Auteur |
Bericht |
joris
|
Geplaatst: ma okt 09, 2006 3:29 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
je moet vooral niet naar de kappen kijken voor 50 euro heb je al een nieuw oud type set kappen
belangrijk is hoe het blok eruit ziet en hoe de kart eruit ziet
ziet hij er netjes uit dan is hij waarschijnlijk netjes behandelt
750 euro is niet veel voor een kart maar houd er rekening mee dat er geen achterstallig onderhoud is
kijk wel heelgoed naa of hij niet voor de verkoop ff een beetje gepoetst is
|
|
Omhoog |
|
|
Manders Racing
|
Geplaatst: ma okt 09, 2006 3:31 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 20, 2006 11:00 pm Berichten: 512 Woonplaats: Heb tijdelijk geen kart
|
@Zik
ik heb een heel goede tuner en crossblokken bouwer in mn dorp wonen. Die zal er wel iets van kunnen maken. (kost natuurlijk wel wat, maar minder denk ik dan een kart van 1000euro, ik ga natuurlijk altijd afdingen) misschien ooit van gehoord: Harry van Hout service VHS Geldrop.
Maarre, kan jij zo zien wat voor merk het is?
_________________ "If everything seems under control, you're just not going fast enough."
|
|
Omhoog |
|
|
Fart
|
Geplaatst: ma okt 09, 2006 3:44 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am Berichten: 2239 Woonplaats: Wijchen City
|
Lijkt me een Tibi kart, bouwjaar is aan de pedalen te zien van ongeveer 95/96. Nogmaals kweet niet zeker. Blok is een TM cross van voor 1996.
_________________ Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!
|
|
Omhoog |
|
|
Manders Racing
|
Geplaatst: ma okt 09, 2006 4:00 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 20, 2006 11:00 pm Berichten: 512 Woonplaats: Heb tijdelijk geen kart
|
dus een hoop oude meuk?
of zeggen jullie, valt nog wel wat van te maken voor dat geld en wat onderdeeltjes?
_________________ "If everything seems under control, you're just not going fast enough."
|
|
Omhoog |
|
|
NR
|
Geplaatst: ma okt 09, 2006 4:15 pm |
|
|
he is een Tibi kart zo te zien...
wel 10 jaar oud zo ongeveer ... maar €750.- is niet verkeert.
alleen je moet zeker weten dat het blok goed is en het frame...
Omhoog |
|
|
Manders Racing
|
Geplaatst: ma okt 09, 2006 4:30 pm |
|
|
die kart is al verkocht (of alleen de advertentie verwijderd), dus daar hoeven we t niet meer over te hebben...... jammer
|
|
Omhoog |
|
|
peter
|
Geplaatst: ma okt 09, 2006 4:41 pm |
|
Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm Berichten: 1359 Woonplaats: Fijnaart
|
Zik schreef: Oh dan heb ik me idd vergist.
@ Manders Racing, vaak bij oudere crossblokken ben je meer aan het sluitelen dan aan het rijden als ik het zo hoor van verkopers her en der.
is grote onzin
ik heb zo'n zelfde blok en heb er nog niks aan gehad
gewoon goed warmrijden en goed onderhouden dan is er niks aan de hand
_________________ Driften kost tijd , het is alleen zo leuk
|
|
Omhoog |
|
|
Zik
|
Geplaatst: ma okt 09, 2006 4:43 pm |
|
Geregistreerd: di sep 26, 2006 11:22 pm Berichten: 78 Woonplaats: Leiden
|
Ik heb het ook niet over de crossblokken in het algemeen, maar over oudere crossblokken. Daarvan weet je nooit hoe die zijn onderhouden. Dit geld natuurlijk wel voor alle blokken, maar hoorde dat het bij crossblokken vaak wat meer is. Ik kan het mis hebben, ik heb het ook maar gehoord.
|
|
Omhoog |
|
|
bigidiot
|
Geplaatst: ma okt 09, 2006 6:15 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 15, 2006 4:59 pm Berichten: 227 Woonplaats: emmen
|
een cross blok is sterk.
maar in de cross doe je er niet echtlang mee hoor.
_________________ ben je me nodig mail me op allroundgarage@gmail.com
|
|
Omhoog |
|
|
Fart
|
Geplaatst: ma okt 09, 2006 6:19 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am Berichten: 2239 Woonplaats: Wijchen City
|
De meeste (niet alle dus!) Crossblokken die op een kart zitten zijn rechtstreeks op een kart gezet, meestal is de kickstarteras ook afgedopt, tevens kun je het zien aan de rechtercarter deksel, is die erg afgesleten, door de kickstarter, dan komt hij waarschijnlijk wel van een Crosser. Alleen erg veel TM crossers die gesloopt worden zijn er niet, vandaar dat ze meestal nieuw op een kart zijn gezet.
_________________ Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!
|
|
Omhoog |
|
|
The overtaker
|
Geplaatst: wo nov 15, 2006 9:07 pm |
|
|
IK denk dat je er nog maar eens goed over na moet denken of je perse een schakel wil! Want voor rond de 750 kan ik niet voorstellen dat je een goede hebt. ga je veel onderhouds kostten krijgen en woordt het al snel een duurkoop
_________________ Vortex Vl125 ICC/ MBA-2002
|
|
Omhoog |
|
|
ms kart
|
Geplaatst: do nov 16, 2006 4:12 pm |
|
Geregistreerd: wo okt 04, 2006 8:31 pm Berichten: 131 Woonplaats: marum
|
als een kart koopt met een crossblok erop zou ik hem voordat je gaat rijden eerst de cilinder eraf trekken kun je gelijk zien hoe het gesteld is met de zuiger er of er ruimte zit op het big-end. toen ik mijn eerste kart kocht zeiden ze dat alles er nieuw in zat. toen ik ging rijden liep hij binnen 6 ronden al vast dat was mooi kut. sindsdien trek ik altijd eerst de cilinder eraf om te kijken hoe fris het blok is dat kun namelijk niet zien van de buiten kant. veel mensen die een kart verkopen poetsen hem mooi op en spuiten hem in met silliconespray dan lijkt het heel wat.
|
|
Omhoog |
|
|
Johan
|
Geplaatst: do nov 16, 2006 5:50 pm |
|
Geregistreerd: do aug 17, 2006 8:56 am Berichten: 110 Woonplaats: Bergeijk
|
Een Rotax is makkelijker in onderhoud, maar meestal duurder in aankoop. Dan kom je voor 1000 waarschijnlijk niet klaar, maar zoals ik al zei is het onderhoud minder.
|
|
Omhoog |
|
|