Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jun 18, 2006 5:39 pm 

Geregistreerd: do maart 02, 2006 8:08 pm
Berichten: 73
Hallo,

Gisteren even gereden en een motor was bijna niet te starten (Honda GX16), bougie vervangen maar dat hielp ook niet bepaald. Bij het aantrekken (moest bij die motor ontzettend hard) leek het even of hij het ging doen maar viel dan meteen dood. Ook bij het stilstaan viel de motor vrijwel meteen uit. Waar kan het probleem liggen?

De andere motor deed het beter maar bij het stilstaan rookte de koppeling. Dit terwijl er recent een nieuwe koppeling in is gezet omdat het probleem er eerder ook al was. Dus wederom, waar kan het probleem liggen?

Alvast bedankt!

_________________
www.kartfanatics.nl - de site voor fanatieke karters!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jun 18, 2006 8:42 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Dat zijn geen dingen waar ik veel ervaring mee heb, dus tis een beetje giswerk.
Wat bedoel je precies met ontzettend hard aantrekken? Draait ie zwaar rond, of moet je em heel veel snelheid meegeven?
Bij het eerste zou de kleppentiming verkeerd kunnen staan, of er is ergens teveel wrijving in je blok (maar dan was ie waarschijnlijk al lang overleden).
Wat betreft de koppeling zouden er misschien verkeerde veertjes ingebouwd kunnen zijn. Je hebt verschillende soorten veertjes voor verschillende toerentallen waarbij de koppeling aangrijpt. Als je koppeling al aangrijpt op het moment dat je stilstaat, dan grijpt ie dus bij een te laag toerental aan. Stuggere veertjes zouden misschien een oplossing kunnen zijn.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jun 18, 2006 10:13 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
mischien wel olie in de koppeling???

en ik heb een keer een gx 270 rechtop gestald en toen was de cilinder volgelopen met olie toen trok die ook heel zwaar aan en liep ie niet :?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 19, 2006 8:07 am 
Kijk ook even of de motorkap je vacuumslang niet afklemt. Dan loopt zo'n Honda ook niet of maar heel even.
Vaak komen deze problemen naar voren als de kap er voor onderhoud af is geweest.

Succes!


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 19, 2006 9:49 am 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Heb je op beide motoren een andere koppeling of heb je met de motor te veranderen ook de koppeling overgezet?

Als je een kart met 2 motors op hebt vergeet je mijn opmerking maar.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 19, 2006 5:56 pm 

Geregistreerd: do maart 02, 2006 8:08 pm
Berichten: 73
Bedankt alvast!

Zal binnenkort eens kijken en de motor opendraaien (heb wel 0 verstand van motoren). Kan het ook aan het sproeiertje liggen? Zou ook kunnen dat er olie in de koppeling zit. De kart moest door een smalle deur dus die is er scheef doorheen getild...

Hij heeft nog wel 1,5 uur gelopen toen hij eenmaal aanwas. Zou dan de olie niet uit de koppeling moeten zijn of het vuil wat er ergens inzat?

_________________
www.kartfanatics.nl - de site voor fanatieke karters!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Scheefhouden
BerichtGeplaatst: di jun 20, 2006 7:03 am 

Geregistreerd: ma jun 19, 2006 7:58 am
Berichten: 1
Nooit de motoren enorm scheef houden... de olie klotst dan alle kanten op!

Dat wil je niet schoonmaken.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 21, 2006 7:40 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm
Berichten: 3601
Woonplaats: Assendelft
ik heb er zelf laatst 2 nieuwe koppelingen opgezet die moet ff goeed ingereden worden je kunt een paar rondes bijna niet rijden zo langzaam ga je maar na 10 rondjes ofzo gaat het beter.
wat dat kantellen betreft doe ik met mijn kart altijd nog nooit problemen mee gehad
sproeiertje kan het ook zijn ik heb een keer 1 uur stilgestaan voor ik erachter was steeds als ik de motor aandeed liep hij perfect en zodra ik gas gaf viel de motor uit.
dus ik heb gewoon een boutje aan de onderkand van het blok losgedraait zodat er wat uit liep
als je een viultje in je sproeier hebt kan dit de oplossing zijn
hopelijk heb je er wat aan

_________________
MSkart - TM k8 ICC
Energycorse - Prokart
Honda CBR 600 RR

Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 22, 2006 8:18 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm
Berichten: 910
Woonplaats: Deventer
Tja, kan vanalles zijn.

Starten hangt maar van 3 factoren af... vonk (bougie), lucht (luchtfilter) en brandstof (caburateur). Check deze 3 dingen, en met name idd je sproeier. Deze wil heel soms (met name na regen) wel eens verstoppen. Met het schuin tillen kan er ook brandstof/vettigheid in je luchtfilter zijn gekomen, maak deze dus ook ff helemaal schoon.

Goed, de koppeling is easy en moet gewoon werken en al helemaal niet roken. Het verhaal van Pro-kart monster vindt ik ook een beetje vreemd? De koppelingen grijpen allemaal bij ongeveer 2500 toeren aan. En wij komen daar niet onder tijdens een ronde. Ofwel er is de volledige tijd een starre verbinding. 10 ronden inrijden heb ik dan ook nog nooit meegemaakt. Wij schuren ze echter wel even op (het huis van de Magnum koppeling) dus wellicht scheelt dit een fractie.

Roken van de koppeling kan dus in mijn ogen alleen als hij slipt (wegrijden) en dan alleen als er iets verbrand, overtollig olie. Wij reinigen de koppeling gewoon met remmenreiniger en vetten de naaldlagers die op de as gaan in met kopervet.

Zo ik hoor wel of je er wat aan hebt. Laters

edit:
Heb de data van Velthoven even gecheckt. Laagste toerental heb ik 123 niet voorhanden maar weet wel dat we ongeveer 5600 toeren maakten bij 92 km/h. Laagste snelheid tijdens een ronde is 47 km/h.

(47x5600)/92=2860,869 toeren. Dus de koppeling is idd starre verbinding.

_________________
Afbeelding
http://www.rikvanbeek.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 22, 2006 4:21 pm 

Geregistreerd: do maart 02, 2006 8:08 pm
Berichten: 73
Bedankt Rik!

Komend weekend zal ik de motoren eens openmaken om alles na te kijken. Sowieso moet het aantrekkoord nog vervangen worden.

_________________
www.kartfanatics.nl - de site voor fanatieke karters!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 23, 2006 8:29 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm
Berichten: 910
Woonplaats: Deventer
Das echt belangrijk als je competitie er mee gaat rijden. Heb al te vaak mensen in de 390 en pro-kart een startkoort zien knappen. En dat kost tijd HEEEEEL veel tijd. ;-)

Dit weekend hobbelen op Amsterdam (als ik vervoer heb althans)

_________________
Afbeelding
http://www.rikvanbeek.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jun 25, 2006 11:43 am 

Geregistreerd: do maart 02, 2006 8:08 pm
Berichten: 73
Denk dat het is opgelost. De linkermotor even alles nagekeken en spoeier schoongemaakt en hij doet het weer goed. Het probleem bij de rechtermotor dat een rokende koppeling veroorzaakte kwam doordat het gas bij stationair draaien en klein beetje openstond. De gashendel ging niet helemaal terug. Daar is nu een extra veer bijgezet - dat zou het op moeten lossen.

Startkoort niet vervangen. Er zit een vlaggenkoord in bij een motor omdat startkoord ooit brak en er geen echte vervanger was. Wel een nieuwe gehaald, klaarblijkeljk 'official Honda' maar dat is vrijwel identiek aan een vlaggenkoord. Niet echt super dus. Terwijl er oorspronkelijk sterkere koorden in zaten. Even zoek dus waar die vanaf komen.

_________________
www.kartfanatics.nl - de site voor fanatieke karters!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jun 25, 2006 1:31 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm
Berichten: 1359
Woonplaats: Fijnaart
een koord kopen met keflar er in
keflar krijg je echt niet door getrokken

_________________
Driften kost tijd [-X , het is alleen zo leuk 8-[


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jun 25, 2006 3:47 pm 

Geregistreerd: do maart 02, 2006 8:08 pm
Berichten: 73
peter schreef:
een koord kopen met keflar er in
keflar krijg je echt niet door getrokken
Waar hebben ze die?

_________________
www.kartfanatics.nl - de site voor fanatieke karters!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jun 25, 2006 4:12 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm
Berichten: 1359
Woonplaats: Fijnaart
surfshop en dergelijke
is denk ik ook wat dunner dan vlaggentouw
keflar wordt bijvoorbeeld gebruikt voor kogelvrije vesten

_________________
Driften kost tijd [-X , het is alleen zo leuk 8-[


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David