Auteur |
Bericht |
RaceKabouter
|
Geplaatst: ma okt 02, 2006 7:25 pm |
|
Geregistreerd: wo aug 09, 2006 3:17 pm Berichten: 177 Woonplaats: Haarlem
|
Ben het wel met jvd eens hoor. Een 390 zal ongeveer even of iets duurder zijn. Meer kosten wat betreft de banden, iets minder op slijtage van de onderdelen, hoewel ik zelf denk dat je met een Pro veel langer doet dan met de onderdelen (koppeling ketting en tandwielen) dan op een 390. Er staat op de onderdelen immers minder dan de helf van het vermogen en koppel op dan een 390.
Qua rondetijden hoeft het niet heel erg veel uit te maken. Een hele goede pro en een matige 390 zijn gelijkwaardig. Wat ik zelf denk ik het belangrijkste vind is waar er op je thuisbaan het meeste mee gereden wordt. Het is altijd leuk om meer meerdere gelijkwaardige karts op een baan te rijden dan als enige met een pro of 390.
Over de lopende kosten van een TKM kan ik je nog niet zo veel vertellen. Ik rij er pas 2 weken mee, maar ze lusten best wel wat meer benzine, olie en bougies. En banden! Ik schat de lopende kosten zeker twee keer zo hoog.
... en er schiet me nog iet te binnnen. Pro kart frames zijn echt heel sterk. Je moet er echt heel hard vanafgaan wil je frame echt iets aandoen. Veel 390's hebben een relatief (te) licht frame (Blok weegt ruim 40kg !!!) met alle gevolgen van dien.
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: ma okt 02, 2006 7:32 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Een 390 weegt geen 40 kilo hoor, al zijn ze ook niet licht
|
|
Omhoog |
|
|
jvd
|
Geplaatst: ma okt 02, 2006 7:34 pm |
|
Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm Berichten: 1610 Woonplaats: Zwolle
|
32 kilo om precies te zijn
_________________ je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen
|
|
Omhoog |
|
|
RaceKabouter
|
Geplaatst: ma okt 02, 2006 7:46 pm |
|
Geregistreerd: wo aug 09, 2006 3:17 pm Berichten: 177 Woonplaats: Haarlem
|
Ok, maar het is wel een zwaar blok. Zware koppeling erbij, en een grote benzine tank voorop, maar die is eigenlijk wel veel goed voor de balans op de voorwielen. Een pro blijft altijd hopeloos onderstuurd. Maar je leert er wel lijnen mee rijden. Overstuur kostte mij dit weekend een fusee en een stuurstang en k*t.
|
|
Omhoog |
|
|
jvd
|
Geplaatst: ma okt 02, 2006 7:48 pm |
|
Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm Berichten: 1610 Woonplaats: Zwolle
|
ik heb een speciale lichte koppeling
weegt ongeveer evenveel als die jij op je tkm hebt zitten en lijkt er ook veel op
je kunt nog best veel dingen aanpassen op een 390 om hem soepeler te laten lopen
_________________ je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: ma okt 02, 2006 7:50 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Laten we het nu weer een beetje over de kosten hebben ipv de technische details van een 390 of prokart.
|
|
Omhoog |
|
|
Zik
|
Geplaatst: di okt 03, 2006 9:26 am |
|
Geregistreerd: di sep 26, 2006 11:22 pm Berichten: 78 Woonplaats: Leiden
|
Ehm ik vind het wel leerzaam David, en lees het wel graag. Want ik had mijn oog zowiezo op een pro-kart of 390 laten vallen, en wil dus een beetje de kosten, en de karts zelf kunnen vergelijken. Maar ik zal wel een nieuwe topic daarover starten zodat het een beetje op orde blijft.
|
|
Omhoog |
|
|