Auteur |
Bericht |
RaceKabouter
|
Geplaatst: di aug 15, 2006 10:12 am |
|
Geregistreerd: wo aug 09, 2006 3:17 pm Berichten: 177 Woonplaats: Haarlem
|
Wie o wie heeft er een URL naar de web site van TKM
Ik wil me wat meer informeren over het TKM 4-takt blokje.
Ervaringen van jullie zijn ook welkom. Valt er nog wat mee te racen? Heb je uberhaupt nog kans in een open klasse?
Please help!
|
|
Omhoog |
|
|
SkeurijzeR
|
Geplaatst: di aug 15, 2006 10:17 am |
|
Geregistreerd: zo dec 26, 2004 1:04 pm Berichten: 864
|
http://www.tal-ko.com/k4s.html
In oldenzaal hadden ze een helemooie klasse voor de TKM, maar sinds vorig jaar is de deelname sterk teruggelopen.
Er rijden er nu met geluk nog 3, en dan wel in de open klasse tegen de vampire's, eco's en bilands, waar ze theoretisch niet tegenopkunnen ivm pk.
Maar op de kleine baan van oldenzaal scheelt het niet veel, vraag maar een RJ die heeft er nog mee geraced!
In eefde rijden er ook 2, en de andere die altijd bij de races waren staan denk ik in de schuur ergens?????
In belgie word er ook nog vollop geraced met de TKM
_________________ To finish first, you first have to finish!
|
|
Omhoog |
|
|
RaceKabouter
|
Geplaatst: di aug 15, 2006 10:43 am |
|
Geregistreerd: wo aug 09, 2006 3:17 pm Berichten: 177 Woonplaats: Haarlem
|
Ik dacht dat die TKM het ook wel leuk zou doen op het CRG frame.
Ik moest nog wel ff vragen of het CRG frame dat ik zaterdag bekeken heb een hard of een zacht type is?
Ben gisteren bij TKS geweest. Hebben geen 390 occaisions, maar wel TKM. Vandaar.
Ik ben er nog niet helemaal uit, maar Bowman wordt het niet. Dus de kans dat het CRG wordt is groter geworden Ik probeer het je voor donderdag te laten weten.
|
|
Omhoog |
|
|
SkeurijzeR
|
Geplaatst: di aug 15, 2006 10:46 am |
|
Geregistreerd: zo dec 26, 2004 1:04 pm Berichten: 864
|
Aha.....vreemd dat ze op internet zetten diverse occasions te hebben dan maarja.......zal dan wel niet up to date zijn;)
de CRG is gewoon standaard, harde buis
TKM past zo op de crg! en TKM gaat stuk harder als 390
_________________ To finish first, you first have to finish!
|
|
Omhoog |
|
|
Wesley
|
Geplaatst: di aug 15, 2006 1:15 pm |
|
Geregistreerd: wo maart 23, 2005 2:43 pm Berichten: 134 Woonplaats: Enschede
|
Een Tkm is wel sneller, maar het onderhoud van zo'n blokje is wel wat gevoeliger.
Nadeel van het blokje is dat als je er wedstrijden mee wilt rijden (Niet in open klasses, echter wel in officiële Tkm-klasses) dat het blokje fabrieks-verzegeld moet zijn. Als je dus iets kapot hebt, moet je hem bij de fabriek laten repareren (geloof in Engeland) en de kosten die daar aanhangen zijn niet zo leuk. Echter als je niet van plan bent om die wedstrijden mee te rijden kun je hem ook gewoon bij Tks laten repareren en scheelt het een heel stuk in de kosten, je hebt dan alleen geen officiële zegel meer geloof ik.
Ik weet anders ook nog wel een goed Honda 390 blokje te koop, die optimaal is klaargemaakt voor wedstrijden in Oldenzaal en Eefde. Deze is van de kampioen van vorig jaar, zie hier:
http://www.pitparts.nl/index.php?page=s ... t&Itemid=1
Groeten en succes met je keuzes!
|
|
Omhoog |
|
|
RJ
|
Geplaatst: di aug 15, 2006 1:26 pm |
|
Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm Berichten: 910 Woonplaats: Deventer
|
Ik had gisteren Racekabouter al aan de telefoon en blijf bij mijn advies:
Koop een competitief en nog in de handel zijnde merk chassis. Hiermee garandeer je vervanginsonderdelen en heb je veel meer plezier op de baan tijdens trainingen of races.
Qua motor zou ik voor de TKM gaan als je meer naar 4 takt hobbie motor neigt, een briliante motor welke een klap sneller is dan een 390 en maar net onder doet voor een Rotax Max (onderin sterker, bovenin langzamer)
Wil je wedstrijden gaan rijden, koop dan een 390, waarbij de motor die Wesley naar toe linkt idd een prima motor is. Ook is een 390 goedkoper in onderhoud.
|
|
Omhoog |
|
|
Dragon GT
|
Geplaatst: di aug 15, 2006 3:11 pm |
|
Geregistreerd: za jul 02, 2005 12:13 pm Berichten: 175 Woonplaats: Aarschot
|
ik rij zelf met de TKM
en pak af en toe ook een wedstrijd mee.
Ik vind het superweg een zalige blok !
koppel zit onderin, de snelheid is best te pruimen.
en het onderhoud valt echt reuze mee
revisie tussen de 50 a 100 uren ( hangt wat van je rijstijl en onderhoud af )
na elke dag rijden, gewoon olie verversen
en eens om de zoveel tijd een andere koppelingsplaat en koppelingshuis
( hangt af van je slijtage, en rij-uren )
een bougie, nogal wiedes, word best regelmatig vervangen.
dit zijn al bij al geen grote kosten.
en ik wil toch eens zien welke 390 de TKM gaat volgen
( allebei standaard )
en normaal zijn de meeste TKM's wel verzegeld
anders kan je gewoon even in Belgie bij Antwerp karting, JPR indoorkartin Sint Niklaas, of bij GKS ( Genker Kart Shop ) langs gaan
die 3 circuits hebben zegelrecht.
een revisie kost +- 700€
_________________
Birel R32 - Maxter MX-L
www.prt-extreme.be
|
|
Omhoog |
|
|