Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: iame 125 bloktemperatuur
BerichtGeplaatst: do okt 05, 2006 5:26 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 12, 2006 6:42 pm
Berichten: 11
Woonplaats: alkmaar
Wie kan me vertellen wat de normale bedrijfs temperatuur is van een iame 125 deze word gemeten met de onder de bougie geplaatste zender die tevens ook de toerental censor is van de alfano.
Of is de water temperatuur censor beter te gebruiken ?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 05, 2006 5:47 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Ik gebruikte altijd een watertemperatuur sensor. De beste temperatuur is dan tussen de 50 en de 65 graden.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 05, 2006 6:01 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 12, 2006 6:42 pm
Berichten: 11
Woonplaats: alkmaar
oke bedankt deze temperaturen had ik ook al gehoord van schillende rijders, alleen wist men niet te verstellen wat de temperatuur van het blok zou zijn, men gebruikte deze censor meestal voor een viertact ik vond het zo wel makkelijk omdat ik het zwarte losse draadje niet had.

kan je wat vertellen van de koppeling of deze er snel uit brand, ik heb zelf nog geen meter gereden ben nog niet klaar met de spullen.
mvgr.alf


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 05, 2006 6:07 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 15, 2006 4:59 pm
Berichten: 227
Woonplaats: emmen
mijn ervaring met de horstman koppeling mits goed afgesteld en gebruiken zoals het hoort dan gaat hij redelijk lang mee.en valt het uitbranden wel mee of je moet in het gras gigantiesch gaan staan slippen.

_________________
ben je me nodig mail me op allroundgarage@gmail.com


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 05, 2006 6:12 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Daar moet je inderdaad erg zuinig op zijn, ze zijn vrij gevoelig.
Het eerste wat je moet doen is zorgen dat ie goed afgesteld is.
Hiervoor kan je het beste de koppeling van de krukas afhalen, vervolgens demonteer je de voorste koppelingsplaat en het frictieschijfje.
Meet met een (goede) schuifmaat de afstand tussen de achterkant van de stelmoeren en de tweede koppelingsplaat (gewoon op de buitenkant, dus het vlak waar het frictieplaatje tegenaan komt). Deze afstand moet tussen de 20 en 22 mm zijn. Hoe groter da afstand, des te minder slipt de koppeling. Ik reed altijd tussen de 21 en 22 mm.
Borg de stelmoeren met Loctite.
Bekijk meteen even de koppelingsplaten en controleer of ze nog netjes recht zijn (of tenminste niet verschrikkelijk krom).
Let erop dat het frictieplaatje niet versleten is, vervang het voordat het te laat is (metaal op metaal kan snel het einde van je koppeling betekenen).
Zorg dat alles vetvrij is (behalve het naaldlager).

Voor tips bij het rijden is er recentelijk al een topic geopend, dus dat zal ik hier niet beschrijven.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 05, 2006 6:17 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 12, 2006 6:42 pm
Berichten: 11
Woonplaats: alkmaar
ik heb een koppeling met 3 pootjes er zijn er ook met 6 pootjes ?
degene waarvan ik hem gekocht heb heeft alles vernieuwd en dat was echt wel prijzig.
Kan ik meerdere dingen rechtstreeks vragen ?
Ben nog a technisch. #-o


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 05, 2006 6:20 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Er zijn er ook met meer dan 3 pootjes ja. Als het goed is heb je alsnog 3 stelmoeren, en het afstellen gaat verder hetzelfde.
Vragen staat verder vrij.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 05, 2006 6:24 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 12, 2006 6:42 pm
Berichten: 11
Woonplaats: alkmaar
temperatuur blok ?
carburator afstellen, is er ergens een gebruiks aanwijzing te downloaden ?
heb veel aan de tips thanks


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 05, 2006 6:32 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Er is geen gebruiksaanwijzing van (zoveel ik weet).
Je kan het handboek van de Iame Leopard doorlezen, deze is op veel punten hetzelfde (hoewel de koppeling bijvoorbeeld compleet anders is).
http://www.kartservice.nl/pdf/Handbuch_LEOPARD.pdf

Voor de carburateur afstellen zou ik even zoeken hier op het Kartforum, is al een paar keer best goed beschreven.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 05, 2006 8:44 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 12, 2006 6:42 pm
Berichten: 11
Woonplaats: alkmaar
Bedankt vooor de info :P :P :P hier heb ik wat aan. :shock:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David