Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 05, 2008 11:06 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Cuppointjes zijn inderdaad de kleine inbusboutjes naast je lager...

Ookwel inbusstiftjes genoemt... net wat je wilt

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 06, 2008 4:37 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 9:39 am
Berichten: 701
Woonplaats: lutten
ik heb een keer gehoord dat bij de middelste lager geen 'cuppointjes' in moeten.

is dat waar of is dat onzin?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 06, 2008 4:52 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 13, 2005 1:20 pm
Berichten: 1506
@Tinus, dat klopt inderdaad.

_________________
Goedkope karts & onderdelen: Pitstop Kart Products
Wordt ook lid van onze hyves: http://pitstopkartproducts.hyves.nl/


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 06, 2008 5:10 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm
Berichten: 1133
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Leuk dat een ieder toch weer een aanvulling kan geven op een onderwerp, maar nu toch mijn volgende vraag.

Wat is nu de juiste volgorde om een as met lagers en lagerhouders te monteren en in te stellen.

Is dit om eerst alles op de as te monteren en vervolgens het hele gebeuren op het chassis te zetten of........

eerst de lagers in de lagerschalen, die vervolgens op het chassis en daarna zijwaarts de as erin schuiven en vervolgens afstellen?

_________________
Kartloos
Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 06, 2008 5:26 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Ik doe altijd eerst de lagers in de lagerschalen, dan monteer ik alles op de achteras, en vervolgens zet ik het geheel op het chassis.
De imbusboutjes in de lagers doe ik er nog niet in, en de bouten waarmee de lagerschalen aan het chassis vastgemaakt worden zet ik nog niet helemaal vast.
Dan stel ik die bouten af zodat de as vrij kan draaien, daarna zet ik de kart op de grond, of vraag of iemand me even helpt om de as goed omhoog te tillen en draai de bouten van de lagerschalen aan.
Als laatste zoals Joris al aangaf even controleren of de as netje uitgelijnd is (moet zonder al teveel moeite heen en weer kunnen bewegen), en daarna de imbusboutjes in de lagers vastzetten.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 12, 2008 1:59 pm 

Geregistreerd: ma mei 12, 2008 1:48 pm
Berichten: 7
Woonplaats: Bakel
Hallo,

Ik heb pas alle 3 de lagers vervangen van mijn Rotax max, 40mm achteras. Nou heb ik 1 dag gereden en nu kom ik op alle lagers veel vet tegen. Is dit normaal? Of heb ik iets niet goed gedaan met vervangen waardoor ze nu stuk zijn?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 12, 2008 3:11 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm
Berichten: 3566
Woonplaats: klaaswaal
Ha Bob
Dat vet komt uit de lagers dat heb ik ook. Omdat de lagers warm worden tijdens het rijden wordt het vet binnenin dunner en loopt er een beetje uit.
Dat is de nieuwigheid laten we maar zeggen. Maar kan geen kwaad.

_________________
Afbeelding
===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN===
MS KART '11-----VM ICC '11


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di mei 13, 2008 7:04 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 9:39 am
Berichten: 701
Woonplaats: lutten
moet je de lager ook om de zoveel tijd opnieuw invetten?

zoja om de hoeveel uur zeg maar dan?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di mei 13, 2008 7:22 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Je kan ze inderdaad zo nu en dan even smeren, bijvoorbeeld elke keer voordat je gaat rijden.
Zelf sla ik weleens een keertje over.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di mei 13, 2008 10:47 pm 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Tinus zoals David zegt -> af en toe eens WD-40 erdoor jagen is goed hoor. Liefst minstens 1 keer per dagje rijden maar meer kan ook geen kwaad.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 14, 2008 7:56 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 9:39 am
Berichten: 701
Woonplaats: lutten
oke en dat kan gewoon door er van buiten af er in te spuiten of moet je ze ook nog van de kart halen en los halen??


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 14, 2008 8:13 pm 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Nee hoor, gewoon een draai aan je achteras geven en tegelijkertijd spuit je WD-40 (of ander vergelijkbaar smeermiddel) in de spleten tussen je lagers.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 14, 2008 10:55 pm 

Geregistreerd: do jul 22, 2004 11:25 am
Berichten: 20
lagers met wd 40 smeren?
is dat wel wijs?
je kunt ook kopervet kopen dat houd vocht tegen en is zo heerlijk vet.. de ervaring met wd40 is dat het vervliegt en na een tijdje niet meer werkt..
en kopervet is lekker vast en smeert als een tielerier... maar kan aan mij liggen ben nog behoorlijk nieuw.. maar ik praat ook uit ervaring van een monteur die installaties monteerde en geen karts..


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 15, 2008 12:11 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Kopervet is te dik, en krijg je niet in de "dichte" lagers die meestal gebruikt worden op karts.
Wat je wel kan gebruiken is spuitvet (white grease), dat is eerst heel dun, en wordt pas dikker als het het oppervlakte raakt.
Met WD40 heb ik op zich geen slechte ervaringen, je moet er inderdaad wel iets vaker mee smeren, voordeel is dat er wat minder vuil in blijft hangen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 15, 2008 9:15 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 9:39 am
Berichten: 701
Woonplaats: lutten
als ik de wd-40 erin spuit gaan de lagers 'knarsen' is dat normaal?

het stop wel naar een poosje.

en moet je de lagers van de voorwielen ook smeren of hoeft dat niet?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David