Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 29, 2008 12:08 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 04, 2006 11:31 pm
Berichten: 269
Woonplaats: Nieuwegein
Never nooit Nederlandse V Power gebruiken. Ik heb "prachtige" blokken gezien die door gebrek aan voldoende octaan er niet meer uitzagen. Duitse V Power daarentegen schijnt weer wel goed te zijn.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 29, 2008 9:17 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 22, 2007 2:27 pm
Berichten: 78
Woonplaats: Den Haag
ooohhhh ik heb al een paar maanden op v-power gereden.
Was met mn kartje wel sneller dan de rest op de baan. Of dat nou aan die v-power lag.
Maar als jullie verhalen kloppen, dan ben ik sneller met gewone benzine :)

Driebergen is echt een super baan, aardige mensen (ze hebben mij daar al een keer uit de brand geholpen met het rechtbuigen van mijn achterbumper) met aggresieve rijders wordt ook meteen korte metten gemaakt
Die rem zal ik dan daar wel even doen.

Ik had mijn bandenspanning daar op 1.2 voor en 1.6 achter en reed 36.78

Weten jullie misschien een plek waar je goedkoop (2e hands) banden kan scoren?

Is er ook een mogelijkheid om de prokart te voorzien van een snellere motor(en)? Zo ja welke?

Thanx


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 29, 2008 3:44 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Je zou 200cc honda's kunnen monteren... En natuurlijk valt er altijd iets te "tunen" aan een standaard industriemotor (denk aan: kleppen, polijsten inlaat, andere carburateur, e.d.)...

Banden zou ik persoonlijk niet op bezuinigen, is toch hetgeen je direct van de grip voorziet...

Het is natuurlijk maar net wat je duur vind:
Op driebergen hebben ze meen ik oranje vega's voor 130 euri t setje(bind me er niet op vast), deze gaan erg lang mee...
De grip vind ik persoonlijk ver te zoeken als je ze naar bijv. maxxis HG3 of Vega Nordam zet waar ik normaal mee rijd...
Echter zou het kunnen zijn dat dit endurance banden zijn o.i.d.? (iemand die dit kan bevestigen?)

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 29, 2008 4:18 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 22, 2007 2:27 pm
Berichten: 78
Woonplaats: Den Haag
Volgens mij had ik van de vorige eigenaar ook endurance banden. Die werkten prima (had redelijk goed ronde tijden).
Ik vindt het ook leuk als ik ga karten om het minimaal een paar uurtjes te doen, dus die wedstrijdbanden zijn voor mij zoieso geen optie.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 29, 2008 4:49 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm
Berichten: 1133
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
quote "Ik had mijn bandenspanning daar op 1.2 voor en 1.6 achter en reed 36.78"

Met een prokart op driebergen in standaard setup moet je met goede banden zeker in de 34 of 35 rijden.
Ik reed met standaard setup op nieuwe YJB bridgestone mijn snelste ronde 34.09 met mijn prokart, daarna waren de gemiddelde rondetijden altijd in de 34ers.

Ga maar eens experimenteren met je bandenspanning, die is veeeeeelste hoog, kijk anders eens bij andere prokarters waar ze mee rijden.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo maart 02, 2008 5:36 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 05, 2007 3:07 pm
Berichten: 447
Woonplaats: Nijmegen
Ik reed met mijn 390cc met koud weer op driebergen met een banden spanning zo rond de 0.7 bar (HG3). En zelfs dan waren ze nog moeilijk warm te krijgen.
Je kan het in driebergen ook gewoon aan het baan personeel vragen. Ik rij ook nog niet zo lang en heb al veel raad van hen gehad.

Offtopic: Ik rijd vaak met BP Ultimate, is dit het zelfde als Shell V-Power en kan ik het dus beter niet gebruiken? Of is BP Ultimate te vergelijken met normale super 98?

_________________
Frame: Tony kart
Motor: TM Cross


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo maart 02, 2008 6:54 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm
Berichten: 1133
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Volgen mij kun je gewoon met standaard 4-takt motoren euro loodvrij aan iedere pomp tanken, en geeft het geen meerwaarde om v-power of gelijkwaardig te tanken.

Ik zou wel eens iemand willen spreken die aantoonbaar kan maken dat het verschillen in rondetijden geeft wanneer dergelijke brandstof word gebruikt.

Zelfs met mijn TKM motor met 11000 toeren word gewone euro voorgeschreven.

Misschien dat iemand kan onderbouwen wat de verschillen exact zijn tussen de brandstofsoorten en waarom het wel verschil uit zou maken in een auto en niet in een kart?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo maart 02, 2008 7:25 pm 

Geregistreerd: ma jan 28, 2008 12:15 pm
Berichten: 157
Woonplaats: South-Garda
kettingspray Xeramic ;)

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo maart 02, 2008 7:30 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
BP ultimate 98 is beter als nederlandse V-Power....

BP-Ultimate 98 heeft namelijk een octaan getal van 100, waar V-Power maar 93 octaan heeft...

Echter zie ik dat je een honda 390 rijd, met de geringe voorontsteking en compressieverhouding van dit blok is dit pure geldverspilling en kan je net zo goed gewone euro 95 tanken.....

Een hoog octaangehalte heeft namelijk alleen zin als je met een hoge compressie en veel voorontsteking rijd....

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo maart 02, 2008 7:39 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
@954rr: Octaangehalte geeft de klopvastheid van je benzine aan, in hele moderne automotoren heeft het zin om een hoger octaangehalte te tanken omdat deze een klopsensor hebben(een sensor die ziet of er sprake is van detonatie ookwel pingelen genoemd). Na aanleiding van de uitslag van onder andere de klopsensor past het motormanagementsysteem de voorontsteking aan, waardoor er dus meer topvermogen geproduceerd wordt.

Detoneren is het zelfontsteken van de brandstof, waardoor je twee vlamfronten krijgt (1 van de door de bougie ontstoken brandstof en 1 door de zelfontbranding) welke met elkaar botsen. Dit botsen geeft zulke trillingen dat je blok in de soep loopt.

Aangezien de kartmotoren waarover hier gesproken wordt geen belachelijk hoge compressieverhouding hebben loop je met een octaangetal van bijv. 95 geen risico op detoneren...

Echter heb je bij V-Power en BP-Ultimate nog wel een hoop additieven, dit zijn stoffen die aan de brandstof zijn toegevoegd, waardoor de membramen, pakkingen, e.d. van je blok op zouden lossen.... Weet niet in hoeverre dit waar is, maar ik tank uit voorzorg gewoon "kale" benzine.

Ik hoop dat dit het wat duidelijker maakt, zoniet dan hoor ik dit waarschijnlijk snel genoeg :lol:

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo maart 02, 2008 8:04 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
volgens mij heeft bp ultmate 98 gewoon 98 octaan en niet 100 voor zover ik weet is hier nergens bij de pomp een 100 octaan te krijgen

ik rij zelf altijd naar duitsland voor vpower 100 en ik ben er zeer over te spreken motortje blijft super mooi van binnen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo maart 02, 2008 8:50 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 03, 2007 3:24 pm
Berichten: 113
Woonplaats: Uithoorn
Ik gebruik als olie voor de prokart SAE 30 (10W30), ik weet alleen dat dit aanbevolen word in de handleiding..

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 03, 2008 2:50 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 22, 2007 2:27 pm
Berichten: 78
Woonplaats: Den Haag
Ben net naar de betere motorzaak gegaan. Die man adviseerde mij hetzelfde als jij 10W30........Meteen ff ingekocht natuurlijk.

Kun je in driebergen banden kopen op de baan?

Die vpower gooi ik maar niet meer in de motortjes!!!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 03, 2008 7:50 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 03, 2007 3:24 pm
Berichten: 113
Woonplaats: Uithoorn
Ja dat lijkt me idd slim...
Je kan volgens mij geen banden kopen in driebergen...

Greetz

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 03, 2008 10:52 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Ik heb toendertijd op driebergen zoals gezegd een set oranje vega's gekocht.... Weet niet of je die nu nog steeds kan krijgen...

Misschien ff een belletje plegen?

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David