Auteur |
Bericht |
Team WZ
|
Geplaatst: ma okt 15, 2007 9:20 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 14, 2007 11:54 am Berichten: 2 Woonplaats: Herwijnen
|
Beste kartfanaten,
Als het goed is weten jullie alles over karten. Ik hoop dat jullie me ergens mee kunnen helpen! Als er op dit forum al een topic over bestaat spijt dat me, ik heb gezocht, maar ik kon het niet vinden.
Het gaat over een jongetje van 4 jaar, Senna, hij wil graag karten en heeft zelfs al een eigen kart gekregen. Hij zou het leuk vinden (en z'n vader nog leuker) als hij ook ergens kon karten. Indoor of outdoor maakt niet uit. Het zou helemaal leuk zijn om ook les te krijgen, maar misschien is hij hier nog te jong voor.
Weten jullie waar dit ergens kan? Hij woont in de buurt van Gorinchem, maar verder weg is ook goed.
Bij voorbaat hartelijk dank!
Groetjes namens Senna
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: ma okt 15, 2007 9:30 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: ma okt 15, 2007 9:35 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Hoi Senna.... (en pappa)
Allereerst welkom op ons gezellige kartforum...
Uiteraard kan je zowel indoor als outdoor karten op jou leeftijd. Je bent erg jong maar als je voldoende spierkracht aan boord hebt om de stuur vast te kunnen blijven houden gaat het helemaal goed.
Ik zou adviseren om eerst maar is indoor te gaan karten, een hoop indoorbanen hebben ook kinderkarts en die gaan dan iet zo snel en daar kan je alvast goed oefenen...
Gaat het goed, kan je daarna naar een outdoor baan. Vanuit Gorichem kan je 2 kanten op... Strijen (kleine baan, maar wel leuk) of naar Berghem (klein dorpje naast Oss)... dit is een internationale baan.
Op beide banen kan je dan met je eigen kart rijden en voor de kleinere rijders onder ons is er een tijdsslot ingelast waar alleen zei rijden en niet de grote boze jongens... wel rijden er ook wel is huurkarts mee, maar die je rij na 3x er ook uit, dus heb je geen last van)
Les krijgen is wat moeilijker.... je kan beter vragen of iemand je een keer komt helpen die al veel ervaring heeft, dat gaat beter en kost veel minder.
Kortom: er kan veel..
Suc6
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
Enzodino
|
Geplaatst: di okt 16, 2007 9:14 am |
|
Geregistreerd: vr mei 04, 2007 7:34 am Berichten: 476 Woonplaats: Zaanstad
|
Hoi Senna en vader. Wat leuk dat je al zo vroeg zin hebt om te gaan karten, hoe eerder hoe beter heb ik zelf gemerkt. Er zijn idd veel mogelijkheden. Je kunt indoor of outdoor een kinderkartje huren en kijken of je al sterk en groot genoeg bent om die te besturen, dan ben je al een stuk verder als je dat weet. Alnone bied lessen aan, ism Bas Kaligis, als die dit nog steeds doet. Ik zelf heb les van hem gekregen en ik heb er veel aan gehad. En ten slotte, wat voor kart heb je, een Cadet GX160 of een Comer 60cc??? Ik ga uit van de laatste, daarin wordt gekart vanaf 4 jaar tot 7 jaar. Ook kun je vragen of iemand je komt assisteren bij een dag karten, iemand die veel ervaring heeft en weet wat hij doet.
_________________ Maak het af, voordat het jou afmaakt!!!
Energy Kinetic (2006) + Rotax Max jr. (2005)
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: di okt 16, 2007 9:14 am |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Informeer eens bij de Fabrique in Maarssen, en vraag naar Ronald.
Daar geven ze kartlessen, voor diverse leeftijden en ervaringsniveau's
Wij hebben er in het begin veel lessen gevolgd, en het heeft wel degelijk zin, je wordt er sneller van, en je leert de kart beter beheersen.
Je mag bij de gevorderden ook met je eigen (Honda Cadet 4-T) kart indoor rijden.
Geef ze eens een belletje, je wordt er wellicht wijzer van.
Groeten Lex.
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
Pro-kart monster
|
Geplaatst: di okt 16, 2007 9:15 am |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
leuk dat je wilt gaan karten je zoontje heeft in ieder geval de goeie naam (toeval of niet ?)
je kunt ook edward terol even bellen www.speedsportholland.nl daar staan zijn nummer ergens
hij geeft volgens mij ook kartlessen
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
|
Team WZ
|
Geplaatst: di okt 16, 2007 9:38 am |
|
Geregistreerd: zo okt 14, 2007 11:54 am Berichten: 2 Woonplaats: Herwijnen
|
Ontzettend bedankt voor alle snelle reacties! Er zijn dus mogelijkheden genoeg!
Ik zal het doorgeven aan z'n vader (ik ben zelf een vriendin van ze) en dan kan hij uitzoeken waar ze heen gaan!
Groetjes,
Ilona
|
|
Omhoog |
|
|
Bo
|
Geplaatst: di okt 16, 2007 5:13 pm |
|
Geregistreerd: zo feb 04, 2007 9:41 pm Berichten: 260 Woonplaats: Vught
|
Ik zou zelf naar Alone gaan. daar rijden allemaal jonge kinderen onder de 10 jaar en heb je geen snelle andere karts die er rijden. Daar hebben heel veel jongens die tegenwoordig in hoge klasses rijden het rijden geleerd van Bas Kaligis. Zo heb ik er ook 2 jaar met het grootste plezier 2x pw naar toe gegaan.
_________________ LenzoKart
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: di okt 16, 2007 6:37 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
hoi als je naar strijen gaat vraag dan is naar Leo Andeweg heb ik meerdere met kleintjes bezig gezien zijn vader staat meestal met een vrachtwagen op de parkeerplaats
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
RobW
|
Geplaatst: di okt 23, 2007 3:22 pm |
|
|
Ik moet zeggen dat alnone in Lelystad erg geschikt voor de kleintjes is.
Mijn zoontje is er op zijn 5e mee begonnen en rijdt nu al aardig mee (hij is 7).
|
|
Omhoog |
|
|
burens
|
Geplaatst: wo okt 24, 2007 12:41 pm |
|
Geregistreerd: vr jun 01, 2007 12:52 pm Berichten: 88 Woonplaats: NOP
|
Hans (leystad) leert idd op een leuke spelende manier het karten aan.
Er zijn geloof ik 2 kleine groepjes (5 a 6 kids) die iig op zondag les hebben.
wij komen daarna op de baan dus moeten wel eens wachten totdat de lessen erop zitten, maar het is leuk om te zien hoe hans hier mee om gaat.
_________________ Allez zal rechtkom !!
|
|
Omhoog |
|
|
RaceKabouter
|
Geplaatst: wo okt 24, 2007 1:59 pm |
|
Geregistreerd: wo aug 09, 2006 3:17 pm Berichten: 177 Woonplaats: Haarlem
|
Op kartbaan driebergen wordt ook veel gereden door (heel) jonge kinderen. Vooral op zaterdag, maar ook op zondag. Er zijn dan wel snellere karts op de baan, maar dat heeft tot nu toe nog nooit tot problemen geleid, en is ook goed vind ik. Op een dag wil je toch op een andere baan gaan rijden, en dan zijn ze er ook. Er wordt heel goed rekening gehouden met de jongere karters, en mocht het toch een keer te aggressief gaan, dan wordt diegene er ook direct door de andere rijders op gewezen. Niet luisteren een sijntje naar Bil (eigenares) en dan kan je inpakken.
Er is zover ik weet (nog) geen kartles. Misschien een idee.
|
|
Omhoog |
|
|
dennis oranje
|
Geplaatst: wo okt 24, 2007 9:03 pm |
|
Geregistreerd: wo okt 04, 2006 7:52 pm Berichten: 32 Woonplaats: kortenhoef
|
Hoi,
Mijn zoontje rijd inderdaad op driebergen met zijn kartje en dat gaat prima. De snellere karters passen wel op en als dat niet het geval is worden ze hier op gewezen. Mijn zoontje is 5.
|
|
Omhoog |
|
|