Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: afstelling
BerichtGeplaatst: wo jun 04, 2008 9:04 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 26, 2008 7:20 pm
Berichten: 25
Woonplaats: vianen
hallo mensen ik ben vandaag voor het eerst weze rijden op berghum en het ging super. maarre af en toe leek het wel of mijn kart verzoop bv: als ik een bocht in ging ga je even van het gas af,en dan weer op het gas maar soms reageerde die niet of pruttelend net of ie vet was geslagen. de bougie was koffiebruin dus,,,,, kan iemand mij misschien wat informatie geven.oh ja als hoofdsproeier 162/62 (laatste weet ik niet zeker)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 04, 2008 9:11 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 26, 2008 7:20 pm
Berichten: 25
Woonplaats: vianen
oh ja een mach 1 kart 125cc tm crossblok


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 04, 2008 9:49 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Als je bougie koffiebruin is staat hij te rijk, dus zul je moeten zakken in Sproeier...


Maar andere hebben meer ervaring met een crossblok, dus die zullen het ook wel weten.

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 04, 2008 9:59 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 13, 2007 10:59 pm
Berichten: 481
Woonplaats: geesbrug
je luchtschroef denk ik ;) dat ie te weinig lucht krijgt.

_________________
---Rotax Max Senior 125cc Mach-1 2003---

Rijd nooit harder dan je bescherm engel vliegen kan ;)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 04, 2008 10:02 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Citaat:
Als je bougie koffiebruin is staat hij te rijk, dus zul je moeten zakken in Sproeier...

Koffiebruin is juist de bedoeling, zwart is te rijk, grijs-wit is te arm.

@Sico: Je zat nog wel in het juiste toerentalgebied toen ie begon met pruttelen?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 04, 2008 10:06 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
oh ok... zie je nou wel dat ik niet zoveel verstand van bougies heb....

thx david.

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 04, 2008 11:03 pm 

Geregistreerd: di aug 07, 2007 12:00 pm
Berichten: 153
Woonplaats: Helden
Waarschijnlijk staat die onderin te rijk. Kan de luchtstelschroef zijn maar ook de onderuitsproeier of de naald. Hij krijgt dan teveel benzine als je weinig tot geen gas geeft, ga je vervolgens vol gas geven moet de motor eerst het overtollig benzine wegwerken...pruttelen of even wegvallen (bougie vonkt dan niet meer) is het typische resultaat. Ik vind 162 als hoofdsproeier trouwens wel erg krap (arm dus) voor een cross blok. Wat is je volledige bezetting van de carberateur (type naald, stand clip op de naald, naaldbuis, onderuitsproeiers)? Welke bougie gebruik je? Bruine kleur van de bougie is op zich wel ok, maar het geeft geen garantie...het is maar net wat er van te voren gebeurt is voordat de motor uit gezet is (vol gas, rustig de pits in rijden etc). Een koffie bruine bougie is sowieso niet heilig, de bougie kan veel verschillende informatie geven...meer dan alleen of die arm of rijk staat.

Kijk trouwens wel uit met aanpassingen bij gas (bijna) dicht (gasstelschroef of onderuitsproeiers dus), te arm zetten merk je niet aan de bougie maar is wel een goede methode voor een vastloper na een lange periode vol gas


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 05, 2008 7:37 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 26, 2008 7:20 pm
Berichten: 25
Woonplaats: vianen
ok maar kan iemand mij dan de juiste maat sproeiers geven waar ik mee kan beginnen op een veilige manier zonder dat ie vastloopt. gr


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 05, 2008 8:10 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
wat je ook veel ziet is dat de drains verstop of dicht zijn zodat hij een eventueel teveel aan benzine niet kwijt kan waardoor hij verzuipt


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 05, 2008 8:11 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm
Berichten: 3566
Woonplaats: klaaswaal
Sico je hebt een pbtje

_________________
Afbeelding
===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN===
MS KART '11-----VM ICC '11


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 05, 2008 9:25 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm
Berichten: 1624
Woonplaats: cuijk
ik denk dat jij geen y stukjes tussen je brandstofslang hebt zitten,waardoor je te snel benzine in de retour gooit.
als je dan uit de bocht komt heb je even geen brandstof in je vlotterkamer. dit is een bekend probleen met schakelkarts.
om te testen of dit het probleem is kun je de retourslang dubbel vouwen tot hij bijna dicht zit en dan gaan rijden als het dan over is ligt het aan het ontbreken van de y stukjes.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 05, 2008 9:49 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 13, 2007 10:59 pm
Berichten: 481
Woonplaats: geesbrug
als het zoineens gebeurd dan hoef je geen sproeiers te veranderen ;) alleen schoonmaken en evt. afstellen :D

_________________
---Rotax Max Senior 125cc Mach-1 2003---

Rijd nooit harder dan je bescherm engel vliegen kan ;)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 05, 2008 9:55 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm
Berichten: 1624
Woonplaats: cuijk
afstellingen verlopen niet dusdanig dat je er zoveel van merkt.
en het valt niet mee om alles op en top te zetten als je hier geen ervaring mee hebt.
het is wel te leren,alleen niet zo even uit te leggen je moet het een paar keer gezien en gehoord hebben om dit een beetje te snappen.
ga niet zomaar even overal aan draaien en sproeiers veranderen als je hier geen ervaring mee hebt,de kans dat hij beter gaat lopen is heeeel klein.

_________________
www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 06, 2008 7:35 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 26, 2008 7:20 pm
Berichten: 25
Woonplaats: vianen
het gebeurt alleen niet zoineens ik heb de kart pas een paar weken en ik ben van de week voor de eerste keer op de baan weze rijden.de jonge waar ik hem van kocht had hem als showmodel in zijn huiskamer staan.de toen ik hem net had ging ik hem proberen op industrieterrein maar toen kreeg ie benz te weinig (slangen te dun) dus dat heb ik allemaal veranderd.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 06, 2008 9:56 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Ruurlo
sico heeft volgens mij geen hulp meer nodig, kart staat tekoop op marktplaats?????!!!!!!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David