Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 49 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 31, 2006 1:29 pm 
@ RJ, Kijk daar heb je weer eens gelijk in maar ja veel mensen willen niet geloven dat je met een 390 cc ook snel kunt rijden en rij ervaring kunt opdoen.. En als je er wil mee door gaan kan je hem altijd nog opvoeren ( zoals ik heb gedaan ).

Alleen ik zie altijd dat er weinig 4 takts te koop staan :wink: zou dat een reden hebben??????? :lol:

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 31, 2006 1:31 pm 

Nou ik vind het een but antwoord, er word naar iets anders gevraagd.

Om dan te antwoorden met termen als kneuzen en prutsers die niet kunnen rijden.

Volgens mij is jouw woordenschat beter geweest in het verleden RJ.

En we zijn natuurlijk niet allemaal PRO.

Afbeelding

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 31, 2006 2:03 pm 

Oeps,

Het staat er idd wat onhandig geformuleerd. En inmiddels ook wat leesbaarder gemaakt
De strekking van mijn post hoorde te zijn, dat iemand met minder ervaring beter met een kart met minder vermogen kan beginnen.

Door het mindere technische onderhoud, leert men sneller en efficienter.

Het staat er idd beetje harkig dat "kneuzen" ofwel minder getalenteerde of geoefende kartjes meer dan regelmatig een gevaar voor zichzelf zijn.

K zal voor de lunch wel wat last hebben gehad van het weinige slaap dit weekend ;-)

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 31, 2006 4:37 pm 

nou ik lees hier veel berichten die mijn eventuele keuze er niet makkelijker op maken...

pagina terug las ik iets van een rotax en wat spul voor 600 euro en gassen maar, dat is eigenlijk de beste omschrijving hoe ik het wil doen, heb namelijk veel kosten, rijbewijs/auto maar aangezien ik verder geen hobby's heb behalve minibike's moet ik wel wat te doen hebben, en het liefst voor zo min mogelijk geld...

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 31, 2006 4:48 pm 

@RJ
Dat klopt inderdaad, JVD was in de bochten zo goed als even snel met zijn 390 als veel van ons met een Max tijdens de vorige kartforummeeting. Alleen de kick op het rechte stuk zal missen, verder een prima blokje om mee te beginnen.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 31, 2006 4:52 pm 

precies bennie gewoon gaan rijden en vind je het dan leuk dan ga je gewoon rustigaan opbouwen zo heb ik het ook gedaan ik ben van een kartje van 450 euro daar heb ik naa een half jaar een andere motor op gezet (eerlijk is eerlijk de 100cc van rotax is niet de betrouwbaarste) en toen een ander frame met weer een nieuwere motor en nu een schakel

je moet alleen goed zoeken naar een technis goede kart en niet naar een mooie voor dat geld ik weet er nog een bij een dealer te staan is al een wat ouder kartje maar wel technis in top staat plus de motor is een rotax met een orgineele nikasil wand (is zeldzaam) als je wilt kan ik wel eens vragen wat de bodem prijs daarvan moet zijn

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 31, 2006 5:28 pm 

@ David,

met alle respect voor JVD, (waar ik al mee eens heb gereden) maar hoe kan het zo zijn dat hij met een 390 net zo snel is als velen met een Max?????

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 31, 2006 5:51 pm 

Er staat nergens dat ie net zo snel is.
In bochten kwam ie prima mee (wel goed lezen wat er staat he). Heb er expres een tijdje achteraan gereden om het te bestuderen (was voor het eerst dat ik een 390 in het wild tegenkwam). Het scheelde die dag niet zo heel erg veel. Natuurlijk weet ik niet of hij zijn afstelling perfect voor elkaar had (ik had zelf nogal weinig grip, maar geen zin om af te stellen), maar als je zijn rondetijden vergelijkt met die van sommige anderen die dag dan valt het reuze mee.

Maar goed, dit was meer ter beantwoording van jouw vraag, en heeft vrij weinig te maken met de vragen van de topicstarter, dus ik stel voor dat we vanaf nu wat meer ontopic blijven, en geen discussies gaan starten waar Bennie ook niet wijzer van wordt.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 31, 2006 7:56 pm 

He Bennie....

Als je een leuke maar oook een zeer nette kart zoekt voor onder de 1000 euro dan kan ik je verder helpen...
Heb nog een volledig gereviseerde 125 cc staan, die echt in een supernette staat is...
Mail me anders even: vossie112@hotmail.com
Kan ik je evnetueel foto's etc. sturen...

Gr. John

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 31, 2006 9:50 pm 

ik heb die dag ook niets aan mijn afstelling gedaan
ik had beetje te veel grip aan de voorkant en achter iets te weinig, maar ik had ook geen zin in afstellen

ik had ook nog is een harde type bridgestone band (type yjl)
ik kon idd in de bochten redelijk meekomen, maar op het rechte stuk schieten die maxjes je letterlijk voorbij

ik denk dat wanneer ik zachtere banden had en mijn voorkant iets smaller had gezet, dat ik dan iets sneller in de bochten zou zijn dan de maxjes
maja dat is achteraf geklets, dus daar heb ik het liever niet over

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 31, 2006 10:09 pm 

Simpel, als je een 390 goed opbouwd. Dus juiste gewichtsverdeling, enz enz.

Dan weegt ie net zoveel als een max (165 kilo totaal) en is de balans het zelfde. Met de zelfde banden, kun je dus even hard door een bocht. Het verschil wordt dus enkel op het rechte stuk gemaakt.

Omdat een 390 minder heftig op het gas gaat, en je wat rustiger aankomt voor een bocht, kun je eenvoudiger later remmen en strakker sturen en netjes op je gas. Dit alles zorgt er voor dat je met een 390 soms harder door een bocht gaat, en dus zelfs tijd goed maakt tov wat je op een recht stuk verliest.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 31, 2006 10:48 pm 

mensen die iets hebben staan voor weinig of een weten te staan, mijn msn is: satanic_steven_666@hotmail.com (en nee ik aanbid de duivel niet:P)

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 31, 2006 10:49 pm 
ik weet niet wie er hier op het forum allemaal 100 cc rijden.. maar ik maak zelf mee dan gooien ze hun stuur om.. en draaien ze hem zo de bocht in.. dat lukt meestal niet met een 390cc... maar die jongens ( en meisjes) die dat doen zijn meestal al wel een stuk ervaren he :wink:

wat ik al eerder zei ik zou zelf met een 390cc beginnen.. heeft weinig onderhoud nodig.. dus lekker veel karten.. meestal is het alleen dat je de pits in moet om te tanken en je ketting ffies smeren :wink: en rijden maar..

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 02, 2006 6:19 pm 

Ik heb een 125 cc go kart automaat watergekoeld te koop.

alleen de ketting is stuk, voor de rest is het een geweldige kart!!

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 03, 2006 11:44 am 

Stop maar met dit "bennie" verhaal, heb 'm gister aan de tel gehad, en heel erg voorbarig heeft hij dit topic geopend, hij krijgt het thuis niet voor elkaar....

Dus deze topic mag op slot...

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 49 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende