Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo mei 04, 2008 12:37 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 10, 2008 4:20 pm
Berichten: 32
Woonplaats: Zwanenburg
Het is nu voor mij voor het eerst dat ik aan een kart sleutel.
Ik weet wel hoe vast ik een m5, m6 bout kan zetten maar wilde voor bepaalde speciale dingen het moment weten waarop ze vast moeten.

Bijv, hoe vast moeten de wielmoeren, heb een crg roadrebel met magnesium velgen.

En hoe vast moet de grote moer die voor de fusee bijelkaar houdt, als ik die te vast draai sloop ik de lagers volgens mij?.

Vind het trouwens raar dat crg geen overzicht mee geeft met alle momenten voor de kart.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 04, 2008 1:14 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
De wielmoeren kan je gewoon goed vast draaien, naar mijn weten is hier geen moment voor...

De grote moer op de fusee is als het goed is een nylock moer(moer met zo'n blauw ringetje erin), deze kun je gewoon zo aandraaien dat je lagers soepel lopen maar je wiel absoluut niet heen en weer kan bewegen....

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 04, 2008 3:06 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Op bouten en moeren in de motor na, gebruikt bijna niemand momentwaarders om aan te draaien.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 04, 2008 4:20 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 05, 2007 3:07 pm
Berichten: 447
Woonplaats: Nijmegen
Voor wielen niet te vast draaien, als ze te zwaar lopen gaat het niet goed.
Weet ik helaas uit eigen ervaring. :(
Dus gewoon zo vast draaien dat ze geen speling hebben maar wel soepel kunnen draaien.

_________________
Frame: Tony kart
Motor: TM Cross


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 04, 2008 4:33 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 21, 2005 6:03 pm
Berichten: 316
Ik hanteer meestal tot en met M8 bouten handvast. M10 doe ik 60 Nm en M12 70. Maar het is neit zo zeer belangrijk op een kart in het algemeen. Belangrijker is dat je in het blok alles keurig op moment zet en af en toe wat loctite gebruikt als het los blijft trillen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 04, 2008 9:06 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm
Berichten: 1749
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
heuj,,

het vastdraaien wat wij vaak doen.
Eerst het wiel helemaal vast draaien ( zodat hij niet meer beweegd )
Dan steeds stukje los draaien tot hij vrij kan draaien.
Indien niet voorgeremd

De achterwielen gewoon STRAK vast zetten ( vast is vast )

Motorblok ( ik heb 390 ) is bij ons wel van belang hoeveel N'ens.
Dat is gewoon even navragen bij de dealer.

verder is het gewoon allemaal handvast.
maar pas op! niet altijd te strak.

Groetjes


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 05, 2008 9:14 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Ruurlo
voor het vast zetten van de M14 borgmoeren van de fusees: De afstand ringen (om de spoor breedte te verstellen) moet je iets kunnen draaien met twee vingers, zo niet dan zitten ze echt te strak. Gewoon iedere keer dat je de baan op gaat checken.

groet Roeland


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 05, 2008 9:34 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 10, 2008 4:20 pm
Berichten: 32
Woonplaats: Zwanenburg
ok bedankt voor alle antwoorden.
Bij me werk ben ik gewend om echt elk boutje op moment te zetten.
Maar de belangrijke en speciale dingen weet ik nu van hoe vast die moeten zodat niets stuk gaat.

_________________
Crg Roadrebel Roadracing 07
Rotax Max 07
Alpinestars Gear


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za aug 16, 2008 8:22 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 9:39 am
Berichten: 701
Woonplaats: lutten
hoe vast moet de moer van de koppeling van de rotax max?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za aug 16, 2008 8:34 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
De allereerste moer bedoel je neem ik aan, 60Nm volgens Rotax, gewoon goed vast volgens mij :P


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 17, 2008 7:54 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 9:39 am
Berichten: 701
Woonplaats: lutten
de moer waar de koppeling + starterkrans mee vast zit (NIET de koppelingtrommel)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 17, 2008 8:02 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Okee, de andere moer dus, die is 100 Nm.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 17, 2008 8:38 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 9:39 am
Berichten: 701
Woonplaats: lutten
oke bedankt


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David