Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo sep 03, 2017 6:48 pm 

Geregistreerd: di aug 16, 2016 12:48 pm
Berichten: 30
Goedenavond,

als ik een carburateur van een GX200 (met een 140 etube en sproeier 75) op mijn 160 zet haal ik hier dan merkbaar vermogen uit. Of zijn deze verschillen te verwaarlozen ?

Gr.

_________________
Birel C28 - Honda GX160


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 06, 2017 8:22 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Een 140 etube geeft wat meer koppel op laag toerental. een gx200 carb zal vooral helpen een hoger toerental te halen maar kan op laag toeren weer wat vermogensverlies geven. hoofdsproeier moet je gewoon proberen, dat is voor elk blokje anders.
Een andere carburateur is niet het eerste waar ik naar zou kijken als je wat vermogen wil winnen bij gx160.
Is hij verder nog standaard of is er al wat aan gedaan?

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 08, 2017 12:33 am 

Geregistreerd: di aug 16, 2016 12:48 pm
Berichten: 30
Ik heb er weinig aan gedaan. 140 etube met sproeier 75 in een standaard carb. Zitten andere tuimelaars op, 1:1.3 met 18lbs veren. Heb nog een vervroegde spie liggen van 8 graden. Weet niet hoeveel die spie uitmaakt ?

_________________
Birel C28 - Honda GX160


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 08, 2017 9:34 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Die spie help vooral in de hogere toeren, de motor loopt beter door de toeren in.
8 graden kan wel eens te veel zijn voor een gx160, deze spie is gemaakt voor een gx200. (4 graden is een betere keuze)
Het vliegwiel van een gx160 heeft namelijk al 4 graden meer voorontsteking dan een gx200. (gx160 24* en een gx200 20*)
Je kan de spie proberen maar kijk uit dat de motor niet gaat pingelen, dat is dodelijk voor je blokje.
http://www.hyperlinc.nl/voorontsteking/ ... teking.htm

Als dat nog niet gedaan is zou ik eerst de koppakking vervangen voor een gx200 pakking, compressie gaat dan omhoog en hij gaat een stuk beter trekken.
Een open luchtfilter kan ook een stuk helpen, de motor zuigt dan veel makkelijker lucht aan.
Kans is wel dat de hoofdsproeier meteen wat groter moet, of hij de juiste hoeveelheid benzine krijgt kan je aan de kleur van de bougie zien.
Ga met de kart rijden en zet de motor meteen uit als je de pits in rolt. (zo kort mogelijk stationair laten lopen dus)
Haal de bougie er uit en deze moet lichtbruin zijn (koffiebruin) zwart is te veel benzine en wit is te kort benzine.
http://cpibase.atspace.com/afbeeldingen/bougie.jpg

Ik zag dat je op zoek bent naar een 14cc cilinderkop, een nadeel van deze kop is dat het inlaatkanaal krapper is.
De kans is dat er een 18cc kop op jouw blokje zit, die zou ik dan lekker laten zitten (hoogstens nog iets vlakken)
Ook hier moet je opletten dat je niet te ver gaat. (te veel vlakken is pingelen)

Verder kan je nog een koelfan van een gx140 gebruiken, is iets kleiner en geeft minder weerstand.
En een andere uitlaat als je nog het standaard potje er op hebt.
Verwacht daar overigens geen wonderen van maar alle beetjes helpen.

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 08, 2017 4:05 pm 

Geregistreerd: di aug 16, 2016 12:48 pm
Berichten: 30
Hi, bedankt voor de uitgebreide informatie ! Ik zal dan maar eens wachten met die spie, want dat risico wil ik ook niet lopen. Probeer eerst de koppakking. Er zit trouwens ook een KN filter op.Afbeelding. Valt deze ook onder open luchtfilter ? Ik verwacht ook geen wonderen maar alle beetjes zijn inderdaad mee genomen

_________________
Birel C28 - Honda GX160


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 08, 2017 6:54 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Met een open filter bedoel ik zo iets
http://gtcmanufacturing.com/images/prod ... 0clone.jpg
Wij gebruiken trouwens ongeveer hetzelfde als jij nu hebt.
We rijden voornamelijk op Driebergen en daar is een open luchtfilter niet toegestaan.
Als je er nu nog een dikke gx160 koppakking tussen hebt zitten ga je het verschil zeker merken.
Succes :LL

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 08, 2017 8:18 pm 

Geregistreerd: di aug 16, 2016 12:48 pm
Berichten: 30
Okee thanks, dus een grotere sproeier heb ik niet nodig ?

_________________
Birel C28 - Honda GX160


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 08, 2017 8:48 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Gewoon eerst zo proberen en kijken hoe je bougie kleur is.

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 08, 2017 9:06 pm 

Geregistreerd: di aug 16, 2016 12:48 pm
Berichten: 30
Thanks, bedankt voor al je adviezen. Ik ga er mee aan de slag

_________________
Birel C28 - Honda GX160


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 10, 2017 8:43 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Graag gedaan, laat tzt maar horen wat er van geworden is.

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 23, 2017 10:45 pm 

Geregistreerd: di aug 16, 2016 12:48 pm
Berichten: 30
Nou, ik heb de kop eraf gehaald en er zaten 2 gx200 pakkingen tussen ??? Deze vervangen voor 1 nieuwe. Ben benieuwd of ik er wat van merk

_________________
Birel C28 - Honda GX160


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo nov 12, 2017 7:06 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 11, 2015 4:11 pm
Berichten: 55
Heeft het nog zin om een GX200 nokkenas in je GX160 te zetten SVV? en haalt het wat uit op kortere baantjes zoals Driebergen Lelystad?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 20, 2017 10:48 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Citaat:
Nou, ik heb de kop eraf gehaald en er zaten 2 gx200 pakkingen tussen ??? Deze vervangen voor 1 nieuwe. Ben benieuwd of ik er wat van merk

Dat geeft te denken dat er toch al een en ander aan het blokje gedaan is.

Citaat:
Heeft het nog zin om een GX200 nokkenas in je GX160 te zetten SVV? en haalt het wat uit op kortere baantjes zoals Driebergen Lelystad?

Een gx200 nokkenas geeft idd. meer vermogen. hoeveel kan ik je niet vertellen, zelf nooit geprobeerd in een gx160.

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do nov 23, 2017 9:07 am 

Geregistreerd: di aug 16, 2016 12:48 pm
Berichten: 30
Heb nu de kop laten vlakken en de cilinder laten boren/honen tot de tweede overmaats. Eens kijken wat het heeft opgeleverd. Er zit nu ook een bewerkte koelfan erop, alle beetjes zijn welkom. Volgende stap misschien een alum vliegwiel.

_________________
Birel C28 - Honda GX160


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David