Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: URL website TKM motoren
BerichtGeplaatst: di aug 15, 2006 10:12 am 

Geregistreerd: wo aug 09, 2006 3:17 pm
Berichten: 177
Woonplaats: Haarlem
Wie o wie heeft er een URL naar de web site van TKM

Ik wil me wat meer informeren over het TKM 4-takt blokje.

Ervaringen van jullie zijn ook welkom. Valt er nog wat mee te racen? Heb je uberhaupt nog kans in een open klasse?

Please help!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di aug 15, 2006 10:17 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 26, 2004 1:04 pm
Berichten: 864
http://www.tal-ko.com/k4s.html

In oldenzaal hadden ze een helemooie klasse voor de TKM, maar sinds vorig jaar is de deelname sterk teruggelopen.
Er rijden er nu met geluk nog 3, en dan wel in de open klasse tegen de vampire's, eco's en bilands, waar ze theoretisch niet tegenopkunnen ivm pk.

Maar op de kleine baan van oldenzaal scheelt het niet veel, vraag maar een RJ die heeft er nog mee geraced!

In eefde rijden er ook 2, en de andere die altijd bij de races waren staan denk ik in de schuur ergens?????

In belgie word er ook nog vollop geraced met de TKM

_________________
Afbeelding
To finish first, you first have to finish!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: TKM
BerichtGeplaatst: di aug 15, 2006 10:43 am 

Geregistreerd: wo aug 09, 2006 3:17 pm
Berichten: 177
Woonplaats: Haarlem
Ik dacht dat die TKM het ook wel leuk zou doen op het CRG frame.

Ik moest nog wel ff vragen of het CRG frame dat ik zaterdag bekeken heb een hard of een zacht type is?

Ben gisteren bij TKS geweest. Hebben geen 390 occaisions, maar wel TKM. Vandaar.

Ik ben er nog niet helemaal uit, maar Bowman wordt het niet. Dus de kans dat het CRG wordt is groter geworden ;-) Ik probeer het je voor donderdag te laten weten.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di aug 15, 2006 10:46 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 26, 2004 1:04 pm
Berichten: 864
Aha.....vreemd dat ze op internet zetten diverse occasions te hebben dan maarja.......zal dan wel niet up to date zijn;)

de CRG is gewoon standaard, harde buis

TKM past zo op de crg! en TKM gaat stuk harder als 390

_________________
Afbeelding
To finish first, you first have to finish!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di aug 15, 2006 1:15 pm 

Geregistreerd: wo maart 23, 2005 2:43 pm
Berichten: 134
Woonplaats: Enschede
Een Tkm is wel sneller, maar het onderhoud van zo'n blokje is wel wat gevoeliger.
Nadeel van het blokje is dat als je er wedstrijden mee wilt rijden (Niet in open klasses, echter wel in officiële Tkm-klasses) dat het blokje fabrieks-verzegeld moet zijn. Als je dus iets kapot hebt, moet je hem bij de fabriek laten repareren (geloof in Engeland) en de kosten die daar aanhangen zijn niet zo leuk. Echter als je niet van plan bent om die wedstrijden mee te rijden kun je hem ook gewoon bij Tks laten repareren en scheelt het een heel stuk in de kosten, je hebt dan alleen geen officiële zegel meer geloof ik.

Ik weet anders ook nog wel een goed Honda 390 blokje te koop, die optimaal is klaargemaakt voor wedstrijden in Oldenzaal en Eefde. Deze is van de kampioen van vorig jaar, zie hier:
http://www.pitparts.nl/index.php?page=s ... t&Itemid=1

Groeten en succes met je keuzes!

_________________
http://www.wesleyprinsen.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di aug 15, 2006 1:26 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm
Berichten: 910
Woonplaats: Deventer
Ik had gisteren Racekabouter al aan de telefoon en blijf bij mijn advies:

Koop een competitief en nog in de handel zijnde merk chassis. Hiermee garandeer je vervanginsonderdelen en heb je veel meer plezier op de baan tijdens trainingen of races.

Qua motor zou ik voor de TKM gaan als je meer naar 4 takt hobbie motor neigt, een briliante motor welke een klap sneller is dan een 390 en maar net onder doet voor een Rotax Max (onderin sterker, bovenin langzamer)

Wil je wedstrijden gaan rijden, koop dan een 390, waarbij de motor die Wesley naar toe linkt idd een prima motor is. Ook is een 390 goedkoper in onderhoud.

_________________
Afbeelding
http://www.rikvanbeek.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di aug 15, 2006 3:11 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 02, 2005 12:13 pm
Berichten: 175
Woonplaats: Aarschot
ik rij zelf met de TKM
en pak af en toe ook een wedstrijd mee.

Ik vind het superweg een zalige blok !
koppel zit onderin, de snelheid is best te pruimen.

en het onderhoud valt echt reuze mee
revisie tussen de 50 a 100 uren ( hangt wat van je rijstijl en onderhoud af )

na elke dag rijden, gewoon olie verversen
en eens om de zoveel tijd een andere koppelingsplaat en koppelingshuis
( hangt af van je slijtage, en rij-uren )

een bougie, nogal wiedes, word best regelmatig vervangen.

dit zijn al bij al geen grote kosten.
en ik wil toch eens zien welke 390 de TKM gaat volgen
( allebei standaard )

en normaal zijn de meeste TKM's wel verzegeld
anders kan je gewoon even in Belgie bij Antwerp karting, JPR indoorkartin Sint Niklaas, of bij GKS ( Genker Kart Shop ) langs gaan
die 3 circuits hebben zegelrecht.

een revisie kost +- 700€

_________________
Afbeelding
Birel R32 - Maxter MX-L
www.prt-extreme.be


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David