Auteur |
Bericht |
maas0024
|
Geplaatst: wo maart 21, 2007 2:39 pm |
|
Geregistreerd: wo feb 07, 2007 6:24 pm Berichten: 40
|
eindelijk zekerheid.
maar leuk is het niet.
mijn fout zat hem dus in de vereniging en de beheerder.
de vereniging zei: jaa tuurlijk mag je 4 takt rijden. (van de vereniging mag het dus)
de beheerder zei aan de telefoon: nee, dat mag niet.
waarom: dat is niet zozeer omdat ze dan bij elkaar rijden of het snelheidsverschil.
het probleem zit hem in de vergunningen en milieueisen.
de provincie zuid-holland is heel streng in dat soort dingen en daarom mag alleen 2-takt.
de beheerder is voorzichtig om ook om 4-takt te gaan vragen omdat hij bang is straks 2-takt ook kwijt te raken.
hij zei: beter iets dan niets, en dat vind ik ook.
wel is het mogelijk om georganiseerde wedstrijden te rijden met 4 takt.
dan wordt de baan afgehuurd en worden af en toe geluidsmetingen gedaan , maar dat mag dus wel.
raar eigenlijk die provincie: een 4-takt is zuiniger met benzine, een 4 takt gooit geen verbrande olie in de lucht en een 4-takt is stiller..
of vinden jullie van niet.
er is gelukkig zekerheid nu
greetz
|
|
Omhoog |
|
|
Manders Racing
|
Geplaatst: wo maart 21, 2007 6:38 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 20, 2006 11:00 pm Berichten: 512 Woonplaats: Heb tijdelijk geen kart
|
Qua geluid betreft:
een tweetakt heeft een snerpender geluid en vaker hogere decibellen.
Maar het geluid van een viertakt draagt veel verder weg.
Oftewel: het bereik van het geluid van een viertakt is groter.
(uitzonderingen en absurde racepijpen daargelaten natuurlijk)
_________________ "If everything seems under control, you're just not going fast enough."
|
|
Omhoog |
|
|