Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: aanhanger verbouwen
BerichtGeplaatst: zo mei 25, 2008 3:00 pm 

Ik heb een aanhangwagen(tje) gekocht om de kart te vervoeren.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu had ik in gedachten om deze een beetje te verbouwen zodat de kart er IN gezet kan worden ipv er boven op.

De kart past erin op z'n smalst, dus waarschijnlijk moet deze een beetje verbreed worden.
Heeft er iemand ervaring met zo'n dingen of goede ideeën om zo iets te doen?
alle hints en tips zijn welkom!

Thx

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 25, 2008 3:13 pm 

hoe bedoeld u de kart op zijn smalst ? banden ect eraf ?

zo niet kunt u de linkerbak ( niet aan de motor zijde ) eraf halen en achterop regenvelgen+ banden monteren.

maar misschien ( mijn persoonlijke mening ) is het niet mooi om beugels boven op te maken waar de banden precies invallen en in de aanhangwagen gereedschap te doen :oops:

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 25, 2008 3:25 pm 

met op z'n smalst bedoel ik dat hij vanachter op het smalste staat met banden en al erop.

normaal is het de bedoeling om de kart er boven op te plaatsen, daarom zijn die 2 kleine beugeltjes.

Maar ik zou de kart liever erin zetten, moest het beginnen regenen ofzo terwijl je opruimt, dan staat ze tenminste droog.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 25, 2008 4:43 pm 

Ik ben met iets vergelijkbaars bezig op het moment.
Mijn aanhanger was alleen al wat hoger toen ik hem kocht. Ik ben nu nog bezig om wielkasten te maken. (die zaten er nog niet in) Als ik hier mee klaar ben ga ik er een 2e bodem in maken. Die ga ik precies zo hoog maken dan ik mijn kart er vanaf de pitkar zo in kan rijden. Onder de kart kan dan nog heel veel worden vervoert, zoals gereedschap, pitkar en banden. De 2e bodem maak ik dan uit 2 platen zodat ik ook makkelijk achter in de aanhanger kan komen. Als ik de foto's zo zie heb je al "uitdraaipootjes" aan de achterkant, maar als je ze nog niet hebt dan moet je die zeker aanschaffen. Zonder is het namelijk geen doen met een gesloten aanhanger.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 26, 2008 7:35 pm 

@samuel: ja hij heeft van die uitdraai pootjes, voor en achter.

Het principe wat jij bedoelt, heb ik ongeveer, de kart er boven op, en onder de kart al het materiaal.
Maar ik zou graag de kart zelf ook IN de aanhanger zetten, zodat die ook een beetje beschermd staat.
maar dan zit ik met een aantal problemen, als de kart er bovenop komt te staan in een gesloten ruimte, dan gaat het enorm moeilijk zijn om aan het materiaal te geraken.
de aanhanger is 134 cm breed, en de kart staat op ongeveer 139cm... dus dat moet ik gaan verbreden.
maar kan en mag dat allemaal zomaar?
daar zit ik een beetje mee.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 26, 2008 7:46 pm 

ik denk dat het vrij lastig word om de kart erin te krijgen. het zou wel passen maar dan moeten ook je bakken eraf en je banden ( niet zo'n heel groot probleem maar het is makkelijker als je alles gewoon kan laten zitten lijkt me)

of het mag? geen flauw idee. wij hebben ook van een oude vouwwagen een kartaanhanger gemaakt. maar dan 2 boven elkaar en we zijn er nog nooit mee aangehouden :P
even een foto van de aanhanger :
Afbeelding
( de aanhanger ondertussen al wel geverft in het uhh... kartforum grijs?? :P en we hebben hem trouwens ook verstevigd voor de mensen die opvalt dat de achterkant van de etage een beetje doorgebogen is)

p.s zorg er trouwens wel voor dat je een mist achterlicht moet hebben. en volgens mij ook 2 zij reflectoren aan beide kanten

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 26, 2008 7:57 pm 

als je karthoes over je kart heen doet word hij ook niet nat

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di mei 27, 2008 3:00 pm 

Die karthoes kan er wel afwaaien, heb ik een keer bijna gehad bij mijn vorige aanwagen. :roll:

Voor de duidelijkheid over mijn eerste stukje. Ik heb nu een gesloten aanhangwagen van 120cm hoog 150cm breed en 200cm lang. (voor 100euro via marktplaats.) Hier past de kart dus helemaal IN. Aangezien de kart niet tussen de wielen in past, ben ik dus bezig om een 2e hogere bodem te maken. Hij kan dan dus zonder iets te hoeven demonteren zo de aanhangwagen in. Door de hoogte van de bodem kan ik hem dus ook nog zo vanaf de pitkar er IN rijden.

Ik zou als ik jou was je aanhangwagen verkopen en voor dat geld een bredere en hogere terug kopen. Als je goed zoekt zijn er wel goedkope aanhangwagens te vinden waar hij helemaal in past. Je kan dan vrij makkelijk en goedkoop een nette constuctie maken voor je kart. Zonder iets aan de buitenkant te hoeven verbouwen.

Om je een idee te geven wat het mij allemaal kost.
Ik heb dus mijn aanhanger voor 100 euro gekocht. Ik heb dan nog 70 euro uitgegeven aan boutjes, kit, metaal voor de wielkasten, enz. Het enige dat ik nog nodig heb is 2 2e hands betonplex platen om de 2e bodem van te maken. voor ongeveer 250 euro en heel veel tijd heb ik dan dus een gesloten aanhangwagen waar ik de kart in mijn 1tje in kan zetten en er ook weer uit kan halen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di mei 27, 2008 6:47 pm 

Merci voor de reactie's iedereen,

@Samuel: Vind het een goed idee, het concept waar jij mee bezig bent heeft een kameraad van me ook.

Maar de aanhanger die ik nu heb ben ik niet van plan om te verkopen.
Nu is het principe gewoon, materiaal in de aanhanger (onder de traanplaat) en de kart er boven op.

Maar het liefste gelijk ik al zei, zou ik de kart ook in een soort "bescherming" zetten.
alleen hier iets op vinden....

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di mei 27, 2008 7:11 pm 

Als het alleen om de bescherming gaat kan je er natuurlijk ook gewoon een zijl overheen maken. Goed materiaal nemen en dan op maat maken. Zorgen dat je het onder aan de aanhanger vast maakt dan kan er nooit water bij je kart komen.

Zoiets als hieronder:
Afbeelding

En dan zo maken dat je kart er netjes onder kan. Lijkt mij makkelijker te reallizeren dan je aanhangwagen verbreden enz.

Succes ermee :wink:

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di mei 27, 2008 7:58 pm 

ja daar heb ik niet nog niet aan gedacht eigenlijk voor een zeil op maat.
merci voor het idee 8)

Ik heb ook gezien dat de aanhanger vanbinnen een best een nieuwe vloer kan gebruiken, wat raad jij aan om er in te leggen?

De buitenkant zou ik ook een nieuw kleurtje willen geven, maar ik heb geen idee welk materiaal het precies is.
Ik ga er vanuit dat het plastiek is, maar ben er niet heel zeker van.
De buitenkant is al eens geverfd geweest, en als ik dat ga afbranden bv, dan begint alles mss te smelten :?

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 28, 2008 7:38 am 

Sorry maar daar heb ik ook niet echt ervaring mee. De buitenkant van mijn aanhanger is gewoon van hout in een ijzeren frame. De houten platen zijn aan de buitenkant ingesmeerd met teer geloof ik. Dan kan er geen vocht in trekken.
Ik weet dat voor de vloer van een aanhangwagen betonplex heel goed spul is. Maar dat is ook ERG duur. 2e hands kan je mischien iets goedkoops krijgen.
En anders dus 18mm hout behandelen met teer dacht ik. Mischien dat iemand dit kan bevestigen hier?

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 28, 2008 7:50 am 

Je kunt multiplexplaten gebruiken goed in de grondverf en dan aflakken. Maar het beste is betonplex maar inderdaad vrij prijzig.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 13, 2008 12:17 pm 

Zo hebben wij de karts op de aanhanger:
Afbeelding
Afbeelding

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 21, 2008 9:53 am 

Haha
Met een kraantje Nogwel
is het nu ondertussen al gelukt met je aanhanger ?

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende