Auteur |
Bericht |
kartje
|
Geplaatst: vr mei 09, 2008 8:32 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Hoi allemaal
Ik heb een tijdje geleden ergens op het forum gelezen dat iemand
een helmcamera had. Weet iemand van wie die is en wat voor merk het is.
Ik heb er ook 1tje gezien maar wil even wat info over een andere. Ik hoop dat iemand mij kan helpen hiermee.
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
masteryoda
|
Geplaatst: vr mei 09, 2008 9:07 pm |
|
|
|
Omhoog |
|
|
Dean
|
Geplaatst: vr mei 09, 2008 9:39 pm |
|
|
Ik heb er ook eentje... moet hem nog uitproberen, zal de naam binnenkort ff voor je opzoeken:) als ik het vergeet PM me eventjes. mijne moeten SD kaarten in, is VGA kwaliteit en ga ik op het frame monteren!
_________________ Rotax Max / CRS 125 TAG
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: vr mei 09, 2008 10:01 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
kartje,
Ross heeft 2 helmcamera's waar ikzelf ook al mee gereden heb. Het zijn wel dure digitale uitvoeringen, maar het beeldkwaliteit is dan ook professioneel.
Op de site van Teamkroes staat een DVD film die hij en ik gemaakt hebben van de eerste testdag van Team Kroes, daar kan je zien dat het echt kwaliteitbeelden zijn.
Als je op de forummmeeting van 25 mei langskomt.. heeft hij ze bij zich... Philip en ik gaan weer opnamens maken.
suc6
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: za mei 10, 2008 7:55 am |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Ik zal er zeker zijn 25 mei dus ik ben benieuwd
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
Ross1961
|
Geplaatst: za mei 10, 2008 11:03 am |
|
Geregistreerd: di jul 04, 2006 11:31 pm Berichten: 269 Woonplaats: Nieuwegein
|
Beste Kartje,
Zie o.a. het bericht van Paulo.
Ik ben in het bezit van de betere helmcamera's. namelijk de Blackeye camera (van Xtremesportscam) en de speciale staafcamera (hoge resolutie) van helmetcamera.com uit de USA. Ik werk normaal met MP4 solid state recorders met geheugenkaartjes van 2 GB. Er is echter wel een practisch probleem met het werken met memorycard recorders. Het aantal frames per seconde is beperkt waardoor je bij het "opblazen" van het beeld naar bijvoorbeeld een normaal tv formaat wat schokkerige beelden krijgt. Bij een klein afspeelvenster is de kwaliteit goed te noemen. Ik werk dan ook het liefst met een speciale mini DV recoder waar ik een externe lens (Blackeye of staaflens) op kan aansluiten. Deze kwaliteit is super. Echter, er zijn maar twee mini DV cams die een dergelijke zogenaamde externe AV ingang hebben. En dat zijn niet de goodkoopste. Het grootste voordeel van de memorycardrecorders is dat er geen bewegende delen in zitten (videokoppen) welke snel in een kart op tilt gaan door het schokken. Ik zou Dean dan ook met klem willen afraden de camera op het frame van de kart te monteren. Dat ding (en het beeld) trilt alle kanten op. Het beste kun je de camera op je helm monteren. Je nek zorgt (als het goed is) voor de natuurlijk schokdemping. Dan nog wil je niet weten hoe het beeld af en toe heen en weer gaat in snelle bochten. Er zijn veel kleine camera's in omloop. Ik zou me even goed laten voorlichten voordat je een dergelijk aankoop gaat doen. Goedkoop is bij dit soort zaken helaas ook vaak duurkoop.
|
|
Omhoog |
|
|
Dean
|
Geplaatst: ma mei 12, 2008 12:00 pm |
|
|
Ok Ross.... Mn Pa zei dat ook al. Maar ik dacht, er zit zo'n mooi houdertje bij.... Thanks voor je tip!
|
|
Omhoog |
|
|
Dean
|
Geplaatst: vr jun 13, 2008 12:13 pm |
|
|
Laatst uitgeprobeerd, resultaat zie je hier. Ik heb veel geknipt, hadden ruim 6 minuutjes materiaal. Op de PC is de kwaliteit iets beter en minder schokkerig.
Trouwens, we hebben hem zower op de kart als op de helm gehad.... die filmpje is van op de kart.
http://deanvanvliet.multiply.com/video/ ... ten_op_Oss
|
|
Omhoog |
|
|