Auteur |
Bericht |
jvd
|
Geplaatst: wo sep 05, 2007 9:39 pm |
|
Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm Berichten: 1610 Woonplaats: Zwolle
|
die v twins heb ik wel is zien rijden
ze zijn veel langzamer dan een 390
komen de bocht niet door ivm gewicht
en de koppeling heeft het veel te zwaar ivm te vele koppel
echt alles trek je kapot met zo'n ding
dan kun je bijv. beter een 390 of een pro-kart nemen als je voor weinig onderhoud wil kiezen
_________________ je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen
|
|
Omhoog |
|
|
Badmuts20
|
Geplaatst: wo sep 05, 2007 9:44 pm |
|
Geregistreerd: di sep 04, 2007 10:13 pm Berichten: 124 Woonplaats: Putten
|
oke, maar aan wat voor een topsnelheid moet ik denken voor een 390 en een pro kart?
Ben de indoor karts gewend maar die knal je elke keer zo in de begrenzers.
|
|
Omhoog |
|
|
jvd
|
Geplaatst: wo sep 05, 2007 10:00 pm |
|
Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm Berichten: 1610 Woonplaats: Zwolle
|
390 op driebergen/ eefde/ oldenzaal zal zo'n 80 a 85 km/h lopen
ga je op oss rijden dan loopt ie ongeveer een 90 a 95km/h
_________________ je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen
|
|
Omhoog |
|
|
Badmuts20
|
Geplaatst: do sep 06, 2007 12:37 pm |
|
Geregistreerd: di sep 04, 2007 10:13 pm Berichten: 124 Woonplaats: Putten
|
Oke dat valt nog wel mee.
Ik heb eens gekeken voor de prokarts en de 390cc. Zo'n prokart met 2 motoren is dat wel makkelijk te ondehouden?
Ik bedoel dan zoiets als: moeten de motoren synchroon lopen of maakt dat niet uit.
Als het ware heb je dan een 2 cilinder kart, toch?
Nu kwam ik ook veel karts tegen met een 6.5 blok. Is dit wat of is dat meer voor indoor?
|
|
Omhoog |
|
|
Beire
|
Geplaatst: do sep 06, 2007 2:02 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
Citaat: Kartforum fan
Leeftijd: 31 Geregistreerd op: 26-7-2004 Woonplaats: lieshout
Geplaatst: Gisteren om 10:13 pm Onderwerp: (Geen Onderwerp)
ik dach dat de tkm sneller was dan de b&s wf motor die is meer te vergelijken met de honda 390 maar dan met start motor
wat je daar op marktplaats hebt gevonden lijk me niet echt iets gezien het vermogen mischien redelijk zal zijn maar het gewicht lijkt me gewoon veel te hoog en dat moet allemaal mee door de bocht
De TKM is inderdaad sneller dan een Briggs, hij heeft ook meer PK's. Wat ik wilde duidelijk maken is dat als je een Briggs naar de prullenmand moet brengen of een TKM de verliespost héél wat hoger zal zijn bij die laatste.
|
|
Omhoog |
|
|
Beire
|
Geplaatst: do sep 06, 2007 2:04 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
Badmuts, die 6.5 is eigenlijk en standaard Honda met 6.5 PK. Best geschikt om op een lichte kart te plaatsen en er indoor met te rijden. Voor outdoor kom je met die dingen héél wat te kort.
|
|
Omhoog |
|
|
Badmuts20
|
Geplaatst: do sep 06, 2007 2:10 pm |
|
Geregistreerd: di sep 04, 2007 10:13 pm Berichten: 124 Woonplaats: Putten
|
Oke dan valt die al af.
Wil wel een beetje snelheid in de kart
|
|
Omhoog |
|
|
crg rr
|
Geplaatst: do sep 06, 2007 4:41 pm |
|
Geregistreerd: wo apr 18, 2007 1:31 pm Berichten: 165
|
Jaa moeilijke keuze he zo'n kartje kopen
|
|
Omhoog |
|
|
Badmuts20
|
Geplaatst: do sep 06, 2007 4:59 pm |
|
Geregistreerd: di sep 04, 2007 10:13 pm Berichten: 124 Woonplaats: Putten
|
hehe ja zekers.
Je wilt een zo best mogelijk kart voor zo min mogelijk geld.
Ik weet dat het geen goede combinatie is maar voor de hobby moet het zeker wel gaan lukken.
En dan heb je nog de vele keuzes.
Het is jammer dat er geen tweetakt mag rijden op de banen anders werd het een schakelkart.
|
|
Omhoog |
|
|
Beire
|
Geplaatst: do sep 06, 2007 7:47 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
Badmuts20 schreef: hehe ja zekers.
Je wilt een zo best mogelijk kart voor zo min mogelijk geld. Ik weet dat het geen goede combinatie is maar voor de hobby moet het zeker wel gaan lukken.
En dan heb je nog de vele keuzes.
Het is jammer dat er geen tweetakt mag rijden op de banen anders werd het een schakelkart. Tja, als je echt veel geld wilt uitgeven heb je ook nog 4-takt schakelmotors hoor.
Maar je bent goed bezig, rustig rondkijken/horen wat de mogelijkheden zijn en dan beslissen. Er zijn er al velen geweest die een impulsieve aankoop deden en door pure miserie of ontgoocheling achteraf gestopt zijn met de leuke sport.
|
|
Omhoog |
|
|
RaceKabouter
|
Geplaatst: vr sep 07, 2007 10:47 am |
|
Geregistreerd: wo aug 09, 2006 3:17 pm Berichten: 177 Woonplaats: Haarlem
|
Nog ff een paar opmerkingen over een eventuele TKM optie.
2e hands doet een TKM blok ongeveer 1500 euro Revisies zijn duur 300-1200 euro, maar ze zijn pas na 80-100 rij uren nodig. (da's voor de meesten onder ons een aantal jaren rijden)
Onderhoud is er bijna niet. Distributie ketting kan uitwendig worden gesteld. Koppeling zal best wel een verslijten. Wat over blijft is olie (iedere 1,5u vervangen 250ml) en af een toe een bougie.
Het TKM blokje is een echt race blokje. Watergekoeld, is heel licht (13Kg) en heeft 19-20PK en loopt 12000 toeren (=max) Het heeft heel veel koppel, ook ondering. Zeer hoge acceleratie, maar ook een hoge eindsnelheid. (2-takt vergelijking ROTAX-Junior)
O ja. Als je je starter vergeet, dan kan je niet rijden. Het blokje moet met een externe startmotor worden gestart.
Ik rij zelf met Arrow frame en een TKM op Driebergen. Daar mag je geen 2-takt rijden, dus is er tot nu toe ook nog niets sneller geweest dan een TKM . Ook een Biland of de getunde 24PK 390 niet !!!
|
|
Omhoog |
|
|
burens
|
Geplaatst: vr sep 07, 2007 11:29 am |
|
Geregistreerd: vr jun 01, 2007 12:52 pm Berichten: 88 Woonplaats: NOP
|
Citaat: Dan komt nu de vraag: Is het wat om gewoon voor de fun zaterdags te gaan rijden?
ik rij zelf voor de fun ongeveer 10x per jaar op zondag op het kleine maar gezellige kartbaan van lelystad.
je woont zelf in de buurt van lelystad en driebergen dus is de keuze 4 takt voor de hand liggend.
ik rij zelf met 2x160 en voor mij is de funfactor zoals je al noemt het belangrijkste.
ik heb het gevoel dat ik lekker aan scheuren ben.
het onderhoud wat ik gehad heb was nog geen 200 euro op jaarbasis.
voor mij persoonlijk was dit de beste keuze
succes met jouw keuze
_________________ Allez zal rechtkom !!
|
|
Omhoog |
|
|
BeNeDu-Racing
|
Geplaatst: vr sep 07, 2007 1:16 pm |
|
Geregistreerd: di maart 20, 2007 4:17 pm Berichten: 367 Woonplaats: Emlichheim
|
@ Racekabouter,
Dat wil ik wel een keer tegen je proberen wat sneller is een TKM of mijn Biland. Want wees eerlijk 9 a 10 PK meer dan moet je sneller zijn.
Maar ik wil dit wel een keer met je uitproberen.
Moet je op Driebergen nog steeds met een Biland een extra eind demper gebruiken?
_________________ Met vriendelijke groet, BeNeDu-Racing Stephan Osinga 0031-619822458 0049-59439853003 www.beneduracing.comCheck us on Facebook, Twitter or Instagram and like us!
|
|
Omhoog |
|
|
RaceKabouter
|
Geplaatst: vr sep 07, 2007 6:06 pm |
|
Geregistreerd: wo aug 09, 2006 3:17 pm Berichten: 177 Woonplaats: Haarlem
|
@ Team Biland
Is goed. Spreken we een keer af. Ik weet niet zeker hoe het met de einddempers zit. Heb er al een tijdje geen Biland meer gezien. Effe op de baan vragen.
De vorige keer waren de Bilands zeker niet sneller. Driebergen is een cirquit met veel bochten. Of je moet extreem zacht gaan rijden. We zien wel. Lijkt me leuk.
_________________ The Racekabouter Jnr. drives:
Arrow AX8 CIK - TKM K4S 200cc
|
|
Omhoog |
|
|
jeffrey1991
|
Geplaatst: vr sep 07, 2007 6:22 pm |
|
Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm Berichten: 1749 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
als het goed is niet.... Team billand zou ik het redden op driebergen tegen jou ? Ik moet hem nog inrijden... dus als ik nou ook mijn vaders kart mee neem en als de mijne af moet koele en ik ff ga gassen met die van me pa....
maar ja weer ontopic
|
|
Omhoog |
|
|