Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr okt 17, 2008 2:32 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 17, 2008 2:24 pm
Berichten: 26
Woonplaats: herne belgie
Hallo,

Ik ben 17jaar en zou graag een krachtige kart willen om me in het weekend mee uit te leven. ( heb al een 350cc 4takt quad en sprint scooter )

Men vader heeft redelijk wat industrie gebied dat geschikt is voor met karts op te rijden.

Ik heb op internet een 125cc 2takt schakel kart gevonden.
6vitessen, motor komt uit een tm 125cc crossmoto.
Dus krachtig lijkt het mij in elk geval al!
Nu is de vraag of dit een goede kart is ? Want ik weet niet wat voor chassis het is ? De vraagrpijs is 1250 euro, dit lijkt me niet overdreven.

http://www.2dehands.be/kart-125cc-versn ... 5cc%20kart

alvast bedankt! :P


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 17, 2008 3:02 pm 

Geregistreerd: wo aug 20, 2008 6:38 pm
Berichten: 321
Woonplaats: genk
vraag eens hoeveel uren de motor heeft gedraaid etc. conditie van chassis en remmen.. maar op industrie terrein rijden is niet echt goed voor een kart..


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 17, 2008 3:22 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 17, 2008 2:24 pm
Berichten: 26
Woonplaats: herne belgie
Hey,

eigelijk is het een hele grote parking zeg maar :wink:
Maar zolang er niet teveel stenen enzo liggen, kan dit toch geen kwaad voor de kart ?

dit mailde hij mij terug:
De tandwielen vooraan 18t en achteraan 26t .
Hij gaat 142km/u !!! 8)

De onderdelen voor de motor kan je verkrijgen hier bij een Tm dealer in Voorde ( Ninove ) .
Alle stukken zijn steeds te verkrijgen . De motor is 1 maal binnen geweest voor revisie .
Maar zoals ik ermee gereden heb , zeker niet versleten . Uiteraard is een 2-takt steeds wat onderhoudsintensiever . De remmen zijn ook vernieuwd en nog ok . Maar ik kon alles verkrijgen in een kart shop in Waregem .
Het starten gebeurd , chock op . Naast de kart lopen oftewel iemand je duwen . Dan naar 2 de versnelling trekken en op die manier start je hem . Uiteraard met je koppeling in te trekken , kun je terug van in 1ste vertrekken .

Ik wou toch nog zeggen , voor die prijs is die kart echt wel een koopje . Je moet rekenen , er zijn nog diverse wisselstukken bij , vervoerskarretje + overtrek Sparco . Toch als je weet dat zo'n kart toch al gauw rond de 6500 euro of meer draait . Ook heb ik zelf al om de kart naar mijn gedacht te zetten , vele dingen verandert , zoals stuur , alvano , rempompen , 4 velgen , bumpers , stickers , Tilletstoel , ...

Zo, dit zijn alle antwoorden van de verkoper.

alvast bedankt voor jullie tijd


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 17, 2008 3:30 pm 

Geregistreerd: wo aug 20, 2008 6:38 pm
Berichten: 321
Woonplaats: genk
ik heb 16 /26 en heb uitgetelt dat ik ook 142 ging .. maarja dit doet er niet toe,
ik zou zeggen ga eens kijken naar de kart en dan kunt ge nog kijken of ge die wilt of niet..


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 17, 2008 3:44 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 17, 2008 2:24 pm
Berichten: 26
Woonplaats: herne belgie
ok, bedankt
Maar het "probleem" is, ik ken wel redelijk wat van motors en mechanica enz, ( vooral crossmoto's en quads dan )
Maar ik weet totaal niks van kart chassis, iedereen heeft een naam voor zijn chassis, maar ik zou niet weten van welk merk dit chassis is en of het goed materiaal is ...
En is het zijn geld waard ? want ik weet totaal de prijzen niet van karts :roll:

heb hier nog 2 foto's, mss kunnen die je helpen.

Afbeelding


Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 17, 2008 3:48 pm 

Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm
Berichten: 3158
Woonplaats: Hasselt
Uitlaat en remschijven zijn verroest ( dit kan op zich niet veel kwaad)
Ik zou voor een andere kijken ik vnd hem PERSOONLIJk niet zo mooi. maar je koopt hem hé :D
Ik zou op marktplaats kijken daar staan ook heel veel karts op en mooie schakels voor minder geld en mooier staaat
http://link.marktplaats.nl/201062055 Mooie kart maar is wel icc die hebben iets vroeger een revicie nodig !?

GRTZZ
Philipper

_________________
Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 17, 2008 3:59 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 17, 2008 2:24 pm
Berichten: 26
Woonplaats: herne belgie
Ja, uitlat ga ik gewoon zelf schuren en spuiten in het chroom :P ( ik heb hier toch het gepast materiaal liggen )
En remschijven die eens goed opschuren, dan zijn die ook bling-bling.

Ik ben van belgie dus liever koop ik men kart niet in NL.
Hij is mss niet de mooiste kart idd, maar het gaat erom dat ik mij amuseer en niet elke 5min in panne sta :lol: , dus uiterlijk speelt niet echt zo'n grote rol. Het moet kwaliteit zijn.

thanks :wink:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 17, 2008 4:21 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 29, 2008 5:46 pm
Berichten: 41
Woonplaats: zutendaal
hij zegt wel tot hoe hij er mee rijd hij niet snel verslijt.
maar na een deel uur(tm cross +-15uur?kan zijn dat ik mis zit)moet die toch een revisie hebben hoor.vraag ins hoeveel uur die al gereden heeft na de revisie.

en waarom liever niet in nl?is geen verschil tussen de karts hoor.mijn kart komt ook van nl.
en idd ge vind mooiere kwaliteits karts die goedkoper zijn.

_________________
TonyKart 100cc Rotax


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 17, 2008 4:37 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 17, 2008 2:24 pm
Berichten: 26
Woonplaats: herne belgie
Motor heeft na revisie zo'n 2-3uur gelopen.
Wtf :s , 7-8 uur rijden en dan al een revisie :!:
Jonge, dan sleutel je meer aan je kart dan dat je ermee rijd!!!
Dat is gw totaal zinloos en weggesmeten geld, je kan makkelijk met een 125cc 2takt blok 40uur rijden. Als een honda cr 125cc crossmoto dat kan, waarom zou een kart het dan niet kunnen ? Het is allebei een 125cc motorblok uit een full cross moto ...
+ ik rij recreatief hé, geen competitie.

Ik koop men kart in belgie omdat nederland gw te ver is.. heb geen zin om 2keer 400km te rijden voor een kart , als ik er een in belgie kan vinden. En ik vind geen betere 125cc schakelkart hoor voor minder dan 1200 euro ...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 17, 2008 4:40 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 29, 2008 5:46 pm
Berichten: 41
Woonplaats: zutendaal
pak ongeveer 15uur met een tm cross.
40uur met een 2takt blok op cross?is niet zo gezond.
cros zelf ook samen met een vriend van mij,die heeft een tm 125 en die piston moet om de 15uur vervangen worden!enja recreatief.
als ge 40uur wilt rijden moet ge een rotax max halen.
zoek op het forum maar ins op om de hoeveel tijd ge moet reviseren
enne die honda is dat geen 4t?want van mijn weten maken die geen 2t meer.
daarom is de opvolger van de 80cc 2t een 150cc 4t.

_________________
TonyKart 100cc Rotax


Laatst bijgewerkt door marvin op vr okt 17, 2008 4:57 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 17, 2008 4:41 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 13, 2008 12:48 pm
Berichten: 412
Woonplaats: Weert
Je vraagt om advies maar zo te horen heb je je keuze eigenlijk
al gemaakt of niet?

Groeten
Mark

_________________
Groeten Mark
Lenzo Kart met een Seven ICC 2001 L2

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 17, 2008 4:58 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 17, 2008 2:24 pm
Berichten: 26
Woonplaats: herne belgie
ok, 15uur lijkt al redelijker. Het is omdat ik ook cross en ik hoor altijd verhalen van op minder dan 10u zuiger enz vervangen, maar vind dit persoonlijk wat overdreven... Maar ik wil ook geen risico lopen op vastlopers, dus zal hem wel regelmatig controleren en indien nodig vervangen.

Mijn keuze is nog niet echt gemaakt, maar ik wil wel een 125cc 2takt schakelblok , dat staat vast.
En de meeste kosten rond de 2000 - 3000 euro, dus vind ik deze toch een grote kanshebber. Het uiterlijk is idd niet zo mooi maar dat kan ik zelf veranderen voor weinig geld. Heb een spuitkabine enz ...

kunnen jullie eigl zien wat voor frame, chassis het is ? En of het kwaliteit is ?

bedankt :wink:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 17, 2008 5:06 pm 

Geregistreerd: wo aug 20, 2008 6:38 pm
Berichten: 321
Woonplaats: genk
je vind genoeg karts voor minder dan 2000€ makkelijk zelfs.. en in betere staat als deze ! maarja je kiest zelf wat je wilt hé ;)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 17, 2008 5:07 pm 

Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm
Berichten: 3158
Woonplaats: Hasselt
Crosser, Ik denk het gewoon het makkelijste is om gewoon te vragen wat voor chassis het is :D

_________________
Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 17, 2008 5:55 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm
Berichten: 1749
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
hey,

ut zal vast aan mij liggen, ik zie de topic naam als wel kopen / niet kopen. Ik zie reacties staan dat je hem beter niet kan kopen.
Maar je bent er zelf van overtuigd om hem te gaan kopen.
Dus vanwaar de vraag dan ?
Zoals ze al zeiden voor dat geld staat er zoveel mooiers en NOG sneller te koop.
En 142 km/h ? kan je ook andere vertanding op gooien gaat die nog harder dus dat maakt niet uit.

Toch is volgens mij het asfalt samenstelling van een parkeerplaats en een kartbaan geheel anders. Het asfalt van een kartbaan heeft een dichtere dichtheid dan die van een parkeer plaats ( weet niet zeker )

Ik begrijp dat je niet iets in nl wil koppen maar in BE zijn er ook genoeg mooiere karts. Even zoeken.

Het uiterlijk en de rest vind ik er niet echt verzorgd uitzien. Maar das mijn mening. :wink:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David