Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: rem ontluchten
BerichtGeplaatst: wo maart 15, 2006 8:33 pm 

Geregistreerd: di feb 07, 2006 8:13 pm
Berichten: 364
heu,hoe moet de rem olie er in :(
ik krijg niks in dat kleine gaatje gegoten.
moet je zekker speciaal gereedschap voor hebben?

_________________
AfbeeldingAfbeelding[img]


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 15, 2006 8:53 pm 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Je hebt daar inderdaad speciaal gereedschap voor, maar ik deed dat meestal met een kleine plastic trechter die je een beetje in het gat draaide waar je vulboutje in zat. In de meeste handelszaken vind je wel zo'n trechtertje. Om te ontluchten gebruik je hetzelfde trechtertje of een tuit die je op een siliconen spuit kan vinden - > ook verkrijgbaar in de meeste shops.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 15, 2006 8:54 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 13, 2005 11:30 am
Berichten: 769
Woonplaats: Utrecht
jep(A).. moet je een remontluchter hebben.. HEEL toevallig dat jij er nu over begint! want ik heb dus ook het probleem.. dat het ook niet echt goed lukt MET het goeie gereedschap.. :| weten jullie vast wel :wink:

(sorry vergeet collin's vraag trouwens niet)

_________________
Afbeelding
ICC Kartracing*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 15, 2006 9:11 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Een speciaal stuk gereedschap is meestal wel handig, maar het kan ook anders.
Overigens zijn er twee soorten remsystemen, die op verschillende manieren bijgevuld moeten worden.
De eerste is makkelijk, dit systeem heeft een eigen reservoir voor de remvloeistof van waaruit de vloeistof door de leidingen gepompt wordt. Hierbij is het in principe niks anders dan pompen, en het reservoir bijvullen totdat alle lucht uit de leidingen is.

De tweede is wat rottiger. Ik heb dit de vorige keer gedaan met een trechter, en een stuk koelslang met grote diameter (bij gebrek aan remontluchter), en eigenlijk ging dit ook prima.
De trechter pastte precies in de vulopening van de rempomp, dus ik kon em vullen zonder dat er iets lekte.
-Trechter vullen met remvloeistof
-Ontluchtingschroefjes/nippels openen op de remklauw
Nu gebeurd er dus niks, de remvloeistof gaat de remleidingen niet in.
-Stuk koelslang in de trechter zetten, en heel klein beetje blazen.
Met blazen bedoel ik alleen druk zetten, en niet blazen tot er lucht door de slang gaat. Op die manier kan je prima de remvloeistof door de leidingen blazen.
-Als er geen lucht meer uit de ontluchtingsnippels komt, deze dichtdraaien.
-Kart aan de voorkant iets omhoog doen
-Paar keer pompen met de rempomp
-Even laten staan
-Remvloeistof uit trechter halen (bijvoorbeeld mbv een plantespuit)
-Vulgat van rempomp afsluiten
-Eventueel nog een paar keer pompen, en nog even kort ontluchten bij de ontluchtingsnippels.

Heeel lang geleden heb ik ook eens een remsysteem gevuld mbv een grote injectiespuit, ging ook wel, alleen pastte die niet goed op het vulgat wat wat problemen gaf.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 15, 2006 9:29 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
ik heb het de laatste keer met een ontluchter gedaan is toch wel makkelijk

zorg er alleen voor dat de lucht er zeker uit is geen remmen op eind rechte stuk is geen pretje #-o


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 15, 2006 10:34 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am
Berichten: 2239
Woonplaats: Wijchen City
Nou, alle dingen die jij opnoemt David hebben wij in het begin ook gedaan, maar we hebben nu een 'echte'. Dat werkt gewoonweg perfect. En zo schrikbarend duur zijn ze ook weer niet, een tientje of 5 dacht ik.

_________________
Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 15, 2006 10:42 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Men vraagt hier om advies, met koop maar een stuk gereedschap maak je jezelf er wel gemakkelijk vanaf.
Niemand zal ontkennen dat het met een remontluchter gemakkelijker gaat (hoewel nog niemand gereageerd heeft op de vraag van Rv), maar er zijn dus alternatieven van 5 euro die ook werken.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 15, 2006 10:44 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am
Berichten: 2239
Woonplaats: Wijchen City
Is dat geen advies dan?? Ik denk het wel!

Maar je kunt natuurlijk ook een beetje aanknoeien met een trechter, daar lukt het idd ook mee, maar als ik op de baan sta (a 35 euro per middag)wil ik rijden en niet de halve middag met een trechter staan te hannesen.

Mijn mening, maar die mogen uiteraard verschillen.

_________________
Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 15, 2006 10:56 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Je kan de kart ook gewoon wegbrengen naar een kartshop....
dan doen ze het voor je..kost een beetje, maar je bent snel klaar en 'geen vieze handen. (ja, sorry, ik ben van de gemak)

Suc6

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 15, 2006 11:01 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Alles heeft zo zijn voor en nadelen.
Citaat:
moet je zekker speciaal gereedschap voor hebben?

Die vraag heb ik beantwoord, het antwoord is nee, al is het wel handig, en ik heb beschreven hoe het zonder kan. Er staat nergens dat het ook zonder moet :P

@Rv: Misschien kan je even aangeven waar het precies misgaat, of wat er niet lukt?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 16, 2006 12:28 am 

Geregistreerd: di feb 07, 2006 8:13 pm
Berichten: 364
ja het is gelukt. :lol:
maar nu is mijn remklauw lek :shock: nu maar hopen dat ze morgen in de kart schop een revisiesetje hebben

_________________
AfbeeldingAfbeelding[img]


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 16, 2006 2:51 pm 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Citaat:
Is dat geen advies dan?? Ik denk het wel!

Maar je kunt natuurlijk ook een beetje aanknoeien met een trechter, daar lukt het idd ook mee, maar als ik op de baan sta (a 35 euro per middag)wil ik rijden en niet de halve middag met een trechter staan te hannesen.

Mijn mening, maar die mogen uiteraard verschillen.


Ieder zijn mening natuurlijk! :wink: Ik kart al van +93 en heb ook zo'n remontluchtingsspul. En weet je wat? Als ik 10 keer aan mijn rem werk gebruik ik 9 keer de dingen die ik opgenoemd heb. Heb je de juiste trechermaat dan is er geen geknoei, het enige dat al eens gebeurt is dat ik wat te veel remolie in het trechtertje kapte en dat was wel even knoeien om dat op te vangen.
Dus je hebt dat spul niet echt nodig, dat het handig is zal ik niet ontkennen. Wat wel een voordeel is dat je bij het gebruik van een trechter wel telkens "verse" remolie gebruikt, in zo'n in de handel kant en klaar te koop toestel durft al eens wat olie achterblijven en het is niet steeds zo gemakkelijk om dat helemaal zuiver te krijgen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 16, 2006 3:05 pm 

Geregistreerd: di feb 07, 2006 8:13 pm
Berichten: 364
ik sta hier ook s"avonds in de schuur.om te zorgen dat het ding het doet op de kart baan.
dan zijn ook meestal de kart-schops dicht he

_________________
AfbeeldingAfbeelding[img]


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 16, 2006 3:36 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 13, 2005 11:30 am
Berichten: 769
Woonplaats: Utrecht
@david. : ik weet bijna zeker dat er lucht in mn leidingen zit. omdat als ik mn rem in trap en ik kijk naar de remblokken VOOR & achter.. dan bij de 1cm gaan die remmen voor al meteen naar elkaar toe.. maar na 2 cm.. begint mn achter rem pas te bewegen.. (dus het ligt niet aan de blokken dat die te ver van mn schijfrem afstaan). ik heb het gewoonweg eigenlijk nooit echt geweten hoe je het het beste kan doen (als je dus wel een goeie remontluchter hebt)..

_________________
Afbeelding
ICC Kartracing*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 16, 2006 5:32 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm
Berichten: 1359
Woonplaats: Fijnaart
Rv schreef:
@david. : ik weet bijna zeker dat er lucht in mn leidingen zit. omdat als ik mn rem in trap en ik kijk naar de remblokken VOOR & achter.. dan bij de 1cm gaan die remmen voor al meteen naar elkaar toe.. maar na 2 cm.. begint mn achter rem pas te bewegen.. (dus het ligt niet aan de blokken dat die te ver van mn schijfrem afstaan). ik heb het gewoonweg eigenlijk nooit echt geweten hoe je het het beste kan doen (als je dus wel een goeie remontluchter hebt)..

dit kan ook liggen aan je rembalans die niet goed staat in gesteld
als er lucht in zit zal er denk ik niks gebeuren als je remt

_________________
Driften kost tijd [-X , het is alleen zo leuk 8-[


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David