Auteur |
Bericht |
Energy 390
|
Geplaatst: vr okt 31, 2008 11:00 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
Suterracing heeft de vampire ontwikkelt, hiernaast heeft suter vele projecten. Ze hebben het project stop gezet omdat het gewoon niet meer haalbaar is. Ze zijn dus niet falliet zoals velen zeggen.
groeten Roeland
|
|
Omhoog |
|
 |
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: vr okt 31, 2008 11:05 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Suter heeft toen toch ook die ilmor motogp motor ontwikkeld?
Failliet zullen ze niet zijn want volgens mij is het best een groot bedrijf...
Wat betreft de 2T - 4T discussie: een 4T kan best snel zijn, hij zal alleen (bijna) altijd de dubbele cilinderinhoud nodig hebben tov een 2T. Hier staat dna wel tegenover dat een 4T een vermogensafgifte heeft die een heel stuk makkelijker te handelen is dan die van een 2T. Dit is tenminste mijn ervaring met een icc en een vampire...
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
 |
RJ
|
Geplaatst: za nov 01, 2008 12:33 pm |
|
Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm Berichten: 910 Woonplaats: Deventer
|
Suter is niet failliet, het Vampire project is slechts een van hun ontwikkelingen. Deze is niet renderend dus wordt nu omdat er ook in de toekomst geen grote marktgroei verwacht wordt, omdat het CIK nu nog steeds niet de 4takt ondersteunt, gestopt.
Rondetijden vergelijken is leuk, maar niet echt relevant. De ICC NAB rijden een weekend met 150+ karts, op ons evenement de helft waarvan wij ook nog eens de enige zijn die met iets zachtere banden rijden, waar de NAB allemaal op een zacht compount staat.
De baan is dus tijdens een NAB ICC NK veel sneller. Plus dat de Bridgestone banden van de ICC sneller zijn dan de VEGA NORDAM waar wij op rijden. Dit heb ik zelf meermaals getest en ondervonden, oa in Monaco.
Het stukje is geschreven aan de hand van test begin 2007 op Velthoven tijdens NAB weekend. We reden met een R (40+pk door oa grotere caburateur) en de zelfde Bridgestone banden. Weet de tijden niet meer maar we reden zelfde als de eerste 10 van de ICC-B. Zondags was de baan nog sneller en gingen ze nog harder, en waren we als toeschouwer aanwezig. (momenteel gaan we net zo hard met een VT250 vampire als met de R toen, door betere caburateurafstelling en kartkennis)
Met betrekking tot Suter, de motor is dusdanig dominant dat er voorlopig nog genoeg vraag voor is. Onderdelen zijn er nog in ruime voorraad dus levering zal geen probleem zijn, en het zou me niets verbazen als een extern bedrijf een doorstart maakt met de motor.
|
|
Omhoog |
|
 |
BeNeDu-Racing
|
Geplaatst: za nov 01, 2008 10:18 pm |
|
Geregistreerd: di maart 20, 2007 4:17 pm Berichten: 367 Woonplaats: Emlichheim
|
Failliet was idd het verkeerde woord, net als Biland daar staat het bedrijf Hoeckle achter, maar het bedrijf Hoeckle is ook niet failliet alleen de tak Biland! zo is het ook bij Vampire.
groetjes Team Biland
_________________ Met vriendelijke groet, BeNeDu-Racing Stephan Osinga 0031-619822458 0049-59439853003 www.beneduracing.comCheck us on Facebook, Twitter or Instagram and like us!
|
|
Omhoog |
|
 |
powerspayk
|
Geplaatst: zo nov 02, 2008 6:55 pm |
|
Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm Berichten: 1008
|
Vapire komt van de Firma www.suterracing.com en de ontwikkelingskosten werden niet gedekt met de verkoop van deze Motor en daarom wordt de Motor niet meer gebouwd!
|
|
Omhoog |
|
 |
RJ
|
Geplaatst: zo nov 02, 2008 9:02 pm |
|
Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm Berichten: 910 Woonplaats: Deventer
|
Juist, powerspayk heeft het correct. Suterracing heeft geen Vampire tak ofzoiets wat failliet is.
Als ze willen kunnen ze zo de motoren door produceren. Echter levert het niet genoeg geld op de gemaakte kosten er uit te halen. Een niet rendabel product is wat anders dan een faillissement.
|
|
Omhoog |
|
 |