Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Straatlegale Kart
BerichtGeplaatst: do mei 11, 2006 10:15 pm 

Hey beste Kart liefhebbers

Sinds afgelopen zaterdag ben ik in het bezit van een kart waar je de weg mee op mag. Natuurlijk is het geen gewone kart zoals je op het cirquit vindt maar het lijkt er verdacht veel op.

Sinds 2005 is dit voertuig te koop. Het mooie is dat je er LEGAAL mee op de weg mag rijden. Het voertuig is gewoon in nederland te koop. Wil je meer weten typ dan op google het volgende in: Fun Kart, F Kart of F-Kart.

Je moet wel je rijbewijs hebben (Auto rijbewijs) om er mee te mogen rijden, de kart heeft een 100cc benzine motor met 9 pk. Hij loopt 100kmph en je mag er zelfs mee op de snelweg. (al raad ik dat wel af)

Ik gebruik hem zelf om elke dag mee naar mijn werk te gaan, zeker met dit mooie weer vindt ik het helemaal super. Je moet trouwens wel kart gek zijn om er een te kopen want je moet niet vergeten dat hij geen vering heeft (dat hoort bij een kart) dus je moet er even mee leren rijden en je moet tegen een stootje kunnen. Houd er ook rekening mee dat de politie het voertuig ook niet kent. Elke agent zal je daarom aan de kant zetten. Maar ze kunnen je niks maken. Ik ben ook al vaak genoeg aangehouden ( 3x in 4 dagen :)

Ben nog niet zo handig met forums enzo dus ik weet niet of ik een foto kan toevoegen, misschien dat iemand mij ff kan vertellen hoe ik dat moet doen.

Groetjes

Kijk ook ff op mijn website en bezoek het forum
Mijn website met meer info over de F-Kart
Het F-Kart Forum

Laatst bijgewerkt door F-Kart op zo dec 10, 2006 4:07 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 11, 2006 10:27 pm 

Hoi F-Kart, welkom op het Kartforum!
Leuk dat je voor het dagelijks vervoer ook een kart gekozen hebt :D
Heb je trouwens ook nog een kart voor op de kartbaan?
De meesten hier zullen denk ik niet zo snel een kart voor de openbare weg kopen, maar tis wel weereens wat anders.
Heeft zo'n ding eigenlijk versnellingen?
Er is een topic waarin uitgelegd wordt hoe je plaatjes moet posten, mocht je er alsnog niet uitkomen mag je ze ook naar mij mailen, dan zet ik ze op het forum voor je.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 11, 2006 10:54 pm 

Zou je met die kart op de kartbaan mogen!! :D
had alweleens eerder gehoord van die straatlegale karts.. Lijkt me wel gaaf..

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 12, 2006 8:00 am 

Hallo F-Kart,

Allereerst welkom op ons gezellige Kartforum.

Ziet er wel onwijs uit zeg... alhoewel je er wel op straat mag rijden, zou
ik me toch niet veilig voelen.... op het moment dat je een aanrijding krijgt heb je totaal geen protectie,
en dat lijkt me uiterst gevaarlijk.

Maar ja...... hij is wel erg vet....

Suc6

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 19, 2006 9:39 pm 

Ja...hoe zit dat eigenlijk met verzekering?

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 19, 2006 10:38 pm 

Hallo David,

Ik heb helaas geen kart voor op de kartbaan, mijn zus (Nanda Trijzelaar) heeft vroeger wel veel gekart en heeft ook wedstrijden gedaan. Ik zelf ben dus wel met de kart sport opgegroeid maar heb er verder niet veel mee gedaan, ik heb uiteraard wel veel gekart.

De kart heeft een Variomatic versnellingsbak dus je kiest uit: Voorruit -Neutraal - Achteruit. voor de rest haal je hem van de handrem en gas geven doet de rest.

Hallo Rv,

Ik denk dat het geen probleem is om met deze kart op een kartbaan te rijden, zoals je weet rijd je op de meeste kartbanen op eigen risico dus ik denk niet dat ze moeilijk doen. Ik vraag mij echter wel af of hij geschikt is voor het cirquit aangezien deze kart altijd vlak op de weg blijft (Bij een normale kart komt er altijd een wiel los van het wegdek als je stuurd, dit zorgt dat je sneller door een bocht kunt rijden en scherper kunt sturen)

Hallo Paulo27,

Iedereen die ik hem laat zien vindt het een levensgevaarlijk ding. Dat is het natuurlijk ook maar ik denk dat als je twee maal zo goed oplet als je in de auto zou doen dan vorm je geen probleem. Bovendien is het geen voertuig dat je dagelijks gebruikt dus ook wat dat betreft is de kans minder groot dat er iets gebeurd. Uit ervaring weet ik dat je van de meeste andere weggebruikers voorrang krijgt. iedereen denk namelijk dat je niet op de weg mag. Aangezien de kentekenplaat achterop zit kunnen andere weg gebruikers ook moeilijk zien dat je een voertuig bent met wegtoelating.

Hallo lankhorst,

Ik moet eerlijk bekennen dat het verzekeren van de kart een probleem kan vormen aangezien het een apart voertuig is willen de meeste verzekeraars hem niet verzekeren...

Er is altijd een verzekering die hem verzekerd alleen moet je die wel vinden...

Het F-Kart Forum

Laatst bijgewerkt door F-Kart op zo dec 10, 2006 4:07 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 20, 2006 6:16 pm 

Citaat:
Ik denk dat het geen probleem is om met deze kart op een kartbaan te rijden, zoals je weet rijd je op de meeste kartbanen op eigen risico dus ik denk niet dat ze moeilijk doen. Ik vraag mij echter wel af of hij geschikt is voor het cirquit aangezien deze kart altijd vlak op de weg blijft (Bij een normale kart komt er altijd een wiel los van het wegdek als je stuurd, dit zorgt dat je sneller door een bocht kunt rijden en scherper kunt sturen)

F-kart ik denk niet dat je met je fun-kart toptijden zal draaien op circuit maar normaal gezien mag het rijden zelf geen probleem zijn. De reden dat je met een "normale" kart het achterwiel aan de binnenkant van de bocht moet liften heeft eigenlijk te maken met het feit dat je aan vaste achteras hebt zodat het ene achterwiel niet sneller kan draaien dan het andere. Vandaar de "lift" zo dat er tijdens het insturen er maar 1 achterwiel de grond raakt.
Op jouw fun-kart staat een differentieel dat het mogelijk maakt om een bocht te nemen zonder problemen. Moest dat niet zo zijn dan zou het eigenlijk onverantwoord zijn om je met de fun-kart op de baan te begeven omdat je nooit op voorhand zou weten of hij nu wel of niet de gewenste bocht indraait. :wink:

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 20, 2006 7:07 pm 

Met een variomatic Kan je heel veel doen.. Ik ben er zelf elke dag mee aan het sleutelen.. Moet over de 100 kunnen 8-[

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 04, 2006 7:30 pm 

Kun je me eens vertellen wat je allemaal kunt doen met de variomatic

Er zit standaard al geen vario-ring op...

Het F-Kart Forum

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 04, 2006 7:49 pm 

Duidelijkere foto:

http://www.targetweb.nl/images/image.asp?image=2148

Kan deze dingen kopen tegen inkoopsprijs, dus als iemand interesse heeft ;)

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 04, 2006 7:55 pm 

ziet er vet uit

Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 04, 2006 9:07 pm 

Afbeelding

Citaat:
Kun je me eens vertellen wat je allemaal kunt doen met de variomatic

Er zit standaard al geen vario-ring op...

sterkere Trekveren (dit zorgt ervoor dat de motor harder moet draaien (= meer gas geven) voordat die wegrijd. hiermee heeft die meer vermogen bij het wegrijden wat dus als resultaat heeft: sneller accelereren.

optie 2: een andere vario erin doen, van de bekende scooter tuning merken, maar of dit past op uw motor dat betwijfel ik. deze vario's kunnen de riem uiteindelijk hoger leggen in een beter tempo waardoor de kart harder op zal trekken en ook een hogere top zal hebben

heb je toevallig een foto van de variomatic van buiten,
Of nog veel beter, dat de binnenkant,waar de v- snaar , vario & poulie met koppeling te zien is?

Laatst bijgewerkt door Rv op ma dec 04, 2006 11:36 pm, in totaal 3 keer bewerkt.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 04, 2006 11:07 pm 

Paulo27 schreef:
. alhoewel je er wel op straat mag rijden, zou
ik me toch niet veilig voelen.... op het moment dat je een aanrijding krijgt heb je totaal geen protectie,
en dat lijkt me uiterst gevaarlijk.

Dat heb je met een brommer/scooter (die rijden ook op de openbare weg) of een motor ook niet echt, al snap ik natuurlijk wel wat je bedoelt Paulo.

Kinky ding, ff oppimpen met Ferrari stickers :P

Afbeelding

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 05, 2006 7:36 am 

Rv

als je goed gelezen had zei F-kart

dat er geen vario ring opzit. dus kan je ook geen andere vario derop doen :tir:

Gebruikersnaam gewijzigd van Bobby_14 naar Bobster.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 05, 2006 12:57 pm 

Citaat:
dat er geen vario ring opzit. dus kan je ook geen andere vario derop doen

@ bobby, het is duidelijk dat jij niet weet hoe een variomatic in elkaar zit,
de vario is een meganisme dat inelkaarschuift als de motor harder gaat draaien (dit gebeurt door rollende gewichtjes genaamd: Vario Rollen)

naarmate de vario dichter in elkaar schuift komt de riem hoger te liggen, wat hetzelfde effect heeft als een groter tandwiel, dus inprincipe word het een groter tandwiel.

omdat scooters niet harder mogen dan 45 zetten fabrikanten een ringetje tussen de vario, zodat de vario niet heel erg in elkaar kan en de riem dus ook minder hoog komt te liggen = lagere topsnelheid omdat het hetzelfde effect is als een kleiner tandwiel.

Afbeelding

Citaat:
als je goed gelezen had zei F-kart

dus... goed gelezen had ik wel.

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende