Auteur |
Bericht |
David
|
Geplaatst: ma nov 01, 2004 1:56 am |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Heb gekeken en was zeer onder de indruk
|
|
Omhoog |
|
|
Energy 390
|
Geplaatst: ma nov 29, 2004 9:47 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
Viertakt karten kan best leuk zijn het ligt er ook maar aan welke eisen je aan je kart stelt en wat je gewent bent!
Groeten Roeland
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: ma nov 29, 2004 9:54 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Hoi Energy 390/Roeland!
Welkom op het kartforum
Ben het helemaal met je eens, viertaktkarten kan verschrikkelijk leuk zijn!
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: ma nov 29, 2004 10:12 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Heee Energy390,
Ook namens het wetsen des lands van harte welkom, ook ik ben het helemaal met je eens.
Heb jarenlang indoor (4-takt) gereden, en mag zeggen dat ik jarenlang
plezier heb gehad. OK, de snelheid ligt lager, maar omdat het binnen altijd
kleiner is dan buiten, is het plezier en de adrenaline er niet minder om.
L8ter.
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
Energy 390
|
Geplaatst: ma nov 29, 2004 10:31 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
Dank je,
Viertakt karten brengt zeker spanning met zich mee. Al rij ik alleen voor de hobby, geen wedstrijden dus.
Groeten
|
|
Omhoog |
|
|
rotaxmax11
|
Geplaatst: di nov 30, 2004 1:49 pm |
|
Geregistreerd: wo aug 11, 2004 8:40 am Berichten: 897 Woonplaats: Wijchen
|
hey energy 390!
welkom op dit forum!
ik ben ook met 4takt (indoor dan) begonnen en toen vond ik dat echt kei leuk!
Nu vind ik het niet leuk meer, maar dat komt vooral omdat je de kart niet af kunt stellen en je minder grip hebt... dat vind ik juist wel het leuke aan outdoorkarten. Snelheid boeit mij trouwens toch niet zo
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
ace
|
Geplaatst: di nov 30, 2004 4:41 pm |
|
|
sommige 4-tkat zijn inderdaad heel snel, maar ook zwaar en vooral duur!
|
|
Omhoog |
|
|
Energy 390
|
Geplaatst: wo dec 01, 2004 5:17 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
David schreef ergens hierboven: een viertakt maakt vier arbeidsslagen, vandaar de naam viertakt. Dit is natuurlijk niet juist! 4 takt maakt vier slagen waarvan de arbeidsslag er 1 is! (1: inlaat, 2: compressie, 3: arbeid, 4: uitlaat)
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: wo dec 01, 2004 5:54 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
We kunnen natuurlijk ook nu weer urenlang gaan discusseren hoe we welke slagen noemen. Wat jij arbeid noem, noemen ze meestal ontbranding vh mengsel of iets in die richting (de enige slag die GEEN vermogen levert is de compressie).
Ach iedereen weet wat er bedoeld wordt, en das het doel van communicatie toch? Mij maakt het verder niet zoveel uit hoe het heet.
|
|
Omhoog |
|
|
Energy 390
|
Geplaatst: wo dec 01, 2004 6:12 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
Is helemaal geen urenlange discussie voor nodig. Ik heb het toch duidelijk omschreven. De compressieslag kost arbeid.......
Groeten
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: wo dec 01, 2004 10:12 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Vind ik ook goed hoor
Bei de wee....
We zijn natuurlijk reuze benieuwd naar plaatjes van jouw mooie viertaktkart voor het fototopic
|
|
Omhoog |
|
|
scoot
|
Geplaatst: di dec 28, 2004 2:46 pm |
|
Geregistreerd: wo dec 22, 2004 10:51 pm Berichten: 58 Woonplaats: den haag
|
Energy 390 schreef: Is helemaal geen urenlange discussie voor nodig. Ik heb het toch duidelijk omschreven. De compressieslag kost arbeid.......
Groeten
de eeste slag kost arbeid en dat is de inslaatslag.zuiger gaat naar bendeden ,de inlaat klep staat open en er stroomt een benzine lucht mengsel naar binnen.
de tweede slag kost arbeid,dat is de compressieslag.zuiger gaat omhoog, kleppen staan dicht. lucht en benzine worden hierdoor goed gemengd en ze warm.
de derde slag levert arbeid op .dat is de arbeidslag.vlak voor het bdp (bovenste dode punt) wordt een vonk gegeven door de bougie en het benzine lucht mengsel word ontstoken waardoor er een hele hoge druk ontstaat boven de zuiger en de zuiger wordt naar beneden gedrukt.
de vierde slag kost dan weer arbeid dat is de uitlaatslag.uitlaat klep gaat open en de gassen verlaten de cilinder.
zo werkt een 4 takt motor en dit zijn de juiste benamingen
_________________ Als je probeert te falen en je slaagt, wat van de twee heb je dan gedaan?
|
|
Omhoog |
|
|
Energy 390
|
Geplaatst: di dec 28, 2004 11:03 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
Scoot heeft ervoor geleerd.....
|
|
Omhoog |
|
|
jvd
|
Geplaatst: di dec 28, 2004 11:14 pm |
|
Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm Berichten: 1610 Woonplaats: Zwolle
|
en zo is dat en nie anders
|
|
Omhoog |
|
|
scoot
|
Geplaatst: wo dec 29, 2004 10:31 am |
|
Geregistreerd: wo dec 22, 2004 10:51 pm Berichten: 58 Woonplaats: den haag
|
_________________ Als je probeert te falen en je slaagt, wat van de twee heb je dan gedaan?
|
|
Omhoog |
|
|