Auteur |
Bericht |
Lex
|
Geplaatst: ma sep 01, 2008 4:49 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Nou Vincenzo, je moet niks, maar met een zeer beperkt budget is de outdoorcompetitie zo goed als niet haalbaar.
De adviezen zijn goed bedoeld, en uitsluitend ter voorkoming van teleurstellingen.
De kartsport is een te mooie sport om met een slecht gevoel te moeten stoppen, omdat je technisch of financieel niet met de rest van jouw klasse meekan.
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
vincenzo
|
Geplaatst: ma sep 01, 2008 5:59 pm |
|
Geregistreerd: di apr 08, 2008 5:21 pm Berichten: 869 Woonplaats: Almere-Buiten
|
kan ik wel een huurkart race doen en dan verder in de sport komen?
_________________ Een ongeluk zit in een klein hoekje, het geluk zit in de rest
Birel 2014 met Rotax Max Senior
|
|
Omhoog |
|
|
Bo
|
Geplaatst: ma sep 01, 2008 6:05 pm |
|
Geregistreerd: zo feb 04, 2007 9:41 pm Berichten: 260 Woonplaats: Vught
|
Om verder te komen moet je toch echt een eigenkart hebben tenminste als je outdoor wil rijden.
_________________ LenzoKart
|
|
Omhoog |
|
|
vincenzo
|
Geplaatst: ma sep 01, 2008 6:08 pm |
|
Geregistreerd: di apr 08, 2008 5:21 pm Berichten: 869 Woonplaats: Almere-Buiten
|
dus met een huurkart race kan ik niet verder stromen
_________________ Een ongeluk zit in een klein hoekje, het geluk zit in de rest
Birel 2014 met Rotax Max Senior
|
|
Omhoog |
|
|
Bo
|
Geplaatst: ma sep 01, 2008 6:51 pm |
|
|
Als je niet het geld hebt helaas niet.
|
|
Omhoog |
|
|
DH-karting
|
Geplaatst: ma sep 01, 2008 7:31 pm |
|
Geregistreerd: do aug 23, 2007 9:44 pm Berichten: 752 Woonplaats: Rijswijk
|
waarom niet gewoon vrij rijden outdoor ?
dat is toch veel goedkoper ?
je koopt een kart voor niet teveel, 100cctje o.i.d en je rijd gewoon 1 a 2 keer in de maand ( of hoevaak je ook wilt gaan.)
dan betaal je 1 keer revisie kosten in het jaar, enkele tientallen liter benzine en wat baanhuur. en 1 a 2 setje bandjes.
( nog even er van uitgaande dat je geen schade rijd)
En het is minstens zo leuk.
is dat niet een idee ?
|
|
Omhoog |
|
|
Deksel
|
Geplaatst: ma sep 01, 2008 9:00 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm Berichten: 1223 Woonplaats: Terborg
|
Het blijft duur, hoe je het ook wend of keert. Geloof me, ik heb voor een klein bedrag een kart gekocht, maar ben ondertussen al bijna het dubbele van de aanschaf kwijt om er uberhaupt mee te kunnen karten. En dan heb ik pas 3 keer gereden!
_________________ ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.
|
|
Omhoog |
|
|
rudi
|
Geplaatst: ma sep 01, 2008 10:23 pm |
|
Geregistreerd: vr jul 20, 2007 10:37 am Berichten: 636 Woonplaats: helmond
|
ik ben het helaas in grote lijnen met deksel eens, het is en blijft een hele dure, maar ook extreem mooie sport. in mijn ogen kun je het beste eens op een buitenbaan gaan kijken en daar eens rondvragen, dan kun je met eigen ogen eens sfeer proeven, en eens rondvragen wat een en ander kost, dan zul je zien dat karten en zeker in competitieverband veel geld kost. natuurlijk kun je een kart kopen voor een x bedrag, maar daar ben je er niet mee, een kart blijft veel geld kosten. ik kan voor jou niet bepalen wat voor budget je hebt, als je echter genoeg geld hebt om te gaan karten kan ik dat aleen maar aanbevelen.en bedenk ook dat je niet per se hoeft te beginnen als wedstrijdrijder, de hobbyrijders hebben ook vreselijk veel plezier op de baan. en je doet er veel ervaring mee op, als je dan heel goed rijd val je automatisch op en wie weet komen de sponsors of de raceteams dan wel eerder op je af. in ieder geval heel veel succes, en laat je door alle verhalen niet van de wijs brengen.
mvg rudi
|
|
Omhoog |
|
|
tony kart racer
|
Geplaatst: ma sep 01, 2008 10:46 pm |
|
|
ik deel de mening van deksel en rudi niet.
als je reeel bent kun je de kartsport voor je zelf
zo duur maken als je zelf wilt.
en goedkoop hoeft geen duurkoop te zijn!!!!
mits je goed kijkt wat je koopt!!
als je zelf redelijk goed kunt sleutelen
kun je zelf al een hoop geld besparen.
ook ik heb al eens voor die zelfde keuze gestaan.
en met behulp van een goede vriend een kart gekocht bij een kartshop.
en die kart rijd ik nu nog steeds.
heb hem al iets meer dan 9 jaar in mijn bezit.
en natuurlijk gaat er zo nu en dan iets stuk.
maar dat kan ik zelf maken.
en weet ik iets niet of twijfel ik stel ik hier een vraag.
maar ik rijd wel geen wedstrijden.
heb het wel eens gedaan maar rijd niet als veld vulling
of vaak achter aan.
dus het hoeft allemaal niet duur te zijn.
maar wedstrijd rijden kost nu eenmaal geld en dat is een ding wat als een paal boven waterstaat.
|
|
David
|
Geplaatst: ma sep 01, 2008 11:33 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Met alle respect Tonykartracer, maar ik denk dat je niet uit kunt gaan van jouw situatie. Zeg eens eerlijk, hoeveel rondjes heb jij de afgelopen 2 jaar op jouw kart gereden?
Als je in de 7 jaar daarvoor net zoveel met het ding gereden hebt, dan heeft ie inderdaad niet veel geld gekost, en valt het met een bijbaantje allemaal wel te bekostigen.
Ik vermoed dat de meeste mensen hier, waaronder Vincenzo liever iets aktiever de kartsport zouden willen beoefenen, en dan wordt het automatisch een stuk duurder.
Ik rijd ook geen wedstrijden, over een heel jaar gezien nieteens 1 keer per maand recreatief, en ik vind het al een dure hobby, ook al doe ik veel zelf, en heb ik niet het nieuwste spul.
Rudi had het toch al best goed samengevat vind ik. Het enige dat er misschien nog aan toegevoegd kan worden is het indoorverhaal dat al eerder geopperd is in het topic. Je zal er wellicht niet de F1 mee halen, maar er bestaan indoor toch best wel relatief betaalbare, leuke kampioenschappen.
|
|
Omhoog |
|
|
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: di sep 02, 2008 1:04 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Als je persé een eigenkart wilt en outdoor wil rijden dan zitten wedstrijden er niet in voor je denk ik...
Als je voor weinig geld leuk wilt karten zit je toch al snel aan een honda'tje... Als je dit combineert met prokart banden (die dingen gaan zo'n beetje eeuwig mee...) dan zal het best te doen zijn met een bijbaan denk ik. Je zult echter alleen wel een groter bedrag voor de aankoop moeten hebben dan die 300 euro, en met prokartbanden ben je uiteraard niet de snelste honda op de baan...
Dus het is maar net wat je eraan uit te geven hebt en wat je wilt, als je hard wilt gaan dan is dat gewoon een stuk duurder dan dat je minder hard gaat...
Het verhaal van Rudi klopt wel naar mijn idee...
Wat indoorcompetities betrefd: daar zullen best leuke competities zijn, echter dit moet ook betaald worden en ik denk dat als je recreatief (dus GEEN competitie) met een eigen kart gaat rijden je voor hetzelfde geld veel meer rijtijd hebt... Dus wederom is het maar net wat je wilt.
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
|
Gerwin
|
Geplaatst: di sep 02, 2008 2:48 pm |
|
Geregistreerd: wo aug 29, 2007 11:06 am Berichten: 382 Woonplaats: Barneveld
|
Ik ben het met DH-karting eens. Als je een 100cc 2 takt kart koopt. Deze zijn helemaal niet zo heel duur in aanschaf als je niet het nieuwste van het nieuwste wilt.
Een 100cc kart is wel aardig duur in onderhoud. maar tegenwoordig koop je een bijna nieuw blokje voor 300 a 400 euro. Ik denk dat als je met lekker en goed weer gaat karten in een heel jaar. Het nog best meevalt wat je aan onderhoud betaalt. Ik doe het zelf ook. En ik vind het allemaal nog wel meevallen. Tuurlijk betaal je voor een setje banden al snel 150 euro. Maar als je een beginnende karter bent doe je toch wel een paar keer met een setje banden
Overigens is het wel handig als je iemand hebt die je kent die er wat van af weet. En misschien wel een kleine revisie aan je motor kan doen.
|
|
Omhoog |
|
|
DH-karting
|
Geplaatst: di sep 02, 2008 3:04 pm |
|
|
kijk, is er toch nog iemand het met mij eens
inderdaad een 100cc hoeft niet veel te kosten en dan ben je voor onder de 1000 euro al klaar.
en ja dat is alsnog veel voor een 13/14 jarige maar veel goedkoper ga je niet klaar kunnen zijn.
en banden kunnen ook nog wel meevallen als je ze niet nieuw koopt.
zo verkoop antwerpen karting setjes banden voor 20 euro per set, en die zijn dan wel gebruikt maar ook niet vaker dan een paar keer. en ze hebben heel veel soorten ( van vega's tot bridgestone )
( regenbanden kosten daar trouwens 5 euro per stuk en een set 40 euro... dus dan moet je even 4 losse kopen. is dat nou belgisch?? ( met alle respect voor de belgen hier))
|
|
Omhoog |
|
|
Bo
|
Geplaatst: di sep 02, 2008 4:00 pm |
|
|
set banden 2 de hands kopen... emh lol?
|
|
Omhoog |
|
|
DH-karting
|
Geplaatst: di sep 02, 2008 4:27 pm |
|
|
jaa voor een wedstrijd rijder lol
maar voor iemand die 1 keer in de maand rijd lang zo gek nog niet denk ik. en zoveel verschilt het niet per ronde tijd ( max een seconde ofzo ?)
en ik ben ook van mening dat een nieuwe set banden altijd beter is. maar er zijn vast genoeg hobby rijders die dat niet altijd willen/kunnen betalen.
en waar zal je langer mee doen, een nieuwe set banden of 6 a 7 sets gebruikte banden die ook maar 10 a 20 minuten zijn gebruikt ?
|
|
Omhoog |
|
|