Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr jun 01, 2007 9:25 pm 

Goedendag,

Als je een kart koopt, is het dan duur om zo'n kart te stallen bij een buiten kartbaan. Heb geen idee hoeveel dit ongeveer kost. Liefst wel bij een buitenkartbaan. Iemand die daar ervaring mee heeft, en daarbij wat kost het?
Vraag me ook af wat je moet doen zodat je op een kartbaan je tijden kan meten. Is daar iets universeels voor of kan je dat zo op een kartbaan aanvragen? Als je er iets voor moet kopen, hoeveel kost dat?
Tevens zou ik graag willen weten wat karten in een jaar kost voor een hobbyist. En dan heb ik het voornamelijk over bandjes en onderhoud aan een kart als je het zelf wilt doen.

Graag jullie tips en advies.

Bij voorbaat dank..

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 01, 2007 10:18 pm 

Doracfas....

Allereerst welkom op ons gezellige Kartforum.....

Je kart stallen bij een buitenkartbaan is niet altijd mogelijk, maar ze zijn er wel. De kosten daarvan weet ik ook niet, maar daar zullen andere leden snel een antwoord op geven.

Om je tijd te kunnen meten gebruik je meestal een laptimer... dat is een soort klein cockpitje die je op je stuur monteerd en dmv een tijdsensor wordt je na het voorbij gaan van de Start/Finish (dmv een magnetische lus in de grond) een signaal gegeven aan jou tijsensor en dan kan je je tijd aflezen op je cockpit. (zo ook je toerental v.d motor en als extra de TEMP van de motor)
De meeste gebruikte merken zijn ALFANO en MYCHRON, deze zijn voldoende 2e hands te koop.

Kosten voor 1 jaar karten hang er af van heel veel factoren... 1 er van is... HOE vaak ga je rijden ? en de 2e is Hoeveel schade je rijd, etc...
Maar voor een hobbyist die geen wedstrijden rijd en geen noemenswaardige schade.... zit je zo op ca. 1750 euro voor het rijden op basis van ca. 2x maand rijden (van April tot Oktober).

Echter.... die is geen pure wiskunde.... die je hierop kan loslaten... de een is heel zuinig op z'n spullen, de ander smijt er mee. De 1 heeft alleen maar schade de ander niet, de 1 rijd ieder weekend, de ander 1 a 2 keer per maand ..... en ga zo nog maar even verder.....

Hoop dat je hier wat mee kunt....

Suc6

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 01, 2007 10:51 pm 

Dank je voor je snelle antwoord.

En in die prijs zit ook al het onderhoud al inbegrepen? Moet nog kijken naar een leuke kart, maar lees veel dat onderhoud vrij veel geld vraagt. Zat eerst te kijken naar een 100 cc, maar toch maar over om op een 125 cc tweetakt te orienteren.

Vraag me eigenlijk ook nog af wat voor onderhoud ik aan moet denken? Zuigers vervangen ofzo? Ketting vervangen? Hoeveel tijd en geld gaat er in een revisie zitten als je het zelf doet en redelijk handig bent?

Alweer bedankt!

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jun 02, 2007 8:01 am 

kijk even goed rond op het f6r40 d5t 5s namelijk een vraag die al 200x gesteld is maar toch welkom

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jun 02, 2007 8:09 am 

allereerts welkom

ik heb zelf mijn kart gestalt op kartbaan uitgeest in een pitbox voor 850 per jaar
je kunt je kart daar ook in de loods van de huurkarts zetten daar zit een speciaal deel in voor privé karts dat 350 per jaar
echter er lang zal het niet zijn aangezien de baan 1 oktober 2007 gaat sluiten.

ik geloof dat emmen ook een mogenlijkheid te stallen heeft maar daar weet ik de kosten niet van

Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jun 02, 2007 8:26 am 

ja in emmen kan je ook stallen voor 30 euro per maand geloof ik. Maar het zou handig zijn als je vertelde waar je woonde om te kijken bij welke baan je in de buurt woont

2007: Kampioen KBO KCT
2008: NK RK1 Junior
2009: NK RK1 Senior 4e
2010: Rotax rec

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jun 02, 2007 8:48 am 

Citaat:
ik heb zelf mijn kart gestalt op kartbaan uitgeest in een pitbox voor 850 per jaar

:shock: :shock:

Damn, wat een geld. En dan heb je nog geen meter gereden. Voordeel is wel dat je hem kunt pakken en rijden. Diversiteit van de banen is wel weer minder.

/me is blij dat hij plek genoeg heeft in de garage.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jun 02, 2007 9:23 am 

ik weet dat het wel wat geld is maar ik deel hem met iemand anders met een rotax max
dat scheeld weer de helft

Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jun 03, 2007 12:36 am 

Seb schreef:
ja in emmen kan je ook stallen voor 30 euro per maand geloof ik. Maar het zou handig zijn als je vertelde waar je woonde om te kijken bij welke baan je in de buurt woont

Ik woon in de buurt van Rotterdam, de eerste kartbaan in de buurt is Strijen geloof ik. In ieder geval als buitenbaan.

Stalling is dus nog vrij prijzig begrijp ik, keer uitrekenen wat het vervoer steeds kost. Voordeel natuurlijk van thuis stalling is dat je naar elke baan makkelijk toe kan. Voordeel van het stallen bij een baan is dat je makkelijker even gaat racen denk ik.

Lastige keuze..

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jun 03, 2007 4:31 pm 

huur gewoon thuis ergens 1 garage box (kun je gelijk ander rotzooi kwijt)

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jun 03, 2007 8:08 pm 

In Strijen kan je zoveel ik weet geen kart stallen bij de baan.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 07, 2007 8:04 pm 

Weet iemand of je een kart kan stallen bij de kartbaan in mariembourgh en hoeveel dit kost?

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]