Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr feb 22, 2008 11:58 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
In januari werd bekend dat Chrono Karting BV zich aangesloten had bij de KNAF. Een heel goede zaak die er voor zorgt dat de samenwerking in kartend Nederland verbeterd wordt. Het Chrono Dutch Karting Challenge had haar kalender helemaal klaar, gemaakt in overleg met de SEP, de Stichting Endurance Promotions. Toegegeven, de wedstrijden zaten dicht op elkaar. Er zat soms maar een week tussen en een wedstrijd viel zelfs op dezelfde dag. Toch was het een kalender waar beide organisatoren zich in konden vinden, althans tot dinsdag 12 februari.

In een vergadering met de voorzitter van de KNAF, dhr A. Ruitenbeek, werd Chrono Karting BV medegedeeld dat haar kalender niet door de KNAF goedgekeurd kon worden. Volgens de voorzitter was de viertaktmarkt in Nederland te mager om twee goede kampioenschappen neer te zetten. Het voorstel van de KNAF om dan naar een 4-takt serie (8 races) door SEP en Chrono te organiseren was voor Chrono Karting geen optie. Beide organisatoren werd verzocht aan een alternatieve kalender te werken.

De kalender was op zich geen probleem, de aanvullende eisen die door de KNAF werden gesteld bleken uiteindelijk voor de directie van Chrono Karting BV niet acceptabel. Alternatieven die door Chrono Karting BV werden aangedragen, zoals een SEP kampioenschap zoals voorheen en een afgeslankt ( 5 wedstrijden ipv 8 ) Chrono serie, werden eveneens niet geaccepteerd door de KNAF.

Aangezien de tijd voor de inschrijvingen begint te dringen heeft de directie van Chrono Karting BV besloten het CDKC kampioenschap niet van start te laten gaan. De reden is dat er geen overeenstemming bereikt kon worden over de wijze van organiseren.

Dit betekent niet dat Chrono Karting BV geen wedstrijden van het CDKC meer gaat organiseren, integendeel (evt winterkampioenschap). Voorlopig geven we nu de andere organisator, de SEP, de gelegenheid haar kampioenschap in 2008 te organiseren. Alle thans bij Chrono Karting rijdende klassen zullen in dat kampioenschap geïntegreerd worden.

We kunnen ons voorstellen dat dit voor veel rijders een teleurstelling is, dat is het ook voor de organisatoren. Wij zijn echter nog steeds van mening dat in de huidige markt, mensen moeten kunnen kiezen (marktwerking) en dat open races niet zijnde NK races vrij georganiseerd moeten kunnen worden. Helaas missen wij dit hier.

Voor verdere reacties verwijzen wij u graag door naar KNAF - Bestuur Sectie Karting

Chrono Karting BV wenst de SEP veel succes bij het organiseren van haar kampioenschap.

Bron: www.autosport.nl

Simone en ik hebben altijd met veel plezier bij Chrono gereden, en willen hierbij Ronald en Heidi Montfoort en Hans Van Zuijlen bedanken voor hun tomeloze inzet tijdens een fantastisch georganiseert kampioenschap.

Lex.

_________________
kartloos


Laatst bijgewerkt door Lex op vr feb 22, 2008 2:29 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 22, 2008 12:28 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
deze reactie heb ik ook al bij autosport.nl neer gezet, maar dit is dus een reden waarom de startvelden bij de KNAF altijd zo klein waren tegenover de grote velden van chrono en NAB-NFK.. te veel gezeur om niks, ik ga nu toch weer twijfelen of en samenkomst van chrono/knaf en nab/knaf wel zo goed is. knaf wil toch alle touwtjes in handen hebben.

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 22, 2008 12:55 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm
Berichten: 910
Woonplaats: Deventer
Tjonge jonge wat zonde,

Dat twee organisatoren elkaar zo in de haren zitten dat er niet fatsoenlijk een alternatief gevonden kan vonden. En dat de KNAF deze beslissing neemt.

Bovendien wordt er tot overmaat van ramp wederom gesproken over 4takt karting! WTF, is iedereen nu achterlijk of lijkt het zo? Het lijkt wel alsof we in een totaal andere discipline bezig zijn? Het is toch te zot voor woorden dat de CADET met 25+ rijders, de WF met 25+ rijders en de groeiende VT250 met tegen de 20 rijders niet erkent wordt als normale kart klasse. Er bestaat zelfs een Micro max, wat is dat nu weer voor onzin! Een cadet is 30000x betrouwbaarder en minstends zo competitief, enkel om gehoor te geven aan de rotax hype gaan mensen dit rijden.

Waarom niet 2 en 4 takt bij elkaar. Waarom weer apart, om een voorbeeld te noemen. In Duitsland reed de VT250 harder met zn 170 kilo dan een ICA met 150 kilo en een KF2 met 160! Click hier voor het excel-sheet Waarom die 2 niet samen?

Nu komt er dus een kampioenschapje bij Len van Leeuwen? Daar is nog niets van bekend hoe of wat die in gaat spelen op de VT250. De banen bij de Chrono waren deels al niet om naar huis te schrijven maar nu is het het volgende aan de orde:

1 Emmen
2 Strijen
3 Venray (fijn voor jongens met Ribklachten)
4 Eventueel Veldhoven?
5 Emsburen
6 Veldhoven
7 Emmen

Dus 2x de zelfde baan. Ik mis de alure van een Spa en een Berghem.

Ik was er ziek van dat ik een seizoen moest stoppen om mijn afstuderen te bevorderen, maar hoe langer hoe meer ik inzie dat het helemaal niet zo'n slechte beslissing was.

_________________
Afbeelding
http://www.rikvanbeek.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 22, 2008 1:36 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do maart 22, 2007 1:03 am
Berichten: 706
Woonplaats: Eindhoven / Cadier en Keer
Voeg Hahn er ook maar aan toe! geweldig circuit ;-)

_________________
Afbeelding
Jungleboy no more :)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 22, 2008 1:56 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm
Berichten: 910
Woonplaats: Deventer
Eens, maar doelde op de kalender die de Chrono wel had. Duitsland is zowieso het land van melk en honing wat circuits betreft (belgie ook een beetje)

Denk aan:

Kerpen
Ampfing
Wackersdorf
Hahn, al is het wat verlaten
enz. enz.

_________________
Afbeelding
http://www.rikvanbeek.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 22, 2008 2:12 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do maart 22, 2007 1:03 am
Berichten: 706
Woonplaats: Eindhoven / Cadier en Keer
Het is eigenlijk een beetje te erg voor woorden dat wij de landelijke kampioenschappen in het buitenland moeten uitvoeren.

In het voetbal wereldje worden er toch ook geen wedstrijden gespeeld in het buitenland omdat hier geen plaats zou zijn en natuurlijk die gekke milieumensen met hun plannetjes, ze moeten is een som maken wat de uitstoot is van alle mensen die met de auto naar een voetbalwedstrijd gaan t.o.v. de mensen die hun hobby uitvoeren in de karts!

Maarja, dit is al een welbekende discussie waar nog veel over gepraat zal en gaan worden.

Jammer dat de KNAF niet verder kijkt dan zijn neus lang is!

_________________
Afbeelding
Jungleboy no more :)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 22, 2008 4:05 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm
Berichten: 3601
Woonplaats: Assendelft
@ RJ de 2de race in strijen gaat op Spa vereden worden en met de KOK gaan we wel weer naar Hahn

_________________
MSkart - TM k8 ICC
Energycorse - Prokart
Honda CBR 600 RR

Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 22, 2008 4:10 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm
Berichten: 910
Woonplaats: Deventer
Ja, maar dit heeft niets met de KOK te maken. Dit gaat over de deelnemers van Chrono 4stroke, dus Cadet/WF/VT250.

Mooi dat igg spa op de kalender komt, maar had liever strijen laten staan en de 2e keer veldhoven of emmen vervangen. Zowieso zal len nu meer inkomsten hebben door inschrijving van +/- 40 rijders (de rijders die beide rijden heb ik er dan al af gehaald) die ongeveer 100e neerleggen das 4000 per weekend extra voor Len. Ik hoop dat hij dit gebruikt voor een goede TC en mooiere banen, en niet voor een eigen raceproject in Dubai.

_________________
Afbeelding
http://www.rikvanbeek.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 22, 2008 4:49 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm
Berichten: 3601
Woonplaats: Assendelft
Aangezien de FIA/CIK haar eisen omtrent het deelnemen aan internationale wedstrijden heeft aangescherpt, is het voor coureurs die deelnemen aan (internationale) kartwedstrijden van belang dat zij wedstrijden rijden bij een organisatie die aangesloten is bij de FIA/CIK, in Nederland vertegenwoordigd door de KNAF. Mede hierom heeft Chrono Karting BV aansluiting gevonden bij de KNAF. Chrono Karting BV zal onder auspiciën van de KNAF het officiële Nederlands Kampioenschap verzorgen voor alle Rotax Max klassen.
Er zijn de afgelopen periode ook gesprekken geweest met de NFK om haar wedstrijden voor de overige 2-takt klassen te organiseren onder auspiciën van de KNAF. Helaas is het niet gelukt om dit al in 2008 te realiseren. Echter is er wel een intentieverklaring door de NFK ondertekend om in 2009 het Nederlands Kampioenschap overige 2-takt klassen te organiseren onder auspiciën van de KNAF.
Voor de 2-takt afdeling komt er dan een goede verdeling en balans tussen de verschillende organisatoren. De visie van de KNAF is altijd dat er een gezonde spreiding moet zijn tussen de bestaande organisaties. Hierdoor voorkom je versnippering en kunnen er volle startvelden gecreëerd worden. Voor de 2-takt klassen lijkt hiervoor een goede basis bereikt.
Voor de 4-takt klasse was er echter onduidelijkheid. Doordat Chrono Karting BV is aangesloten bij de KNAF, zouden er twee 4-takt organisaties bestaan die onder auspiciën van de KNAF 4-takt wedstrijden organiseren. Gezien het aantal 4-takt rijders is er op dit moment geen plaats voor twee organisaties. Daarbij kwamen de kalenders van beide organisaties niet overeen. Met één wedstrijd op dezelfde datum en diverse wedstrijden te kort op elkaar ontstaat er een ongezond klimaat voor de 4-takt rijders. Daarbij is het voor de beide organisaties niet haalbaar met het huidige deelnemersaantal een gezond sprintkampioenschap te organiseren.
Om e.e.a met elkaar af te stemmen, zijn er de afgelopen weken diverse besprekingen geweest tussen de KNAF, Karting Events en Chrono Karting BV om tot een goede oplossing te komen. Besproken is om samen één kampioenschap te organiseren, wat uit oogpunt van de rijders een prima oplossing zou zijn. Helaas is deze mogelijkheid geen werkelijkheid geworden.
De “kartingtaart” onder auspiciën van de KNAF wordt dan verdeeld in drie stukken.
1. NFK vanaf 2009 met gemiddeld 150 rijders de 2-takt markt m.u.v. het NK Rotax Max
2. Chrono Karting BV vanaf 2008 met gemiddeld 150 rijders het NK Rotax Max
3. S.E.P. met nu gemiddeld 90 rijders het 4-takt gedeelte
Wij delen de visie van de KNAF dat er op deze manier gezonde kampioenschappen gerealiseerd kunnen worden. Geen concurrerende partijen meer die uit dezelfde kleine vijver moeten vissen. Geen versnippering meer van diverse klassen en volle startvelden voor elke organisatie. Daarbij is het door deze verdeling voor de rijders duidelijk waar zij hun wedstrijden kunnen rijden.
De Stichting Endurance Promotions (S.E.P.) zal het gehele 4-takt Sprintkampioenschap op zich nemen. Het kampioenschap zal naast de bestaande klassen Cadet 160/Rookie 160, RK1 Junioren/Senioren en de Prokarts uitgebreid worden met de klassen Mini Briggs, World Formula Junioren en VT250 Junioren/Senioren. Aan het concept van de wedstrijden zal niet veel veranderen. In de ochtend zal er ruimte zijn voor vrije training. Voor de vrije training zal ook een tijdschema gemaakt worden, zodat de trainingstijd door iedereen optimaal gebruikt kan worden. Het kampioenschap bestaat uit zeven wedstrijden.
De Cadet/Rookie 160 klasse, de RK1 Junioren/Senioren klasse en de World Formula Junioren klasse zullen de status Nederlands Kampioenschap (NK) krijgen.
Wij zijn er van overtuigd dat deze nieuwe situatie voor de rijders een verbetering is. De velden zullen groter zijn, waardoor de wedstrijden spannender zullen worden en de competitie groter. Van versnippering is geen sprake meer. Wij begrijpen maar al te goed dat de nieuwe situatie niet voor iedereen ideaal zal zijn. De wedstrijden van Chrono Karting BV werden het afgelopen jaar door Heidi en Ronald Montfoort prima georganiseerd. Zij hebben zich met veel enthousiasme ingezet om een goed kampioenschap neer te zetten. Wij hopen dat wij van de nieuwe rijders de kans krijgen te laten zien dat ook onze wedstrijden de moeite waard zijn. Daarbij zal er voor de rijder weinig veranderen op wat kleine reglementaire zaken na.
Wij doen er alles aan om er een spannend en leuk kampioenschap van te maken met mooie wedstrijden.
Doordat er in de tweede helft van het seizoen toch wat wijzigingen gaan plaatsvinden, zullen de inschrijfformulieren begin volgende week verstuurd worden. Alle contracten zullen dan vastgelegd zijn en kunnen we in een keer uitkomen met een officiële kalender. Wel kunnen wij melden dat de eerste drie wedstrijden van het 4-takt Sprintkampioenschap op onderstaande data en circuits worden verreden:

1. 23 maart 2008 Sprint 1 Emmen
2. 27 april 2008 Sprint 2 Spa
3. 25 mei 2008 Sprint 3 Venray

De reden dat er wat data zullen wijzigen heeft te maken met het feit dat we 17 augustus willen verplaatsen omdat deze datum nog net in de vakantieperiode valt. Door deze wedstrijd te verplaatsen naar een later stadium, zullen de wedstrijden van het 4-takt Sprintkampioenschap geheel buiten de zomervakantieperiode vallen.
Tevens kunt u vanaf volgende week op onze site alle info vinden betreffende het kampioenschap, alsmede de wedstrijdinfo voor de betreffende wedstrijden.
Mocht u naar aanleiding van dit persbericht nog vragen hebben dan kunt u via e-mail info@kartingevents.nl contact met ons opnemen.

Tot 23 maart aan de start van de eerste Sprintwedstrijd op kartbaan Pottendijk te Emmen!


dit bericht kwam vandaag binnen van kartingevents

_________________
MSkart - TM k8 ICC
Energycorse - Prokart
Honda CBR 600 RR

Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 22, 2008 10:03 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm
Berichten: 910
Woonplaats: Deventer
De intentie, is zoals ik eerder melde niet verkeerd. Len, heeft veel ervaring in races en mij maakt het geen reet uit of de chrono of len het organiseerd.

Wel vind ik het a:
Belangrijk dat de belangen van de klassen behartigd worden. Een groter deelnemers aantal op een dag betekend simpelweg meer omzet en meer verantwoordelijkheid. Er moeten genoeg marchals zijn en zeker de technische controle is mijnsinziens essencieel. Ook de banen moeten van alure worden, want zoals ik het zie stop je een ICC ook niet bij een NK in Emsburen, (al kan deze nog met een automaat) en 2x emmen en 2x velthoven.

Maar goed so be it, het maakt het igg een stuk makkelijker een internationale licentie te krijgen (of moeilijker ligt er aan hoe je het ziet). Wat de afgelopen 2 jaar was het een ramp om voor Duitsland en Monaco een internationale licentie te krijgen, omdat de KNAF niet op de hoogte was en resultaten kwijt was.

Wat ik jammer blijf vinden dat met 2 en 4 takt scheid. Waarom? Het is een kostenopvoerend beleid, en stopt de 4 takt in een verdomhoekje. De Cadet en WF hebben een veld van aanzien, en de VT250 groeit gestaag en bedingt nu al behoorlijk aanzien qua snelheid en niveau.

Ook ben ik benieuwd hoe de KNAF nu de 4takt en met name de VT250 gaat zien. In Duitsland organiseerd de ADAC al lang CIK NEAFP races voor de VT250, en tot op heden negeert de KNAF deze klasse. Het is alsof men oogkleppen op heeft voor de toekomst.

Zowel in de wegracerij als in de motorcross is de onvermijdelijke intrede van 4 takt al in gang, maar in de karting wordt het nog angstvallig gescheiden.

Gevolg van dit is dat de VT250 moet trainen voor een wedstrijd tussen de Cadetjes en WF-jes en Prokarts. Een enorm verschil, je zet een ICC ook niet in het zelfde weekend als de micromax. Ik heb afgelopen jaar zelf aan den lijven ondervonden wat voor onvermijdelijke situaties er kunnen ontstaan door de onbevangenheid van kindjes op een cadetje.

Dus mijnsinziens is er niet veel vooruit gegaan. Zover ik weet erkent de KNAF nog steeds niet de klasse, betalen we meer voor een licentie en gaat een nieuwe organisatie races organiseren vlak voor de start van het seizoen. Nog steeds rijden we tussen de kaboutertjes op betonbanden. Wees eens een vent als knaf zijnde en start als eerste de revolutie en organiseer gewoon op niveau races ipv ontstekingsprincipe. Een motor is een motor...

Gooi de cadet en WF bij de rotax serie tot de junioren. en zet de VT250 bij de DD2, Rotax O en S en de ICC.

Dan ben je bezig met verstand.

_________________
Afbeelding
http://www.rikvanbeek.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za feb 23, 2008 6:22 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
mooi gesproken RJ :)

het is maar weer eens te meer duidelijk geworden dat de bureau viguren het echte verstand van zaken nog missen.

ik hoop dat ze nog tot ommekeer komen en in gaan zien dat ze een kleine 100 talentvolle coureurs aan de kant zetten.

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za feb 23, 2008 10:10 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 20, 2007 4:17 pm
Berichten: 367
Woonplaats: Emlichheim
RJ,

niks op toe te voegen compleet met je eens.
wij blijven wel gewoon rijden in de VT250 met onze Bilands.

mvg Team Biland

_________________
Met vriendelijke groet,

BeNeDu-Racing
Stephan Osinga
0031-619822458
0049-59439853003

www.beneduracing.com
Check us on Facebook, Twitter or Instagram and like us!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za feb 23, 2008 10:26 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 08, 2006 8:29 pm
Berichten: 954
Woonplaats: Coevorden
Als ik 't goed begrijp rijden dus VT250, RK-1, Cadet, Micro-Max, B&S en Prokart op 1 dag? OF hoe zit het...

Gr,

Seb

_________________
http://www.sebracing.nl

2007: Kampioen KBO KCT
2008: NK RK1 Junior
2009: NK RK1 Senior 4e
2010: Rotax rec


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 24, 2008 7:01 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm
Berichten: 910
Woonplaats: Deventer
Je begrijpt het goed, behalve de Micro-Max die niet. Wel de mini WF. Dus alleen maar 4 takt.

Daarbij komt dat de Cadet160 en de RK1 en WF een NK status krijgen, en die gekke KNAF nog steeds zo eigenwijs is dat ze de VT250 geen NK status gaan geven?

_________________
Afbeelding
http://www.rikvanbeek.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 24, 2008 7:21 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
Beste Rik,
Toen ik samen met Simone in Eindhoven een KNAF licentie ging aanvragen, hadden de hulpjes van de heer Ruitenbeek nog nooit van de VT 250 klasse gehoord !!!!!!!!
Met het handje werden wij toegevoegd in een beduimeld schriftje met startnummers en klassen.
Ik krijg hier een zeer sterk "Rotax rules gevoel" van (helaas)
Lex

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David