd wel bij te doen zijn. Voor 40 euro kan je met z'n tweetjes de hele dag klooien op dat ding. Sturen en lijnen rijden leer je er zeker wel van, veel sneller dan dat je met die paar heats die je per jaar op een trackday kunt doen. Ik zou het dan ook niet als 2 losse dingen zien, maar meer als een aanvulling op je auto-plannen.

#4 Kings of Karting & TM cross voor de fun
www.c2n-telematchracing.nl

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 20, 2008 12:14 am 

Lijkt me ook zeker leuk om erbij te doen. Karten is een héle andere discipline dan het rijden/racen/driften met een normale wagen.
Maar kan je serieus tussen de 250 en 450 een fatsoenlijke kart kopen?? :shock:
Ik dacht altijd dat je daar toch op zijn minste 2000 euro voor kwijt was...

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 20, 2008 2:32 pm 

Het lijkt mij best moeilijk om een prokart voor 450 euro te vinden, en als je em vindt zal daar het beste natuurlijk al vanaf zijn.
Aan de andere kant zijn prokarts wel zo'n beetje de stevigste karts die er zijn op indoorkarts na.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 20, 2008 8:02 pm 

dan krijg je waarscheinlijk een 2e hands huur-prokart waar het beste al echt wel van af is.

je kan ook gewoon een 2e hands chassis kopen voor 200 euro/ 300 euro en bouw daar een 2e hands 200cc honda motortje op voor 200 euro! of een replica honda motortje die nieuw geen scheet kosten. een setje 2e hands endurance kart bandjes en je bent klaar voor 500/600 euro voor op de binnenbanen. misschien nog wel minder!

en je leert daarbij gelijk hoe alles geinstaleerd zit. ik zou het op deze manier doen! heb ik ook gedaan met mijn world formula kart destijds.

m.v.g.
Hendrik

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 23, 2008 7:33 am 

450 is inderdaad niet realistisch, maar voor 800/1000 moet er echt wel iets te vinden zijn. Je zult er geen wedstrijden mee winnen, maar daar gaat het jullie ook niet om.

#4 Kings of Karting & TM cross voor de fun
www.c2n-telematchracing.nl

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di jan 20, 2009 11:18 pm 

Hey Spurlie,

Maasmechelen was vroeger ook mijn "home-circuit", we reden daar ook veel uurs-racen alleen zijn die er niet meer en is de baan een stuk trager geworden ( of dit komt omdat ik nu ook 2 eigen rotax maxjes heb :) )
Het goede nieuws is dat we een goede vervanger hebben gevonden in de vorm van www.bilzerkarting.com . Het is er nog een stukje goedkoper en de baan is uitdagender. Ook al hebben ze net het snelste stuk uit de baan gehaalt. Er zijn ook iedere maand een aantal "uurs-wedstrijden" die best betaalbaar zijn. Dit is ook hetgeen wij ondernemen om de donkere wintermaanden door te komen.
Daarnaast heb je in eupen (http://www.eupenerkarting.be) nog een erg mooie baan liggen, maar is al een stuk verder. En uiteraard in Kerpen bij Schumacher karting.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di jan 20, 2009 11:40 pm 

Heey Spurlie,

Ik sluit me bij HugoBoss aan. Wij rijden als team ook al 6 jaar indoor. Menig uurs-racen erop zitten laat staan de km's. Wij hebben sinds oktober een stap naar buiten gemaakt met onze eigen kart. Dit neemt niet weg dat we indoor niet meer actief zijn, dit doen we nog steeds. We rijden bijvoorbeeld de 31ste in Driebergen Circuit De Woerd en 8 februari in Bilzen een 4-uursrace.

Gegroet,

DH-Racing

MS-Kart 125cc ICC SGM blok #299
----------------------------
http://www.dh-racing.tk

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jan 23, 2009 10:25 pm 

wat ook een leuk idee is is de nacht van kessel dat is autocross en daar huren wij voor 2 dagen altijd een crosskart
dit word op een zandoval verreden van 450m,naarmate de dag vorderd worden er door het springen van de auto's gaten veroorzaakt en kom je af en toe met je crosskart van de grond af.
Crosskart is voorzien van een 600cc wegracerblok echt de moeite waard om te doen.
Wij zijn dit jaar ook weer van de partij.
meestal is dat ergens in juli of augustus
=D) =D) =D) =D) 8) 8) 8) 8) 8)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za jan 24, 2009 9:51 am 

Wat kost dat ongeveer? Om zo'n crosskart te huren en een race te rijden.
Lijkt me best leuk om een keer te doen als het een beetje te betalen is.

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende